hiperprolaktynemia a leki przeciwdepresyjne

1. Data: 2005-12-02 22:25:29

Temat: hiperprolaktynemia a leki przeciwdepresyjne
Od: "Ana" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam konkretne pytanie odnosnie wplywu leku przeciwdepresyjnego z grupy
selektywny inhibitorów wychwytu serotoniny i noradrenaliny (SNRI) na
sekrecje prolaktyny?
Czy Effectin (75 mg wenlafaksyny) stosowany 6 miesiecy moze
spowodowac hiperprolaktynemie rzedu 3000 mU/l (N: do 500)? Czy
doszukiwac sie innej przyczyny?
Z gory dziekuje za pomoc.

2. Data: 2005-12-03 09:35:34

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> Czy Effectin (75 mg wenlafaksyny) stosowany 6 miesiecy moze
> spowodowac hiperprolaktynemie rzedu 3000 mU/l (N: do 500)? Czy

jako lajkonik ale i dlugoletnia "posiadaczka" hiperprolaktynemii (olewanej
przez doktorkow, bo "zawsze jes cos wazniejszego"): na moja lepetyne i wiedze
(hmm, ze netu), to hiperprolaktynemia powoduje nerwowosc itede, i wlasnie
antydepresanty by ja lagodzily. Odwrotnie nigdy nie spotkalam sie.

Zdrowki
Hania

"martwica jałowa gałęzi kosci kulszowej" - czy ktos cos wie?
kwas moczowy
RTG - lordoza szyjna
ssanie palca
medycyna i studia