efekt inotropowy

1. Data: 2001-10-08 12:26:04

Temat: efekt inotropowy
Od: Tomek <t...@t...biol.uni.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby mi wytlumaczyc na czym polegaja efekty inotropowe, bo w
Fizjologii Ganonga jest takie metniactwo i brak logicznego wywodu na ten
temat ze mozna sie przewrocic

2. Data: 2001-10-08 19:18:17

Temat: Re: efekt inotropowy
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Mon, 8 Oct 2001 14:26:04 +0200 , Tomek
<t...@t...biol.uni.lodz.pl> napisał coś takiego:

>Czy ktos moglby mi wytlumaczyc na czym polegaja efekty inotropowe, bo w
>Fizjologii Ganonga jest takie metniactwo i brak logicznego wywodu na ten
>temat ze mozna sie przewrocic

Jakeś jest tak nadgorliwy coby Ganonga czytać to masz - trzeba było
sobie "małego" Traczyka sprawić.. :-)))

PS. W Ganongu akurat wszystko jest napisane czarno na białym , tym
bardziej układ sercowo-naczyniowy.
--
Cosa
c...@p...onet.pl

3. Data: 2001-10-08 22:04:30

Od: k...@s...pl (Tomek Kozinski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 08 Oct 2001 13:26:04 +0100
Tomek <t...@t...biol.uni.lodz.pl> objawił(a):
> Czy ktos moglby mi wytlumaczyc na czym polegaja efekty inotropowe, bo w
> Fizjologii Ganonga jest takie metniactwo i brak logicznego wywodu na ten
> temat ze mozna sie przewrocic

efekt inotropowy dodatni = wzrost siły skurczu mięśnia serca
ujemny -> odwrotnie, spadek

p.s.
Wydaje mi się, że "Traczyk" jest lepszą książką (mimo iż dawno nie był
wznawiany)

--
pozdrowienia )/
od kozy. Y\_/