USG głowy dzidziusia

1. Data: 2001-10-08 08:55:14

Temat: USG głowy dzidziusia
Od: "Gohaha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja szwagierka urodziła ślicznego chłopczyka, ale niestety urodził się
niedotleniony i dostał po porodzie tylko 5 pkt. W związku z tym ciągle
biegają z nim na kontrole do lekarzy. Teraz ma 2 m-ce i ostatnio miał
robione USG głowy. Wyszło na nim powiększenie jednej komory....Dokładnie nie
dopytywałam, o co chodziło. Zresztą szwagierka też wydaje się niezbyt
zorientowana w temacie. Ale bardzo mnie to zaniepokoiło. Może ktoś wie, co
może taka diagnoza oznaczać i czy istnieje zagrożenie dla rozwoju
dzidziusia? Goha

2. Data: 2001-10-08 09:36:22

Temat: Re: USG głowy dzidziusia
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 8 Oct 2001, Gohaha wrote:

> zorientowana w temacie. Ale bardzo mnie to zaniepokoiło. Może ktoś wie, co
> może taka diagnoza oznaczać i czy istnieje zagrożenie dla rozwoju
> dzidziusia? Goha

lekarze nie wytlumaczyli tego matce?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-10-08 11:58:15

Od: "Gohaha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
[...]

Ona powiedziała, że nie powiedzieli jej, co to może oznaczać, ale może tylko
tak mówi...Moja szwagierka jest w ogóle trochę dziwna...A ja nie chcę jej
wypytywać, bo może jej być przykro, albo będzie się niepotrzebnie denerwować
na zapas. Ale martwię się maleństwem, więc chciałam się dowiedzieć czegoś na
ten temat...
Goha

4. Data: 2001-10-09 01:24:55

Od: "oun" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale martwię się maleństwem, więc chciałam się dowiedzieć czegoś na
> ten temat...
> Goha

powiekszanie sie komor mozgu jest efektem wzrostu cisnienia srodczaszkowego,
czego efektem moze byc wodoglowie
ale spokojnie...wcale nie musi do tego dojsc, a nawet jesli dojdzie to
przeciez wodoglowie sie leczy ...wszczepiajac zastawke mozgowa, lub jesli sa
ku temu mozliwosci wykonuje sie wentriculostomie III komory mozgu
teraz pozostaje mierzyc obwod glowki i obserwowac wyniki usg...zazwyczaj gdy
wskaznik evansa osiaga ok 0.50 wykonuje sie pomiar cisnienia srodczaszkowego
i ewentualnie odbarcza, a nastepnie wszczepia zastawke

pozdrawiam

oun

p.s. wiekszosc dzieci z wodoglowiem rozwija sie prawidlowo

zawartośćwody w organiźmie
Historia azbestu
POGOTOWIE -skandaliczne zachowanie- Gdzie zlozyc skarge? (dlugie)
Badanie elektrofizjologiczne z ablacją RF
Problem z ziewaniem