fotografia

1. Data: 2004-04-10 14:08:50

Temat: fotografia
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam duzo zdjec swoich kwiatow.Najwiecej lilii.Ale nie wiem jak je wsadzic do
komputera aby pokazac wszystkim zainteresowanym.Czy ktos moze nauczyc mnie jak
to zrobic? Robie zdjecia tradycyjne czy potrzeba jest cyfrowka?

2. Data: 2004-04-10 14:27:11

Temat: Re: fotografia
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:039a.000000d1.4077fff1@newsgate.onet.pl,
mirzan napisał(a):
> [...]
> wsadzic do komputera aby pokazac wszystkim zainteresowanym.Czy ktos
> moze nauczyc mnie jak to zrobic? Robie zdjecia tradycyjne czy

Najłatwiej z cyfrówki kabelkiem USB do kompa, potrzebny też program. Gdy
masz zdjęcia "papierowe" to trzeba je zeskanować i nagrać na dyskietkę
(mieści się kilka szt) lub na CD i wówczas można mieć ich dużo, no a już z
dyskietki czy CD prześlesz gdzie chcesz (i gdzie możesz)

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

3. Data: 2004-04-10 16:15:01

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (mieści się kilka szt) lub na CD i wówczas można mieć ich dużo, no a już z
> dyskietki czy CD prześlesz gdzie chcesz (i gdzie możesz)

Dzieki ,ale niewiele mi to pomoglo.Tez jestem dziadkiem ,ale mnie trzeba tluc
do lba wszystko od poczatku. Do komp. moge dorwac sie jak syna nie ma w domu,
wczesniej mialem do czynienia wiecej z kilofem[gornik,byly] niz z takim
ustrojstwem.Pozdrowienia ogrodnicze,Mirzan

4. Data: 2004-04-10 16:56:29

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:039a.00000120.40781d84@newsgate.onet.pl,
mirzan napisał(a):
> [...]
> syna nie ma w domu, wczesniej mialem do czynienia wiecej z
> kilofem[gornik,byly] niz z takim ustrojstwem.Pozdrowienia

To pytaj dalej jak nie pomogło. Zresztą sama odpowiedź nie pomoże, trzeba
jeszcze z niej skorzystać. Więc albo kupisz aparat cyfrowy albo zanieść
swoje zdjęcia do kogoś kto ma skaner to Ci zeskanuje i zrzuci na płytkę CD.

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

5. Data: 2004-04-10 17:02:09

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swoje zdjęcia do kogoś kto ma skaner to Ci zeskanuje i zrzuci na płytkę CD.

Teraz wiem od czego zaczac.Jak bedziesz dalej podpowiadal dam Ci przepis na
smarowidlo na bol stawow i innych czesci,bo chyba wszystkim dzadkom to
potrzebne? Przynajmniej ja potrzebuje.Czesc Mirek

6. Data: 2004-04-10 18:05:37

Od: "Miłka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wczesniej mialem do czynienia wiecej z kilofem[gornik,byly] niz z takim
> ustrojstwem.Pozdrowienia ogrodnicze,Mirzan

Ojej, do tego trzeba specjalnego programu np. Photoshopa, który zesnauje
Twoje zdjęcia a potem trzeba "zrobić" stronę na którą mógłbyś je wysłać ...
Ogólnie mówiąc kupa roboty ... Myślę że bez pomocy syna nie dasz sam rady
... Mam propozycję, kup kilka piw i zeszyt w kratę i zaproś syna do kompa.
Przy "pifku" będzie się Wam raźniej siedziało i szybko się uporacie ze
sprawą. A zeszycik po to żeby co ważniejsze momenty podkreślać wężykiem ...
wężykiem :-)
Pozdrawiam
Miłka S
PS.: To niesamowita frajda zobaczyć swoje zdjęcia na stronie w necie :-D

7. Data: 2004-04-10 18:40:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dziadek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> (mieści się kilka szt) lub na CD i wówczas można mieć ich dużo, no a już z
> dyskietki czy CD prześlesz gdzie chcesz (i gdzie możesz)

Zeby pokazac zainteresowanym, to lepiej miec wlasna strone niz rozsylac
po wszystkich CD. Jakie sa najlepsze mozliwosci w Polsce, to niech sie
wypowiedza inni.

Nastepnie, jesli masz zdjecia "papierowe", to istotnie trzeba zeskanowac.
Do tego potrzebny jest skaner; nie bardzo widze problemow z oprogramowaniem,
bo chyba nie sprzedaje sie skanera bez programu umozliwiajacego skanowanie?

Czasem takie zeskanowane zdjecie jest za duze na strone (np. Rafal podawal
jako gorna granice 150 kilobajtow). Wtedy trzeba je zmniejszyc; robi to mnostwo
programow, w tym dostepne za darmo (np. Irfanview).

Potem dobrze jest zrobic miniaturki itp; Irfanview tez to moze zrobic. Ale w braku
czasu
mozna zdjecia wrzucic luzem, tez da sie takie ogladac.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-04-10 19:11:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przy "pifku" będzie się Wam raźniej siedziało i szybko się uporacie ze
> sprawą. A zeszycik po to żeby co ważniejsze momenty podkreślać wężykiem

Piwo ? Od razu postaw młodzieży spirytus:-(

Pozdrawia sprytnie boletus

9. Data: 2004-04-10 19:33:27

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby zdjęcia zaprezentować w sieci musisz zrobić parę rzeczy. Najpierw je
zeskanować. Najlepsza jakość zawsze uzyskuje się przy skanie z negatywu.
Skanowanie powierza się tym, którzy skanery mają. Jeśli Twój syn ma skaner
to go poproś o zeskanowanie zdjęć. Jeśli nie, możesz zamówić skany wysyłkowo
(jeśli chcesz ofertę np. mojej firmy wyślij mi list na priv usuwając z
adresu dopisek nie_spamowi). Skany z odbitek wykonuje się prościej i
szybciej. Musisz zaopatrzyć się w skaner płaski np Plustek - tanie ale w
miarę dobre skanery. Ze skanerem dostarczane jest oprogramowanie do obróbki
obrazu. Skanuj w niedużych rozdzielczościach, bo sieć nie lubi "ciężkich"
zdjęć. Potem w programie graficznym usuń kurz i zarysowania (skany z
negatywów z reguły nie wymagają już tego typu zabiegów, bo skanery są
wyposażone w opcję czyszczenia obrazu), wykadruj zdjęcie, zmniejsz do
rozmiarów 400 do 600 pikseli dłuższy bok i zachowaj jako jpg z dość dużą
kompresją (ale maksymalnie 50% bo inaczej zdjęcia bardzo stracą na jakości).
Bądź samokrytyczny. Nie umieszczaj w sieci zdjęć nieostrych, bądź takich na
których ziemia pochyla się w którąś ze stron. Pamiętaj, że obraz to Twój
przekaz dla innych ludzi. Jeśli będziesz niechlujny sam sobie wystawiasz
świadectwo. Ostrość to podstawa, bo przecież musimy coś tam zobaczyć.
Horyzont jest linią poziomą - chyba że w górach, jednak w przypadku
fotografowania roślin rzadko pochyla się on w sposób naturalny. Program
graficzny pozwala na wyprostowanie horyzontu. Kadruj zdjęcia tak, by
koncentrować się na jednym temacie. Programy graficzne pozwalają doskonale
kadrować zdjęcia. Michał wspominał o IrfanView - to doskonały darmowy
program. Zdecydowanie warto go polecić.
Zobacz strony w sieci:
http://www.fototok.tkb.pl/pt/h2sc_h2sc.php
http://www.robert.art.pl/modules.php?op=modload&name
=News&file=article&sid=7
Załóż sobie darmowe konto na http://www.republika.pl/ i stwórz stronę z
galerią zdjęć. Tu zapewne przyda się pomoc syna, bo trzeba choć trochę znać
zasady pisania kodu html.
A tak w ogóle to kup sobie aparat cyfrowy. Najprostszy ale robiący całkiem
dobre zdjęcia to np. holenderski Trust produkowany oczywiście w Chinach.
http://www.trust.com/ Można go kupić w Polsce za 420 zł.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=22950580 ta aukcja już się
skończyła ale facet rozprowadza te aparaty cały czas. Jak do niego
zadzwonisz to zaoferuje Ci zapewne cenę 420 zł plus koszty przesyłki. Aparat
ma gwarancję i instrukcję. A jeśli możesz wydać więcej to zadzwoń do faceta
wystawiającego tę aukcję http://www.allegro.pl/show_item.php?item=23140249
Ma jeden z najlepszych cyfrowych kompaktów za 2000 zł - tez nowy i na
gwaracji, tylko instrukcję po polsku trzeba sobie kupić osobno, bo to
prywatny import z Ameryki.

Więcej nauczyć się przez e-mail nie da. Teraz musisz sam przysiąść do
komputera i poczytać sobie opisy programów graficznych.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

10. Data: 2004-04-10 20:07:46

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdy

> Dzieki ,ale niewiele mi to pomoglo.Tez jestem dziadkiem

Eee - no to się Tobie powiodło. Gratuluję.

,ale mnie trzeba tluc
> do lba wszystko od poczatku.

Do głowy - skuteczniej.
Łeb to raczej do czego innego?!!!

>Do komp. moge dorwac sie jak syna nie ma w domu,

Dlatego mam córki

> wczesniej mialem do czynienia wiecej z kilofem[gornik,byly] niz z takim
ustrojstwem.

Pozdrowienia ogrodnicze,Mirzan

Nie jedynyś na grupie siłą <emeryturą> od kilofa skuteczniej niż granetem
(amonitem, metanitem, dynamitem) oderwany.

Po grubsku dołowo ale jajeczno-świątecznie pozdrawia
skryba
(onegdaj Wysokie a w Sprawach Piwnych Nigdy Nieomylne Prezydium)

Ps. A biesiady <gwareckie> jeszcze pamiętasz?
Stosowne (kuflowe) archiwum uczestnika <gwarków> posiadasz?

Być może wśród roślinek będzie okazja pogwarzyć. Np. o produktach
zdrowotnych z szyszek roślinnych np. chmielu pozyskiwanych. Byłaby to jakaś
odmiana od rozmów o winie, które jak powszechnie wiadomo nawet
przedszolakom, produkowane jest wyłącznie z owoców winorośli, tudzież rozmów
o jakichś tam malinolach, jabolach, jerzynolach itp <olach>

Pogwarki o roślinkach oczywiście, moglyby być ciekawe na Boletusowych
ugorach, pełnych ubiegłorocznych kretowisk. Bo to wyjątkowy na ziemi
krajobraz księżycowy.

Kowal bezskrzydły
Gazanie i takie tam ;-)
magnolia