gnijące ząbki

1. Data: 2006-02-19 17:18:27

Temat: gnijące ząbki
Od: "Pawel" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
boje sie dentysty jak fix a mam problem,
mimo mlodego wieku brakuje mi juz 3 bocznych zebow, wypadają po polowie, po
prostu sie łamia, bez bolu, bez niczego
a potem zostaje tylko podstawa zeba, czyli to co w dziasle,
a w srodku tego co wypada znajduje jakas miekka substancje - cos jakby
twarda plasteline ...
co to jest i jak to leczyc ??

no i jaka jest rada na taki stan rzeczy - jesli zostala tylko podstawa zeba,
ablo polowka - jak dentysci postepuja, wydostaja reszte i wwstawiaja nowy
czy jak ?
pomozcie bo strasznie sie boje isc a moze nie ma czego

dzieki

2. Data: 2006-02-19 17:45:11

Temat: Re: gnijące ząbki
Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a potem zostaje tylko podstawa zeba, czyli to co w dziasle,
> a w srodku tego co wypada znajduje jakas miekka substancje - cos jakby

Próchnica? Resztki pokarmowe?

> no i jaka jest rada na taki stan rzeczy - jesli zostala tylko podstawa
> zeba, ablo polowka - jak dentysci postepuja, wydostaja reszte i wwstawiaja
> nowy czy jak ?

Zależy co (ile) z zęba pozostanie i w jakim jest stanie.
W takiej sytuacji wykonuje się wkłady koronowo-korzeniowe i na nich osadza
się koronę (jeżeli pozostał tylko korzeń i ew. b. mały fragment korony),
albo koronę protetyczną (jeżeli korona zęba jest bardzo zniszczona), albo
odbudowuje się "zwyczajnymi" materiałami do wypełnień, polepszając w razie
konieczności retencję wypełnienia specjalnymi ćwiekami okołomiazgowymi.
Decyzja o rodzaju leczenia zależy od stanu zęba i wspólnej decyzji lekarza i
pacjenta.
Nie ma się czego bać.

3. Data: 2006-02-19 20:33:36

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> a potem zostaje tylko podstawa zeba, czyli to co w dziasle,
> a w srodku tego co wypada znajduje jakas miekka substancje - cos jakby
> twarda plasteline ...
> co to jest i jak to leczyc ??

jest to miazga zęba

> no i jaka jest rada na taki stan rzeczy - jesli zostala tylko podstawa
zeba,
> ablo polowka - jak dentysci postepuja, wydostaja reszte i wwstawiaja nowy
> czy jak ?

leczenie kanałowe, korony, wkłady korzeniowe, albo implanty

> pomozcie bo strasznie sie boje isc a moze nie ma czego

powiem tak. pomysl sobie czego sie bardziej boisz.

czy kilku wizyt u dentysty, ktore wiaza sie tylko z ukluciem znieczulenia

czy zgorzeli, martwicy, stanow zapalnych zuchwy i szczek, posocznicy/sepsy,
uszkodzenia nerek, uszkodzenia zastawek serca i niewydolnosci serca ,
niewydolnosci wielonarzadowej, smierci

co wybierasz?

K.

4. Data: 2006-02-19 20:53:12

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest to miazga zęba

Miazga nie ma konsystencji twardej plasteliny.

problem ze skórą w kącikach ust...
tran - dawkowanie
uczucie ciepła na nogach
Źródła geotermalne a zdrowie