hiperprolaktyna

1. Data: 2001-08-22 22:33:06

Temat: hiperprolaktyna
Od: "JB" <e...@q...cz> szukaj wiadomości tego autora

Moja przypadlosc moze nie nalezy do niebezpiecznych, ale po szesciu latach
latania po lekarzach (3 razy zmienialam ginekologa -pierwszy mowil, ze
powinien z moja choroba sobie poradzic, nieporadzil sobie ani z moja
choroba, ani ze swoim alkocholizmem, drugi, by ukryc swoje zaniedbania
lekarskie wpisywal mi klamstwa do mej karty zdrowia, trzeciego wcale to nie
poruszylo, malo tego powiedzial, ze to co jego kolega napisal go wcale
nieinteresuje, a jakby nie bylo chodzi o moja historie choroby, to powinno
go interesowac!!!!!!!!!!Moja nastepna wizyta byla u endokrynologa
(skierowanie dopiero wywalczylam po 5 latach).Ten powiedzial, ze moj
aktualny ginekolog leczy mnie niewlasciwie, ale on nie widzi sensu, zebym
kontynuowala u niego, czyli u endokrynologa dalsze leczenie, i zyczyl mi
duzo szczescia na odchodne.) popadam coraz bardziej w rozpacz.
Moja choroba to wysoki poziom prolaktyny wg czeskich norm (mieszkam na stale
w czechach) poziom ten jest 15 razy wiekszy niz norma wynosi.
Sprobuje w telegraficznym i w chronologicznym zarysie opisac wszelkie
ostatnie dzialania.
5.04.2001 wynik krwi pod wzgledem prolaktyny bez lekow 92 ug/l (norma 6,5
ug/l)
17.04.-1.05 kuracja Mysalfonen (Terguridi hydrogenomaleas)
26.04. dziesiaty dzien kuracji prolaktyna spadla do normy 6,5 ug/l
10.05. zastrzyk wywolujacy mentruacje Agolutin
15.05. nareszcie ciocia przyjechala z Ameryki
19.07. endokrynolog zrobil badania krwi i okazalo sie 79,8 ug/l
24.07 niestety ciocia w maju wyjechala i do tej pory jej nie ma - zastrzyk
30.07 wizyta cioci z Ameryki
13.08-22.08 terapia Orgametrilem (Lynestrenolum).
Bardzo bylabym wdzieczna za jakakolwiek informacje, najbardziej zalezy mi na
wskazowkach, czego powinnam wymagacod lekarza, czy czestych badan krwi pod
wzgledem prolaktyny i innych hormonow, w jakich interwalach, czy powinnam
prosic o skierowanie do okulisty, chodzi o wykluczenie guza przysadki
mozgowej (podobno mozna to stwierdzic poprzez badanie dna oka), i innych z
pozoru banalnych rzeczy. Tomografia mozgu wypadla dobrze. Ja wiem, ze moja
prosba moze wydawac sie nieuzasadniona, przeciez lekarz powinien wiedziec,
ale ja mam takie wrazenie, ze narazie moji lekarze strzelaja na slepo
patrzac, co z tego bedzie, tylko szkoda, ze moim zdrowiem.
Zreszta zauwazylam, ze takie podejscie jest bardziej konstruktywne, niz
bierne uczestnictwo w fazie leczenia. Moje dziecko cierpialo na biegunke
niewiadomego pochodzenia, jedynym sposobem wg lekarza bylo podawanie mu
mleka Prossobe (sojowe mleko) Nie pomogla prosba o zaznaczenie na kartce
artykulow zywniosciowych (ktore sama przygotowalam), ktore moze nasze
dziecko jesc. Po roku jedzenia mleka sojowego (kilka lat temu okazalo sie,
ze dlugotrwale jedzenie tego mleka powoduje jakies skutki uboczne), w koncu
zdenerwolam sie i zaczelismy wlaczac do jego diety rozne jedzenie, najpierw
ryz, tydzien czekania - wszystko w porzadku, potem owoce, znowu czekanie,
znowu radosc, az trawilo na kaszke z glutenem, i efekt byl natychmiastowy.
Uczulenie na gluten. W trakcie trzech lat z bezglutenowcem, jak nazywalismy
Marcinka zauwazylismy pewna zaleznosc. W czasie choroby, kaszlu, kataru nie
trawil mleka.Po trzech latach ta zaleznosc zanikla. Byl to moment, kiedy
sprobowalismy podac mu kaszke z glutenem, bardzo rozrzedzona. Jaka byla
wielka radosc. Uczulenie zniknelo. Teraz z perspektywy jak patrze na te
czasy, byc moze duzo ryzykowalismy, bawiac sie w znachorow, kosztem zdrowia
naszego dziecka, ale nie bylo przy nas nikogo bardziej kompetentnego, ktory
by nam poradzil.Te wszystkie sposoby byly po prostu "wyczytane" z ksiazek.
Nieraz bylo sie w ksiegarni i czytalo sie na stojaco, bo akurat tej ksiazki
nie bylo w bibliotece, a stypendium studenckie nie pozwalalo na zakup tego
rodzaju artykulu.
Teraz moze i stac mnie na zakup ksiazek medycznych, ale prawde mowiac, nie
znalazlam ani w ksiazkach, ani w internecie informacji o sposobach leczenia
mej hiperprolaktynemii, Wiem ogolnie co moze ja powodowac, jakie sa skutki
nie leczenia jej, ale w jaki sposob (krok po kroku) ja sie leczy, tego nie
znalazlam. Dlatego jeszcze raz bardzo prosze o jakiekolwiek wskazowki na
temat leczenia tej choroby.
kaska

2. Data: 2001-08-23 20:10:01

Temat: Re: hiperprolaktyna
Od: Anna Björk <a...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znalazlam. Dlatego jeszcze raz bardzo prosze o jakiekolwiek wskazowki na

Kasiu, nie jestem lekarzem, dlatego to, co napisze, to "tylko" moja
sytuacja pacjentki, cierpiacej na to samo, co ty.
Dzieki wspanialej i madrej lekarce zaszlam w koncu w ciaze i mam teraz
slicznego synka, prawie 4 latka, ale droga tam byla dluga, zanim sie
okazalo, co mi jest.
Pokrotce: brak miesiaczki przez rok zdopingowal mnie w koncu do wizyty u
ginekologa i zapytania, co sie dzieje. Dostalam skierowanie na
tomografie mozgu, no i okazalo sie, ze cos tam jest w okolicy przysadki,
co ja uciska. Nastepne skierowanie, tym razem do okulisty - badanie
nerwu wzrokowego mialam robione przez 3 lata co miesiac - do
zwariowania. W kazdym razie w efekcie tych wszystkich badan wstepnych
zapisano mi lek o nazwie Pravidel (tak sie nazywa tu, w Szwecji), czyli
bromokryptyne, ktora lykam rano i wieczorem, 2,5 mg, i bede lykac,
dopoki chce funkcjonowac jako kobieta. Dzieki temu lekowi mam dziecko, i
dzieki niemu mam w planach jeszcze raz zajsc w ciaze.

Pozdrowienia

Ania

Nadmierne zmeczenie i sennosc...
Skąd wsiąść fundusz na leczenie ...?