gronkowiec

1. Data: 2001-10-27 10:51:41

Temat: gronkowiec
Od: "Epitaph" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakie sa objawy jesli w ogole takowe sa gronkowca? Wczoraj bylem na
imprezie i napilem sie ze szklanki wina od osoby zarazonej gronkowcem. Co
teraz? czy to pewne, ze sie zarazilem, i jesli tak, to co przedsiewziac? jak
sie domyslacie sprawa pilna, prosilbym o rade mozliwie najszybciej!
Pozdrawiam,

ernie

2. Data: 2001-10-27 15:14:21

Temat: Re: gronkowiec
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Oct 2001, Epitaph wrote:

> Jakie sa objawy jesli w ogole takowe sa gronkowca? Wczoraj bylem na
> imprezie i napilem sie ze szklanki wina od osoby zarazonej gronkowcem.

w przypadku zatrucia pokarmowego zwykle sa wymioty ale okres
wylegania jest krotki, wiec mozliwe, ze po prostu nic sie nie
stanie.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-10-27 17:06:00

Od: "Epitaph" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
.am.torun.pl...

> w przypadku zatrucia pokarmowego zwykle sa wymioty ale okres
> wylegania jest krotki, wiec mozliwe, ze po prostu nic sie nie
> stanie.

Przyznam szczerze, ze nic nie rozumiem. Osoba od ktorej wzialem nieszczesny
lyk ma gronkowca i leczy sie antybiotykami na to... wiec jakie wymioty i
jaki okres wylegania... prosze o bardziej laickie wytlumaczenie. Czy warto
ryzykowac i olac sprawe, czy lepiej udac sie do lekarza?

--
W Delcie rzeki Missisipi mawiano,
ze jesli poczatkujacy bluesman stanie w ciemna,

4. Data: 2001-10-27 17:48:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Oct 2001, Epitaph wrote:

> jaki okres wylegania... prosze o bardziej laickie wytlumaczenie. Czy warto
> ryzykowac i olac sprawe, czy lepiej udac sie do lekarza?

jesli Pan lyknal - to najwieksze ryzyko jest zakazenia pokarmowego
jesli by kichnal lub calowalby sie Pan z nim to mogloby byc ryzyko
zakazenia drog oddechowych.

Nie wiem czy lekarz na tym etapie - jesli Pan nie ma choroby cos
pomoze. Moze oczywiscie zbadac, osluchac zrobic zdjecie, morfologie
i OB - jesli to jest potrzebne dla pewnosci Pana zdrowia to
prosze sie udac. Ja codziennie mam bezposrednia stycznosc z pacjentami
zainfekowanymi wieloma znanymi drobnoustrojami w tym gronkowcami
metycylinoopronymi, klebsiellami,pseudomonasami, proteusami, moraksellami,
serratiami a takze i przede wszystkim gruzlica w tym lekooporna. Pacjenci
kichaja, prychaja i nic jakos zyje, bo zyciem nalezy sie cieszyc ...

P.
----

5. Data: 2001-10-28 14:01:47

Od: "Radek" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w przypadku zatrucia pokarmowego zwykle sa wymioty ale okres
> wylegania jest krotki, wiec mozliwe, ze po prostu nic sie nie

Otoz to, okres wylegania. A jaki jest okres wylegania i co za tym
idzie, czas wystapienia ewentualnych objawow chorobowych w przypadku
stwierdzenia ryzyka zakazenia drog oddechowych (patrz. Pana pozniejszy
post-chodzi o calowanie ;-)). I jeszcze interesuje mnie jaki rodzaj,
charakter beda mialy te objawy: kaszel, katar, bol gardla, kichanie,
itp?

Pozdrawiam,
Radek

Skurcze