gorzkie migdaly

1. Data: 2002-07-13 15:50:36

Temat: gorzkie migdaly
Od: mishka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam nadzieje, ze moze ktos zostal w ten weekend przed komputerem i
przeczyta moje pytanko:)Otoz od jakiegos czasu sie zastanawiam gdzie kupic
gorzkie migdaly(w Wawie).Do tej pory robilam ciasta pomijajac takowe ale
tak sie troche zaniepokoilam bo moze trace cos szczegolnego?jakis smak,
aromat czy cus?Moze macie swoje teorie na ten temat.
pozdrawiam-mishka

1. Data: 2002-07-13 15:55:50

Temat: Re: gorzkie migdaly
Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mishka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
[ciach]
od jakiegos czasu sie zastanawiam gdzie kupic
> gorzkie migdaly(w Wawie).

Tego akurat nie wiem, i w ogole w Polsce ich nie widzialam :(

Do tej pory robilam ciasta pomijajac takowe ale
> tak sie troche zaniepokoilam bo moze trace cos szczegolnego?jakis smak,
> aromat czy cus?Moze macie swoje teorie na ten temat.

Normalne migdaly maja tylko gorzkawa skorke, gorzkie migdaly sa mniejsze i
zawieraja goryczke.
barbara

1. Data: 2002-07-13 16:15:17

Od: mishka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara" <p...@n...pl> wrote in

> [...]
> mniejsze i zawieraja goryczke.
> barbara
>
> A czy ciasto duzo traci na aromacie, kiedy nie stosujemy gorzkich
migdalow?Czy spokojnie mozemy nie plakac, ze ich nie mamy:)

1. Data: 2002-07-13 22:13:18

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

mishka wrote:
> Otoz od jakiegos czasu sie zastanawiam gdzie kupic
> gorzkie migdaly(w Wawie).Do tej pory robilam ciasta pomijajac takowe ale
> tak sie troche zaniepokoilam bo moze trace cos szczegolnego?

o gorzkich migdalach dowiedzialam sie kiedys tutaj tyle, ze:
- migdaly gorzkie oprocz tego ze sa gorzkie w smaku, maja tez bardzo silny
migdalowy aromat
- z powyzszego wzgledu kiedys do migdalow slodkich dodawalo sie kilka
gorzkich - dla aromatu
- takie gorzkie migdaly byly skaeraniem dla lakomych dzieciakow ;P
- teraz sie juz ich ani nie sprzedaje ani nie dodaje

ale!

kiedys zajadalam sobnie migdaly ogladajac jakis film i jak mnie nie
rzucilo! ghuh! gorzkie takie ze az zygliwe! ewidetnie trafilam na gorzkiego
migdala, ale nawet bylam zadowolona bo przynajmniej mialam szanse przekonac
sie organoleptycznie o jego smaku i aromacie. smak jak juz mowilam -
zygliwy ze ho! a aromat mocny ze az w nosie kreci. ni mniej ni wiecej
pachnial jak aromat migdalowy sprzedawany w takich malych fiolkach.
identycznie po prostu!

jesli wiec masz w przepisie gorzkie migdaly to daruj sobie poszukiwania
(nie wiem ile musialabys zjesc migdalow zeby trafic tak jak ja ;P ) i dolej
kilka kropel aromatu :)

pozdr.
pat
PS: do tej pory zastanawiam sie jak on sie tam znalazl.....
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-07-15 08:19:50

Temat: Odp: gorzkie migdaly
Od: "A. Blikle Sp. z o.o." <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> [...]
> tak sie troche zaniepokoilam bo moze trace cos szczegolnego?jakis smak,
> aromat czy cus?Moze macie swoje teorie na ten temat.

Gdzie kupić nie wiem :-((.
Swoją drogą nie pamiętam przepisu w, którym potrzeba akurat GORZKICH
migdałów.
Migdały (mielone) są używane w celu zwiększenia trwałości ciasta i nadaniu
mu charakterystycznego delikatnego smaku. Nie można powiedzieć, że jest to
smak migdałowy w znanej nam formie. Podejrzewam, że wiele osób wcale go nie
pozna. Ciasto z dodatkiem migdałów jest bardziej wilgotne i ta wilgoć jest
długo utrzymywana. Ta cecha migdałów chętnie jest wykorzystywana przy
pieczeniu ciast biszkoptowych i drożdżowych.

Pozdrawiam
BoBig

1. Data: 2002-07-15 09:22:49

Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-07-15 12:06:34

Temat: Re: Odp: gorzkie migdaly
Od: mishka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"A. Blikle Sp. z o.o." <b...@m...com.pl> wrote in

> Witam,

Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi,juz teraz moge spac spokojnie bo
wiele nie trace nie osiagnalwszy owych migdalkow.A co do babci, ktora
wyluskiwala pestki moreli i brzoskwini dzielna wielce!Ja tez pare razy
zjadlam pestke z brzoskwini myslac, ze skoro wyglada jak migdal to pewnie
bedzie rownie pyszna i .... ups gorycz niesamowita, oczywiscie musialam
probe ponowic zeby sie przkonac,ze to norma a nie tylko przypadkowa zepsuta
pestka.
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam serdecznie-uspokojona misza

Flaki najgorsze na świecie
[SPAM] Deski do krojenia w cenie producenta
[P] Ogórki musztardowe, po naszemu
[OT] Poligloci
Małże