farba- kolor z mieszalnika?

1. Data: 2002-01-28 10:01:58

Temat: farba- kolor z mieszalnika?
Od: "efka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaką farbę na ścianę lepiej wybrać, jeżeli chodzi o kolor? Robioną
komputerowo na sklepowym mieszalniku, czy też wybrać gotowy kolor?
Co myślicie o pomalowaniu sufitu tym samym kolorem co ściany?
efka

1. Data: 2002-01-28 10:10:47

Temat: Re: farba- kolor z mieszalnika?
Od: "MauaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

"efka" wrote in message
> [...]
> komputerowo na sklepowym mieszalniku, czy też wybrać gotowy kolor?
> Co myślicie o pomalowaniu sufitu tym samym kolorem co ściany?

Przeciez to zależy wyłącznie od Tego co Ci się spodoba. Jeżeli odpowiada Ci
kolor z gotowej palety to wybierz taki, jeśli uważasz, że paleta gotowych
barw jest zbyt uboga to dobierz coś z mieszalnika.
Drugie pytanie: to zależy jaki kolor wybierzesz. Jesli ciemny, to lepiej na
sufit użyć tej samej barwy, ale w jaśniejszym odcieniu, bo inaczej
pomieszczenie obniży się optycznie.
Pamiętaj, że generalnie jasne barwy 'powiększają' a ciemne 'zmniejszają'
MauaM

1. Data: 2002-01-28 10:35:20

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

efka wrote:

> Co myślicie o pomalowaniu sufitu tym samym kolorem co ściany?

ja widzialem niejeden pokoj pomalowany w calosci na ten sam kolor.
mam zawsze wrazenie "przytloczenia". sufit wole albo bialy,
albo conajmniej polowa farby biala z kolorem.
tak naprawde trudno ocenic jak to bedzie wygladalo patrzac
na same probki.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2002-01-28 11:09:19

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Grzegorz Szyszlo informuje:
> tak naprawde trudno ocenic jak to bedzie wygladalo patrzac
> na same probki.

Zgadzam sie. Kolor inaczej wyglada na probce, inaczej juz namieszany w
puszce a zupelnie inaczej na scianie :-) Oczywiscie kolor jest zawsze ten
sam, ale efekt ... Generalnie istnieje zasada, ze na scianie kolor zawsze
bedzie wygladal na ciemniejszy niz na palecie i powinno sie brac o dwa
odcienie jasniejszy niz ten, ktory nam sie podoba. W sprzedazy sa dostepne
barwniki (pigmenty) do farb. Jesli wiec kolor, ktory chcesz uzyskac, nie
jest wynikiem skomplikowanego mieszania pobaw sie :-) Wychodzi o wiele
taniej (10l farby - ok 36 PLN + pigment ok 3,5 PLN).

Jesli chodzi o sufity. Ja w pokojach mam pomalowane w jasnym odcieniu scian
(bralem 5l bialej farby, dodawalem odrobine barwnika i mieszalem do
uzyskania lekkiego zabarwienia. Malowalem sufit. Do reszty farby dodawalem
barwnika do smaku mieszajac :-))

Pozdrawiam, Marcin - na szczescie juz po malowaniu :-)

1. Data: 2002-01-28 11:41:39

Od: "radar" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chopek" <c...@m...org> napisał w wiadomości

> barwniki (pigmenty) do farb. Jesli wiec kolor, ktory chcesz uzyskac, nie
> jest wynikiem skomplikowanego mieszania pobaw sie :-) Wychodzi o wiele
> taniej (10l farby - ok 36 PLN + pigment ok 3,5 PLN).

Potwierdzam. 1 pigment na 10l i wychodzi przyjemna pastela. Ja pomalowałem
całe mieszkanie 2 razy, na 3 raz musiałem mieszać ponownie i wyszedł inny
odcień ale ponieważ musiałem całość pomalować 3 raz to nie było znaczenia.
Farby z mieszalników są DROGIE!

--
radar
GG2468209

1. Data: 2002-01-28 12:15:11

Temat: Re: farba- kolor z mieszalnika? ile trzeba?
Od: "Zunka" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ile trzeba farby na pokoj 5m na 4 m?
Zunka

1. Data: 2002-01-28 12:34:33

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zunka wrote:

> a ile trzeba farby na pokoj 5m na 4 m?

Na opakowaniu farby jest napisane. mi 25litrow dekoralu
starczylo na pomalowanie 60metrowej chalupy. i zostalo jeszcze
ok. 2litry. malowane dwukrotnie.

1. Data: 2002-01-28 12:53:50

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

"Zunka" maluje:
> a ile trzeba farby na pokoj 5m na 4 m?

Ja malowalem podobny pokoj. Kupilem 10l farby, pomalowalem go 4x i zostalo
mi jeszcze troche farby.

Jesli mieszasz sobie kolor sama (biala +pigment) to namieszaj wiecej farby.
Jak Ci braknie to nie trafisz juz takiego samego koloru (przynajmniej nie
tak latwo). 3 litry farby wiecej nie kosztuje wiele.
Jednak zanim zaczniesz wlewac pigment do 10-cio litrowego kubla, zrob sobie
probe np. w sloiku. Zobaczysz czego mozesz sie spodziewac. Szkoda wylac caly
kubel. Jesli chcesz uzyskac delikatny kolor to nie wlewaj od razu calego
pigmentu! Dolewaj stopniowo dokladnie mieszajac. Najlepiej kupic mieszalnik
(takie 'wiertlo' do wiertarki). Kosztuje okolo 5 PLN (oczywiscie nie w
Castoramie :-))

Jesli dajesz do pomieszania to nie szalej z iloscia farby bo jest droga (w
porownaniu do sposobu poprzedniego). Jak Ci zabraknie to zawsze mozesz isc
do sklepu i sobie 'domieszac'.

Pozdrawiam, Marcin.

1. Data: 2002-01-28 13:22:38

Od: "Zunka" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wszystkim
wlasciwie to potrzeba tylko farby na sufit i kawalek scian bo od wysokosci
drzwi bedzie tapeta:-))
ale jak kupie wiecej to jeszcze kuchnie pomaluje.......
i moze ktos wie ile potrzeba kafelek na sciane o dł,3,5 metra a na wysokosc
ok o,5 metra?
ile mniej wiecej:-)) kosztuja kafelki na te wymiary plus klej?
dzieki wszystkim
bo moj facet jakos sie nie zna na tym, dobrze ze mam was:-))
pozdrowka Zunka

1. Data: 2002-01-28 13:25:04

Od: "efka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radar" <m...@p...com> napisał

> Farby z mieszalników są DROGIE!

No tak masz rację sa drogie, ale obawiam sie że jak sami pomieszamy to
wyjdzie nam gorzej - nigdy jeszcze sie tym nie zajmowalismy ;) Niby napisane
jest jak dokładnie mieszać, ale jak mamy coś sknocić i potem żałować to wole
wiecej zpłacić - w końcu to efekt na kilka dobrych lat. Także już sama nie
wiem...
efka

Wykanczanie nowego mieszkania
Wykanczane nowego mieszkania
Ceramika Tubądzin
Co to jest zabudowa zagrodowa, co to jest dzialka siedliskowa ?
Sprzedam dom wolnost w Mierzynie k/Szczecina