filodendron

1. Data: 2003-12-16 09:09:08

Temat: filodendron
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

Mam w domu piekny filodendron z duzymi, gleboko powcinanymi liscmi. Dostalem
go w prezencie, przed laty. Procz pieknych, duzych lisci ma jeszcze te
zalete ze ma pokroj bardziej drzewiasty niz pnacy czyli ta lodyga z
korzeniami powietrznymi jest bardzo krotka. Powiedzmy 10 letnia roslina
wyksztalcila jedynie 50cm "pien", na ktorym utrzymuje pioropusz lisci. Latem
wystawilem go na taras i nawet wypuscil 2 paki kwiatowe jednak z powodow dla
mnie niejasnych kwiaty zgnily zanim rozwinely sie calkowicie.
Mam pytanie. Skoro dostalem mloda rosline to domyslam sie ze istnieje jakis
sposob na rozmnazanie takich filodendronow - ktos wie jak to sie robi? Te
klasyczne, pnaczowate to dzieli sie na kawalki i juz ale taki drzewiasty?
pzdr
Tomek

2. Data: 2003-12-16 12:35:09

Temat: Re: filodendron
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw sprawdź, czy to jest filodendron, czy jak podejrzewam
"monstera"?

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński