główkowanie

1. Data: 2009-03-10 21:52:35

Temat: główkowanie
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
1&id=598

"Dziś w "Dzienniku" informacja, że na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów Główny Urząd Statystyczny przygotowuje projekt ustawy o
stworzeniu ogólnokrajowej bazy danych osobowych w związku z
przygotowywanym na rok 2011 spisem powszechnym ludności, podczas którego
mają być zadawane pytania o wyznanie i plany prokreacyjne. Dane o tym
ile zarabiamy, jakie płacimy podatki, alimenty (!!!) czy jesteśmy
ubezpieczeni, karani, na co chorujemy itp., mają dostarczyć do GUS
ministerstwo finansów, sprawiedliwości, spraw wewnętrznych i
administracji, prezesi ZUS, KRUS, NFZ i PFRON oraz samorządy a nawet
dostawcy energii i usług telekomunikacyjnych.

Nie wiem czy informacja ta trafi do wieczornych "newsów" w głównych
wydaniach programów informacyjnych różnych stacji telewizyjnych i
radiowych. Na razie ledwo "przemknęła" przez portale internetowe i fora
dyskusyjne. Bo przecież o wiele ważniejsze są informacje, że "Mucha ma
nowego kochanka", albo że "Doda czyje się oszukana" (to super-lidy z
dnia dzisiejszego).

Może pomysł gromadzenia w jednym miejscu tak zwanych "wrażliwych danych
osobowych" w państwie, w którym policjanci łapiący tygrysa zabijają
weterynarza, klawisze nie potrafią upilnować skazańców, którzy w
więzieniach wieszają się jeden po drugim, nikogo nie przeraża, bo Pan
Tomasz Arabski z KPRM oświadczył, że "niedługo na Komitecie Europejskim
Rady Ministrów będzie dyskusja na ten temat. Oczekujemy, że metodologia
zbierania danych będzie prawidłowa, a proponowane rozwiązania zgodne z
prawem". Po takiej deklaracji człowiek od razu może odetchnąć z ulgą.
Jak wszystko będzie zgodnie z prawem to się nie ma co niepotrzebnie
denerwować!

Jestem tylko ciekawy kiedy na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów, Główny Urząd Weterynaryjny przygotuje projekt ustawy o
powszechnym obowiązku kolczykowania obywateli?

Panie Premierze, nie ma za co przepraszać, że grał Pan w piłkę z
kolegami zamiast głosować w Sejmie. Jak macie głosować za takimi
ustawami to już lepiej kopcie piłkę. Tylko uważajcie jak główkujecie..."

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://www.youtube.com/user/zespoltuiteraz

2. Data: 2009-03-10 22:03:55

Temat: Re: główkowanie
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@n...sieciowy>
gp6nfa$1fu$...@n...onet.pl

> http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
1&id=598

[...]

ale taniocha towarzyszu t r

saulo

3. Data: 2009-03-10 22:05:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Mar 2009 22:52:35 +0100, tren R napisał(a):

> [...]
> administracji, prezesi ZUS, KRUS, NFZ i PFRON oraz samorządy a nawet
> dostawcy energii i usług telekomunikacyjnych.

Jak kto nie płaci rachunków, to ma się czego obawiać.
A zarobki, choroby, alimenty i inne - a co myślisz, że nie są znane dziś? -
byle urzędniczyna wynosi infomacje z każdego biura i ważnej instytucji, a
na śmietnikach znajduje się tony wydruków koputerowych. Ne wiem, czym sie
tu przejmować ;-)

4. Data: 2009-03-10 22:06:08

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:
> tren R <t...@n...sieciowy>
> gp6nfa$1fu$...@n...onet.pl

1&id=598

> [...]
>
> ale taniocha towarzyszu t r

nic na to nie poradzę, kryzys jest

5. Data: 2009-03-10 22:41:56

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" napisał:

> http://www.blog.gwiazdowski.pl/

Ty nie czytaj Gwiazdowskiego, tylko historii ciąg dalszy - już się
pojawiają głosy, że to może być niezgodne z konstytucją, a powierzanie
wszystkich danych ślepemu, głuchemu, przekupnemu i na szwach
puszczającemu Wielkiemu Bratu to nie najlepszy pomysł...

--
Pozdrawiam - Aicha (ot, choćby sprawa kochanicy Pawlaka)

6. Data: 2009-03-10 23:05:01

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> Ty nie czytaj Gwiazdowskiego <...>

i kogo jeszcze mam nie czytać?

7. Data: 2009-03-10 23:10:45

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" napisał:

> i kogo jeszcze mam nie czytać?

Nikogo!
;)

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2009-03-10 23:29:22

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" napisał w wiadomości:

>>> http://www.blog.gwiazdowski.pl/

> i kogo jeszcze mam nie czytać?

Myśl samodzielnie, jak cbnet. I Ikselka. ;D

michał

9. Data: 2009-03-11 08:19:25

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kretyn.
Plonk.

--
CB

10. Data: 2009-03-11 09:13:56

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Też o tym czytałam i normalnie mnie wcieło.

Ale pod spodem przeczytałam sporo komentarzy osób zajmujących się, z natury
swojej tyry, wolnościami i naszymi prawami konstytucjonalnymi. I wydaje się,
że ten poroniony pomysł nie przejdzie.

Cała sprawa rozbija się o przypisanie tych informacji do konkretnych numerów
PESEL.
Dopóki GUS zbiera dane anonimowo, to w sumie ma do tego prawo (bo powołany
jest do zbierania danych statystycznych (więc anonimowych) i badania
trendów).
Gorzej, że urzędnicy wpadli na pomysł powiązania danych z konkretnymi
numerami PESEL.

W komentarzach (nie pamiętam już czyich), podnoszono sprawę trywialnego
bezpieczeństwa danych i skutków ich wycieku - powoływano się na wyciek
danych z PeKaO SA.
(W sumie uporządkowane dane obywateli całego Państwa, to nie lada gratka)

Jeśli o mnie chodzi, to już od dłuższego czasu obserwuję działania
urzędnicze z lekkim przerażeniem.
Albo to jakiś wyjątkowo tępy ludek, albo zidioceniu końca nie widać.
Gorzej, że to właśnie są ludzie, którzy mają realną władzę i potrafią
uprzykrzyć (albo nie) życie.

Autostopem przez Galaktykę normalnie, w połączeniu z polską fantazją.

M.

Dlaczego kościół boi się psychologii?
Homoideologia. //Post tylko dla katoli :-)
A przecież wszyscy możemy pomóc tym,którzy boją się,by nie umarło Słońce.
Wszystkim mężczyznom...
szkodliwość pornografii