gróczolakowłókniaki i torbiele w piersi

1. Data: 2005-04-22 16:54:42

Temat: gróczolakowłókniaki i torbiele w piersi
Od: "Joanna Pieńkowska" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów.

Mamy kilka pytań dotyczących gróczolakowłókniaków i torbieli. Jakiś czas
temu wyczułam u siebie guzek. Oczywiście szybko pobiegłam do lekarza
ginekologa który dał mi skierowanie do poradni chorób sutkowych i na usg
piersi. Zanim zdążyłam sobie zrobić usg trafiłam do poradni sutkowej. Tam
lekarz od ręki wykonał mi biopsje (pobrał płyn do badania). Po pobraniu
powiedział mi że to torbiel i że nic złego się nie dzieje. Wyszłam od niego
uspokojona jednak na wszelki wypadek po kilku dniach wykonałam usg. Jak się
okazało nie była to jedyna zmiana w moich piersiach. W opisie usg lekarz
napisał :

Sutki o utkaniu gruczołow-tłuszczowym. W obu sutkach kilka drobnych torbieli
do 8 mm. W sutku prawym na godzinie 12 dwa guzki o ostrych równych zarysach
ze wzmocnieniem tylnym i echami wew.. O wymiarach 13x7x3 mm i 5x6x4 mm
mogące odpowiadać gruczalako-włókniakom. Podobny guzek w piersi lewej na
godzinie 3 o wym. 7x9x9 mm. W rzucie wykonanej BAC resztkowa torbiel.
Przewody mleczne nie poszerzone. Węzły chłonne pachowe nie powiększone.

Zastanawiam się skąd się to wzięło? Dlaczego jest tego aż tyle? Jaki to
będzie miało wpływ na urodzenie dziecka i jego karmienie piersią? Jakie są
szanse że może któryś z guzków przekształcić się w coś rakowego? Wszyscy
lekarze u jakich byłam zadawali mi pytania czy biorę hormony. A ja nic nie
biorę żadnych leków. Mam 26 lat i to wydaje mi się dziwne że mam aż tyle
zmian. Czy ktoś się z czymś takim spotkał i może mi udzielić jakiś
informacji co dalej z tym robić?

Pozdrawiam
J.P

2. Data: 2005-04-22 17:03:24

Temat: Re: gróczolakowłókniaki i torbiele w piersi
Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy
> [...]
> biorę żadnych leków. Mam 26 lat i to wydaje mi się dziwne że mam aż tyle
> zmian. Czy ktoś się z czymś takim spotkał i może mi udzielić jakiś

U mnie tak rosło że dwa razy miałam wycinane w wieku ok 25 lat- zresztą na
onkologii. co cieakwe przeszło po przy stosowaniu tabletek anty. 3 lata
póżniej miałam duże problemy z karmieniem, ale to
inna historia
TMK

kriokomora - gorny slask
Niedoczynność tarczycy