glony

1. Data: 2007-04-17 09:59:59

Temat: glony
Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam oczko wodne i problem z glonami. Może ktoś z grupowiczów zna skuteczny
sposób na zwalczenie glonów ?
Bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam
Dawa

2. Data: 2007-04-17 10:38:50

Temat: Re: glony
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawa" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Mam oczko wodne i problem z glonami. Może ktoś z grupowiczów zna skuteczny
> sposób na zwalczenie glonów ?
> Bardzo proszę o pomoc.

Skutecznego nie ma.

Kilka rzeczy przydatnych: mniej nawozić.

A reszta to zależy od tego, jakie oczko, co w nim jest itd.

DJD

3. Data: 2007-04-17 10:44:16

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dawa" wrote ...
> ... sposób na zwalczenie glonów ?

1. Worek, dwa torfu o niskim PH do oczka - worki podziurawione
2. Filtr wody - pompa+beczka, dwie z różnościami w tym torf
3. Podmiana części wody kilka razy co kilka dni po 20% -25%. pod
warunkiem że masz "lepszą" wodę na podmianę
4. Zmniejszyć obsadę ryb jeśli tam są
5. Zacienić oczko, aby słońce bezpośrednio nie świeciło na lustro wody
6. Obsadzić oczko roślinami (trzcina i pałki oraz jeszcze coś
bezpośrednio do i na wodę)
7. Powiększyć i pogłębić oczko oraz zrobić kaskadę
8. I najgorsze: dolać rozcieńczonego kwasu solnego albo inne chemiczne
świństwa do obniżenia PH

Tak z grubsza możesz zastosować wszytkie punkty jednocześnie, ale
najpierw radzę jeszcze poczytać stosowną literaturę.
Pzdr,
A.

4. Data: 2007-04-17 12:53:13

Od: "Andrzej" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,
> Mam oczko wodne i problem z glonami. Może ktoś z grupowiczów zna skuteczny

U mnie sprawdza się lampa UVC + pompa z filtrem. Wcześniej stosowałem różne
środki chemiczne, zakwaszanie wody itp sposoby - nic nie pomagało.
pozdrawiam
Andrzej

5. Data: 2007-04-17 22:07:02

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Apr 2007 11:59:59 +0200, Dawa <d...@o...pl> wrote:

> Witam,
> Mam oczko wodne i problem z glonami. Mo?e kto? z grupowiczów zna
> skuteczny
> sposób na zwalczenie glonów ?

ja wpuściłem stado tołpyg. woda w ciągu kilku tygodni zrobiła się
krystaliczna.

OPERA for MAC OSX

6. Data: 2007-04-18 09:57:56

Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

,
Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Tak z grubsza możesz zastosować wszytkie punkty jednocześnie, ale
> najpierw radzę jeszcze poczytać stosowną literaturę.

Może jeszcze dodam że oczko mam do słonca , wymiary oczka szer. 2,5 m. dłu.
3,5 m. gł. 1,5 m . mam tylko 3 rybki (karasie) i 4 lilie.
pozdrawiam
Dawa

Rację mają czy nie?
Dirko - żyją:)