[frywolitki] jak zrobić

1. Data: 2004-07-04 17:18:47

Temat: [frywolitki] jak zrobić
Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy potrzebuję pomocy w dwóch sprawach dotyczących frywolitek:

1. Jak się robi kółko na kółku??
2. No i poszukuję jakiegoś czytelnego opisu jak się robi "kółka odwrócone"

wielkie dziękuję za pomoc :) Bo kursik dopiero koło września się szykuje a
ja już bym chciała :)

z wyrazami wdzięczności :)

--
******** Magda ********
Białystok GG 1582381

1. Data: 2004-07-04 17:26:07

Temat: Re: [frywolitki] jak zrobić
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

madziula wrote:

> Moi drodzy potrzebuję pomocy w dwóch sprawach dotyczących frywolitek:
>
> 1. Jak się robi kółko na kółku??

słupki odwrotne.

> 2. No i poszukuję jakiegoś czytelnego opisu jak się robi "kółka odwrócone"

chyba właśnie słupki odwrotne:
http://www.picotnet.com/TatOnline/spring_instruction
.htm

split rings, jeśli masz chęć poszukać.

pozdrawiam
Julita

--
http://www.szpilka.netnafta.pl
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

1. Data: 2004-07-04 19:07:16

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julka wrote:

> chyba właśnie słupki odwrotne:
> http://www.picotnet.com/TatOnline/spring_instruction
.htm

Jeszcze ja ;)
Jeśli będziesz miała problem ze zrozumieniem, to krzycz :) Ja się
właśnie z tego kursu nauczyłam, bardzo porządnie wszystko jest opisane i
przede wszystkim nitki na zdjęciach mają dwa kolory- to bardzo ułatwia
robienie. Generalnie chodzi o to, że pół kółeczka robisz normalnie,
potem odwracasz rękę tak jak na zdjęciu 3 i wiążesz drugą część nicią z
drugiego czółenka, ale _nie_przenosisz_węzełków_ (tzn. nic nie ma prawa
przeskoczyć, węzełek powinna tworzyć nić z drugiego czółenka- ta
zielona, a nie nić z kółeczka- to widać na zdj. 13). Żeby wszystko
ładnie wyglądało, musisz zacząć węzełki "od tyłu"- tzn. normalnie
wkładasz najpierw czółenko od dołu, potem od góry, a tu najpierw od
góry, potem od dołu. Wtedy się ładnie to ułoży :).Na koniec ściągasz nić
z pierwszego czółenka- tę, która tworzy rdzeń i gotowe :) Po skończeniu
powinnaś mieć dwie nitki po drugiej stronie kółeczka niż na początku i
mozesz zaczynać następne kółeczko :)

pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-07-04 19:26:52

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.htm

dzięki dzięki tą stronę to już namierzyłam wcześniej ale bezcenna stała się
twoja rada dotycząca spowodowania żeby słupki były koloru nitki na trugim
czółenku :) chyba mi wychodzi jeszcze poćwiczę.

i nadal proszę o radę jak zrobić kółko na kółku - takie coś pojawia się we
wzorze w ostatnim kramie z robótkami wydaniu specjalnym z koronkami :(( i ja
nie potrafię wymyślić jak to zrobić :)

--
******** Magda ********
Białystok GG 1582381

1. Data: 2004-07-04 20:02:09

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

madziula wrote:

> i nadal proszę o radę jak zrobić kółko na kółku - takie coś pojawia się we
> wzorze w ostatnim kramie z robótkami wydaniu specjalnym z koronkami :(( i ja
> nie potrafię wymyślić jak to zrobić :)

A ja się zastanawiam, czy to duże kółeczko, na którym są te małe, to nie
jest łańcuszek po prostu. Wtedy byłoby banalne ;) Napisali co prawda, że
wystarczy jedno czółenko, ale ja nie bardzo w to wierzę- na dwóch za to
wyjdzie bez problemu. Trzeba by było tylko przyczepić się na końcu
"kółeczka" do jego początku nitką z rdzenia. A wrażenie takie mam
dlatego, że te kółeczka na zdjęciu takie są trochę podejrzane- nie
wszystkie są ładne i okrągłe, jak "prawdziwe" kółeczka.

pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-07-04 21:18:20

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlatego, że te kółeczka na zdjęciu takie są trochę podejrzane- nie
> wszystkie są ładne i okrągłe, jak "prawdziwe" kółeczka.

no ale te kółeczka na kółku mają pikotki i na pewno nie jest to zwykłe
szydełkomam na myśli serwetkę ze str 25 :)

--
******** Magda ********
Białystok GG 1582381

1. Data: 2004-07-04 21:41:52

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

madziula wrote:

> no ale te kółeczka na kółku mają pikotki i na pewno nie jest to zwykłe
> szydełkomam na myśli serwetkę ze str 25 :)

Dokładnie. Zacznijmy od środka niby-gwiazdki. Małe kółeczko w samym
środku. Łańcuszek z pikotkami. Ciąg dalszy łańcuszka, na nim drugim
czółenkiem 5 kółeczek, kawałek łańcuszka, przypiąć się 3 słupki przed
pierwszym kółeczkiem za pomocą nitki rdzenia, łańcuszek z pikotkami,
kółeczko w środku przyczepić do poprzedniego kółeczka. Jednym słowem to,
co wygląda jak kółeczko z pięcioma kółeczkami na nim, to nic innego jak
łańcuszek z 5 kółeczkami zrobionymi drugim czółenkiem zamknięty w takie
właśnie śmieszne kółeczko. Tak mi się przynajmniej wydaje, a w każdym
razie sprawia wrażenie, że da się tak zrobić ;)

pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-07-05 06:38:06

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właśnie śmieszne kółeczko. Tak mi się przynajmniej wydaje, a w każdym
> razie sprawia wrażenie, że da się tak zrobić ;)

Julka ale ty mówisz o łańsuszku zrobionym na szydełku?? kurde czy jest jakiś
łańcuszek robiony czółenkiem??
I która to jest w twoim opisie nitka rdzenia??

dzięki

--
******** Magda ********
Białystok GG 1582381

1. Data: 2004-07-05 07:28:47

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

madziula wrote:

> Julka ale ty mówisz o łańsuszku zrobionym na szydełku?? kurde czy jest jakiś
> łańcuszek robiony czółenkiem??
> I która to jest w twoim opisie nitka rdzenia??

Nie, mówię o łańcuszku robionym czółenkiem, czyli przęsełku jak kto
woli, czyli chain po angielsku, czyli o tym, co nie jest kółeczkiem i
robione jest z nitki z czółenka i z nitki z kłębka albo na nitkach z
dwóch czółenek. A nitka rdzenia to ta, która jest w srodku i tworzy
rdzeń robótki, w przeciwieństwie do tej, która jest na zewnątrz i tworzy
węzełki. Ufff.

pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-07-05 12:20:43

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwóch czółenek. A nitka rdzenia to ta, która jest w srodku i tworzy
> rdzeń robótki, w przeciwieństwie do tej, która jest na zewnątrz i tworzy

hihi ja na chain mówię łuczek :) dlatego nie za bardzo rozumiałam :) ale
może to i racja że to łuczek a nie kółko jak wróce z urlopu to popróbuję -
na wyjazd biorę wzorki które na pewno umiem :)

wielkie dzięki Julka za cierpliwość :)

--
Białystok GG 1582381

permin z niebieskim daszkiem