fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka

31. Data: 2007-03-30 12:06:44

Temat: Re: fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka
Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 13:58, " Nixe" wrote:
> Inhibitory trypsyny i pepsyny.
> Które jednak dezaktywują się pięknie pod wpływem wysokiej temperatury, więc
> czy gotujemy fasolę w tej samej czy świeżej wodzie, nie ma to żadnego
> znaczenia.

Chyba jednak nie do końca się tak dezaktywują;p
Bo da się jednak odczuć różnicę między obiadem z fasolką a bez niej;-)

--
Pozdrawiam :)
JM

32. Data: 2007-03-30 12:08:57

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 13:52, "Panslavista" wrote:
> [...]
> Zauważyłem, że majeranek może być gorzki - możliwe, że sprzedają porażony...

Echh... Ja już majeranek i z piachem miałam :(

33. Data: 2007-03-30 12:33:38

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:1175256404.228637.129100@y66g2000hsf.googlegro
ups.com>
JaMyszka <f...@g...com> pisze:

> Bo da się jednak odczuć różnicę między obiadem z fasolką a bez niej;-)

Za wzdęcia mogą odpowiadać jeszcze inne czynniki. Np. gotowanie w twardej
wodzie, obfitującej w wapń. Pektyny w fasoli łączą się z wapniem i powstaje
tzw. pektynian wapnia, który również bardzo utrudnia trawienie.
Jeśli naprawdę dobrze ugotujesz fasolę (niezbyt starą i twardą) i do tego w
miękkiej wodzie, to nie powinnaś mieć po niej wzdęć.

--
Nixe

34. Data: 2007-03-30 13:41:44

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 14:33, " Nixe" wrote:
> [...]
> Jeśli naprawdę dobrze ugotujesz fasolę (niezbyt starą i twardą) i do tego w
> miękkiej wodzie, to nie powinnaś mieć po niej wzdęć.

No popatrz! Człowiek się uczy aż do śmierci;p
Dzięki:)
Wodę mam taką, jaką serwują mi wodociągi. Kiedyś było coś kole 18 st.
tw. wody, więc dość twarda.
Mogę ją trochę zmiękczyć dłużej ją gotując i dopiero tę wodę (odstałą)
stosować do fasoli:]
Echh... Dodałaś mi roboty;p
Thx:)

35. Data: 2007-03-30 13:47:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 13:58, " Nixe" wrote:
> [...]

Chyba jednak nie do końca się tak dezaktywują;p
Bo da się jednak odczuć różnicę między obiadem z fasolką a bez niej;-)

Jasne!

Zjadając kolejna porcję fasolki po bretońsku.

36. Data: 2007-03-30 13:48:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:euj034$b7s$1@news.mm.pl...
> [...]
> Jeśli naprawdę dobrze ugotujesz fasolę (niezbyt starą i twardą) i do tego
> miękkiej wodzie, to nie powinnaś mieć po niej wzdęć.

Do tego trzeba mieć filtr RO...

37. Data: 2007-03-30 13:48:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
s.com...
On 30 Mar, 14:33, " Nixe" wrote:
> [...]

tw. wody, więc dość twarda.
Mogę ją trochę zmiękczyć dłużej ją gotując i dopiero tę wodę (odstałą)

Nie pomoże...

38. Data: 2007-03-30 14:31:56

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...
On 30 Mar, 12:44, "Dominik Jan Domin" wrote:
> [...]
> Gotując w tej samej wodzie dodajesz do potrawy substancje powodujące
> wzdęcia. Ale co kto lubi :)

Ooo...
Tego nie wiedziałam;p
Wręcz przeciwnie, wyczytałam kiedyś gdzieś tam słowem drukowanym, że
powinno się gotować w tej samej wodzie, w której się moczy.

> PS. Ja fasolke zalewam wrzątkiem rano, po południu nadaje się do
> gotowania.

Hmmm... Mówisz wrzątek? Oki;)
Dotychczas zimna na całą noc:]

==========

Ja na ogół też zimna przez noc, ale co robic, gdy "się człowiekowi
zapomniało"?

A wodę wylewać, wylewać. Stare głupie książki każą gotować w tej samej, bo
białko i inne składniki się wylewa. Ale to własnie trzeba je wylać.

DJD

39. Data: 2007-03-30 14:33:47

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jeśli naprawdę dobrze ugotujesz fasolę (niezbyt starą i twardą) i do tego
> w miękkiej wodzie, to nie powinnaś mieć po niej wzdęć.

No własniew ja mówię o gotowaniu TWARDEJ fasoli, czyli suchej. A nie
szparagowej, której nie moczę zresztą.

W kazdym razie ja odczuwam na własnym brzuchu różnicę między woda odlana a
ta samą.

DJD

40. Data: 2007-03-30 16:38:00

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "maga" i warzywko.
>
> DJD

sprawdziłem na 100% warzywko miało taki smak, siostra stosuje je zamiast
wegety, nie wiem czy to dobrze-jeśli mozecie napiszcie jeszcze do czego
najczęściej sypiecie wegete a do czego warzywko i czym sie rózni tak
smakowo?

mazurek i sernik
naczynie do zapiekanek
Bażanciarnia w Poznaniu.
WEDLINY...
{kuchenne} Mam problem z paragonem ze sklepu i.