fasolka

1. Data: 2004-08-14 08:17:58

Temat: fasolka
Od: "Kasia C" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy zolta fasolke mozna przygotowac tylko w sposob tradyjny, czyli gotowqc i
wcinac z buleczka??

1. Data: 2004-08-14 08:58:40

Temat: Re: fasolka
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cfkhv3$deu$1@korweta.task.gda.pl>,
"Kasia C" <s...@w...pl> wrote:

> czy zolta fasolke mozna przygotowac tylko w sposob tradyjny, czyli gotowqc i
> wcinac z buleczka??

Ależ nie, są setki sposobów przgotowania fasolki.

Władysław

1. Data: 2004-08-14 09:03:17

Od: "Kasia C" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy moge liczyć na link strony, gdzie takowe opisują?

1. Data: 2004-08-14 09:11:29

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia C" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> czy zolta fasolke mozna przygotowac tylko w sposob tradyjny, czyli gotowqc
> wcinac z buleczka??

Oczywiscie, ze nie ja uwielbiam zapiekanke z fasolki, a oto przepis:
Wszystko w ilościach wg uznania, fasolke kroisz w centymetrowe kawalki i
gotujesz az bedzie miekka (taka do zjedzenia), odlewasz dodajesz lyzke
masla, ser zolty, sol, pieprz, papryke ostra i slodka oraz czosnek (dozo
czosnku a jezeli nie lubisz czosnku to oregano, bazylie i lepiej nie mieszac
czosnku z oregano czy bazylia), wszystko razem wymieszac, jeszcze jedno
fasolki nie studzic bo ser i maslo musza sie roztopic jak bedziesz mieszala,
wszystko razem wykladasz do naczynia posypujesz jeszcze serem zoltym i do
piekarnika na doslownie pare minut, az ser sie zapiecze, poprostu pycha

zycze smacznego

pozdrawiam kasia

1. Data: 2004-08-14 17:28:57

Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia C <s...@w...pl> napisał(a):

> czy zolta fasolke mozna przygotowac tylko w sposob tradyjny, czyli gotowqc
> wcinac z buleczka??

Sprobuj czegos takiego prostego.
Salatka z fasolki straczkowej (Fagiolini in Insalata)
Pol kilo fasolki w straczkach.
Dwa zabki czosnku przez praske
Pol szklanki swiezech lisci pietruszki drobno pociapanych
Winny ocet
Oliwa z oliwek
Sol i pieprz do smaku.

Fasolke dobrze umyc, wyblanczowac, zahartowac pod zimna woda, obciac konce i
pociac na 2 cm kawalki. Zmieszac wszystkie skladniki z lyzka oliwy i dwima
lyzkami octu (dodac octu i oliwy wedlug upodoban) doprawic sola i pieprzem,
schlodzic nieco i zjesc.

Mozna dodac fasolke w roznych kolorach aby tylko mloda byla i nie lykowata.

--
><Uklony><eM eL><Washington, D.C.><
..nothin' ain't worth nothin', but it's free...

1. Data: 2004-08-14 17:28:57

Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-08-14 18:05:03

Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia C <s...@w...pl> napisał(a):

> czy zolta fasolke mozna przygotowac tylko w sposob tradyjny, czyli gotowqc
> wcinac z buleczka??

Taki jeszcze jeden przepis na salatke z fasolki
Smakowita salatka z fasolki straczkowej z Luizjany (Louisiana Savory String
Bean Salad)

Pol kilo fasolki, dobrze umytej

6 lyzek oliwy z oliwek
3 lyzki octu winnego
1/2 lyzki soli
czarny pieprz do smaku
1 srednia cebula drobno pokrojona

4 jajka na twardo, drobno pociapane
3 lyzki majonezu
1 lyzka musztardy
Pol szklanki pietruszki (moze nie byc jak kto nie gustuje)

Duza garsc malych skwarek z boczku (wysmazonych na sucho)

Fasolke ugotowac na pol miekko (al dente) i zahartowac zimna woda (fasola
musi byc zimna.) Obciac konce i ew. pokroic na zjadliwe czesci. Dobrze
zmieszac z octem, sola, pieprzem i cebula. . Dodac jajka, majonez,
musztarde, pietruszke i wymieszac. Doprawic do smaku
octem/majonezem/musztarda/sola/pieprzem/oliwa w zaleznosci od gustu.
Schlodzic. Przed podaniem wmieszac skwarki. Zjesc.

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><Far away is far away only if you don't go there><

Zupa szczypiorkowa
termometr - wkurza mnie to strasznie
kilka nowych przepisow
kuchnia dla poczatkujacych