[haft tasiemkami] Jak zakonczyc ??

1. Data: 2004-12-09 17:04:11

Temat: [haft tasiemkami] Jak zakonczyc ??
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Hej hej

Wlasnie kupilam kilka moich pierwszych tasiemek, czesc satynowych
(zielone, na liscie) a czesc... diabli wiedza z czego, w kazdym razie
takie przeswitujace, na kwiecie (wisteria to ma byc, wiec filutowe) i
pare filutowych koralikow na ponki (sorry za ortografie, ale kto by
zgadl co to sa paki ???). No i mam problem. Doszkalalam sie juz na
wszystkie strony, znam (teoretycznie) sciegi, technike itd. natomiast
nie mam pojecia jak ma wygladac lewa strona. Jak toto zakonczyc ???
Przeciez nie zrobie supelka z tasiemki szerokosci 1 centymetra, bo sie
zrobi okropna bulwa i bedzie sterczec... Wie ktos jak?

Pozdrawiam

Kot wdzieczny z gory

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-12-10 06:59:36

Temat: Re: [haft tasiemkami] Jak zakonczyc ??
Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygladac lewa strona. Jak toto zakonczyc ??? Przeciez nie zrobie supelka z
> tasiemki szerokosci 1 centymetra, bo sie zrobi okropna bulwa i bedzie

Nigdy tego nie robiłam ale może by po prostu przyszyć te końcówki za pomocą
igły i nici :)

MKatarynka, kumbinatorka

1. Data: 2004-12-10 07:55:00

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

MKatarynka wrote:

> Nigdy tego nie robiłam ale może by po prostu przyszyć te końcówki za pomocą
> igły i nici :)

No tak, ale tego mocowania ma nie byc widac od frontu...A jednoczesnie
chcialabym, zeby to bylo trwale, bo haft ma sie znjadowac na ciuchu.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-12-10 12:25:54

Od: "Mat" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.Uwazam ze mozna to zakonczyc tak jak kazdy haft wplatając koncowke
tasiemki miedzy nitki sciegu.Gwarantuj ze bedzie bardzo niewidoczny z obu
stron i nie bedzie mial zgrubien.Tak ja robie i efekt jest
rewelwcyjny.Pozdrawiam.Mat

1. Data: 2004-12-10 13:30:12

Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, ale tego mocowania ma nie byc widac od frontu...A jednoczesnie
> chcialabym, zeby to bylo trwale, bo haft ma sie znjadowac na ciuchu.

To zawinąwszy tasienkę przyszywaj nie do tkaniny tylko do tej części haftu,
która jest pod spodem. Wtedy mocowanie nie będzie widoczne z wierzchu. Tak
sobie kumbinuję bo jak mówię nigdy tego nie robiłam mogę sobie to tylko
wyobrazić :)

MKatarynka,z bujną wyobraźnią ;)

1. Data: 2004-12-10 15:34:04

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Mat wrote:
> [...]
> tasiemki miedzy nitki sciegu.Gwarantuj ze bedzie bardzo niewidoczny z obu
> stron i nie bedzie mial zgrubien.Tak ja robie i efekt jest

Jak to miedzy nitki sciegu? Przeciez tam nie ma zadnych nitek, tylko
tasiemki ;) Mozesz jakos bardzoiej opisowo, bo nie zakumalam...

Kot niekumaty

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-12-10 15:35:49

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

MKatarynka wrote:

> [...]
> sobie kumbinuję bo jak mówię nigdy tego nie robiłam mogę sobie to tylko

Ooo, to brzmi niezle... Sprobuje, dzieki !!

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-12-10 19:11:45

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Wedlug tego jak mnie uczono, to zaczyna sie haftowac wstazeczka, pozostawiajac
kawalek na lewej stronie.Jak zrobisz pierwszy kwiatek czy listek to
przeszywasz ja ta sama wstazeczka. To stanowi zabezpieczenie, ze wstazeczka
sie nie wyciagnie.Mam nadzieje, ze mnie zrozumialas.
Pozdrowienia
dorota

1. Data: 2004-12-10 19:39:47

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> przeszywasz ja ta sama wstazeczka. To stanowi zabezpieczenie, ze wstazeczka
> sie nie wyciagnie.Mam nadzieje, ze mnie zrozumialas.

Tak, zrozumialam. To stanowi znakomite zabezpieczenie POCZATKU tasiemki,
ale co z koncem ?? Jednak Twoja wskazowka bedzie z cala pewnoscia
przydatna, bo o poczatku zupelnie jeszcze nie myslalam ;)

Buziaczki
Kot w oczekiwaniu na menrzoskiego, nie wytrzymalam i zjadlam kolacje bez
niego...

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-12-10 20:56:25

Od: "Mat" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mówiąc nitki miałam na myśli tasiemki.Mat

> Jak to miedzy nitki sciegu? Przeciez tam nie ma zadnych nitek, tylko
> tasiemki ;) Mozesz jakos bardzoiej opisowo, bo nie zakumalam...

> [...]

[ot] Jestem szczęśliwa! (całkiem OT, ale wybaczycie, prawda?)
papierowe ozdoby na choink
window colour - niepowodzenie :o(
maszyna do szycia
ceny rękodzieła-aniołki :) [ot?]