fajna ksiazka

1. Data: 2001-11-14 10:50:05

Temat: fajna ksiazka
Od: "Jaroslaw Wierny" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Willigis Jäger "Fala jest morzem. Rozmowy o mistyce."

Ostatnio dorwalem w ksiegarni - czytam i naprawde jestem pod wrazeniem.
Autor, ktory jest benedyktynem,
TOTALNIE przeformulowuje doktryne chrzescijanska, odchodzac od interpretacji
opartych na dogmatycznej teologii na rzecz wspolczesnej fizyki i doswiadczen
mistycznych, i to nie akurat
mistykow Wschodu ale mistykow europejskich. To wlasnie najbardziej urzeklo
mnie w tej
ksiazce, ze facet nie bawi sie w zaden tani synkretyzm
chrzescijansko-buddyjski,
z czego zawsze kaszana wychodzi ale opiera swoja droge wlasnie na tradycji
chrzescijanskiej, co prawda out-siderowskiej ale jednak objetej w pewne
ramy przynalezne do tej religii. Bardzo mnie cieszy to, ze Willigis Jaeger
odkrywa przed wieloma chrzescijanami (i nie tylko) mistyczny potencjal nauk
Chrystusa.

Dobre i dla chrzescijan, i dla buddystow, i
wlasciwie dla kazdego kogo interesuje cel Drogi.

Fragmenty (niestety dosc skromne) sa na stronie
http://www.kontemplacja.pl/fala.php
Tam tez mozna ta ksiazke zamawiac.

jw
http://www.buddyzm.edu.pl