gruszek nie będzie

1. Data: 2018-07-17 20:30:43

Temat: gruszek nie będzie
Od: Krycha <k...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niby urodzaj w tym roku, jak nigdy, ale gruszki spadają sfrunknięte tak
samo jak w poprzednie lata.
https://photos.app.goo.gl/pMP9JB6Xskg12Rm5A
Te z prawej to tegoroczne. :-(

Krycha.

2. Data: 2018-07-17 21:51:20

Temat: Re: gruszek nie będzie
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.2018 o 20:30, Krycha pisze:
> Niby urodzaj w tym roku, jak nigdy, ale gruszki spadają sfrunknięte tak
> [...]
U mnie podobnie, z tym że z 7 grusz, jakie miałem została tylko jedna (a
w zasadzie tylko 1/3 drzewa, bo choruje). Sąsiedzi dookoła też
powycinali i hodują głównie tuje, moja grusza nie ma się z czym zapylać
i owoce od kilku lat są mizerne.
Jacek

3. Data: 2018-07-17 23:10:39

Od: Krycha <k...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.2018 o 21:51, Jacek pisze:

> [...]
> w zasadzie tylko 1/3 drzewa, bo choruje). Sąsiedzi dookoła też
> powycinali i hodują głównie tuje, moja grusza nie ma się z czym zapylać

U nas wokoło panuje rdza gruszy.
Też zastanawiam się nad wycięciem.

Krycha.

4. Data: 2018-07-18 15:53:36

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.2018 21:51, Jacek pisze:

> moja grusza nie ma się z czym zapylać i owoce od kilku lat są mizerne.

Zbuduj domek dla pszczoły murarki. Przyniesie pyłek z dalsza.

5. Data: 2018-07-21 18:51:01

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.07.2018 o 15:53, collie pisze:
> Zbuduj domek dla pszczoły murarki. Przyniesie pyłek z dalsza.
Po co mi murarki, jak za płotem sąsiad ma 5 uli, a po drugiej stronie
ulicy (200 m w linii prostej) następny ma kilkanaście.
Problem z tym, że skąd pszczoły mają przynieść ten pyłek, jak
towarzystwo powycinało większość drzew owocowych. W promieniu 500 metrów
może 3-4 ogrody mają coś spożywczego, a reszta tylko ozdobne.
Jacek

6. Data: 2018-07-21 19:16:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> [...]
> towarzystwo powycinało większość drzew owocowych. W promieniu
> 500 metrów może 3-4 ogrody mają coś spożywczego, a reszta tylko

Może chociaż wierzbę mają, taką co by się to tych gruszek nadała?

--
Jarek

7. Data: 2018-07-21 21:16:26

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.07.2018 18:51, Jacek pisze:

> Po co mi murarki, jak za płotem sąsiad ma 5 uli, a po drugiej stronie ulicy (200 m
> w linii prostej) następny ma kilkanaście.

Zrobisz dobry uczynek dla murarki. Od przybytku (pszczelego) głowa nie boli.

8. Data: 2018-07-21 21:30:53

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może chociaż wierzbę mają, taką co by się to tych gruszek nadała?

Łysenkowska na podkładce miczurinowskiej.

9. Data: 2018-07-22 16:47:08

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.2018 23:10, Krycha pisze:

> U nas wokoło panuje rdza gruszy.
> Też zastanawiam się nad wycięciem.

Lepiej wytnij jałowce.

10. Data: 2018-07-25 10:00:17

Od: Krycha <k...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.07.2018 o 16:47, collie pisze:

> Lepiej wytnij jałowce.

A sąsiedzi też? Wątpię aby się zgodzili? Chociaż nie wiem czy mają.

Krycha.

Kosiarka ręczna wrzecionowa - czy to ma sens?
Zabezpieczenie miejsc po cięciu.
Siejo w piach
Wyrównanie basenu stelazowego
grad