folie lustrzane na okno - stosowal ktos?

1. Data: 2007-03-25 18:18:30

Temat: folie lustrzane na okno - stosowal ktos?
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> szukaj wiadomości tego autora

Czy stosowal ktos tzw. folie lustrzane na szyby okienne?

Interesuje mnie folia tego typu, aby osoba patrzaca z zewnatrz nie
widziala wnetrza pomieszczenia.

Nie jestem pewien, czy tego typu folie zapewniaja "lustro" rowniez
wtedy, gdy ktos usiluje patrzec "bezposrednio" - majac glowe i oczy
zaraz przy szybie?

--
Tomasz Chmielewski

2. Data: 2007-03-25 18:52:33

Temat: Re: folie lustrzane na okno - stosowal ktos?
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> szukaj wiadomości tego autora

spp schrieb:

(...)

> Taka folia zapewnia widoczność z pomieszczenia ciemniejszego do tego,
> gdzie jest jaśniej.
> Zatem - wieczorem nie zobaczysz przechodniów na słabo oświetlonej ulicy
> a będziesz doskonale widoczny w oświetlonym domu.
> Oczywiście, w czasie burzowej pogody zapalenie świateł w pokoju także
> 'odwróci' role.

Hmm, to lipa. I naprawde ludzkosc nie wynalazla materialu, ktory
przepuszcza swiatlo w jedna strone? :)

--
Tomasz Chmielewski

3. Data: 2007-03-25 18:58:12

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Chmielewski napisał(a):

> Hmm, to lipa. I naprawde ludzkosc nie wynalazla materialu, ktory
> przepuszcza swiatlo w jedna strone? :)

Bo to wszystko znajdziesz pod hasłem 'okno weneckie' - są to materiały
półprzepuszczalne i działają tak jak opisałem :(
Opisywałem sytuację gdzie mój były szef miał takie okna założone w
biurze, które mieściło się ... wewnątrz ciemnego magazynu. Aby pracować
musiał zapalić światło i był doskonale widoczny, sam zaś widział jedynie
swoje odbicie.
Zabawę mieli wszyscy.

--
spp

4. Data: 2007-03-25 19:37:44

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Nie jestem pewien, czy tego typu folie zapewniaja "lustro" rowniez
> wtedy, gdy ktos usiluje patrzec "bezposrednio" - majac glowe i oczy

Przecież to było ze dwa tygodnie temu.

5. Data: 2007-03-25 21:17:51

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 25 Mar 2007 20:58:12 +0200, name: spp:

> [...]
> biurze, które mieściło się ... wewnątrz ciemnego magazynu. Aby pracować
> musiał zapalić światło i był doskonale widoczny, sam zaś widział jedynie

A nie mógł sobie nad oknem/lustrem przyczepić porządnego halogenka?

Miroo (http://miroo.ovh.org)

6. Data: 2007-03-26 08:41:29

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> które mieściło się ... wewnątrz ciemnego magazynu. Aby pracować musiał
> zapalić światło i był doskonale widoczny, sam zaś widział jedynie swoje

A nie było okno ze złej strony obklejone? :)

Adam

7. Data: 2007-03-26 16:02:50

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie było okno ze złej strony obklejone? :)

buachacha, choc jeden zauwazyl

hania

8. Data: 2007-03-26 16:52:36

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania napisał(a):

> buachacha, choc jeden zauwazyl

Ale co?

--
spp

9. Data: 2007-03-26 19:28:15

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale co?

ze folia ma 2 strony, jak i kij ;-))
jakos u mnie w firmie jest wenecka i spelnia swoja role..moze to nie z tej
Wenecji? ;-PPP

hania

10. Data: 2007-03-26 20:08:51

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania napisał(a):

> ze folia ma 2 strony, jak i kij ;-))
> jakos u mnie w firmie jest wenecka i spelnia swoja role..moze to nie z tej
> Wenecji? ;-PPP

Tak jak opisujecie działa wyobraźnia.

A 'szkła szpiegowskie' , 'lustra weneckie" to:

http://www.zwlemar.pl/index.php/5/Zestawienie-stosow
anych-szkiel.html

Szkło refleksyjne, powlekane, działające w specjalnych warunkach
oświetleniowych jako lustro jednostronne. Stosowane tam gdzie wymagany
jest całkowicie niezakłócony widok w jednym kierunku. W odpowiednich
warunkach oświetleniowych szkło pozwala na bardzo dobrą obserwację
pomieszczenia znajdującego się po przeciwnej stronie lustra przy
zachowaniu całkowitej prywatności po stronie obserwatora. Aby uzyskać
taki efekt stosunek poziomu oświetlenia strony obserwowanej do poziomu
oświetlenia strony obserwującej powinien wynosić 7:1.

I tyle, nie ma znaczenia lewa czy prawa strona tylko różnica w jasności
sąsiednich pomieszczeń. Odwrócenie natężenia oświetlenia spowoduje, iż
obserwujący staje się obserwowanym i na odwrót.

W opisywanym przypadku jasnej kanciapy w budynku magazynu było zgaszenie
w niej światła i pełne oświetlenie magazynu.

--
spp

temat - instalacji co
Kto wybudował parterówkę i żałuje?
Wyrównywanie podłogi
Glassfire - za i przeciw?
nagrzewanie się żarówki energooszczędnej