hmm... Ja w kwestii cebuli

1. Data: 2005-01-03 19:39:32

Temat: hmm... Ja w kwestii cebuli
Od: "Macq" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i od progu wszystkiego dobrego zycze, z uklonem ;)

Dzisiaj wpadnie przyjaciolka i razem mamy zamiar stworzyc cos zmyslu
podniebien (tzn. dwoch). Chce sie pobawic w telewizyjnego kucharza (kamera
juz przygotowana), wiec chcialem wszystko juz miec "po reka". Przygotuje
szybciej wszystkie skladniki: miesko juz sie zaprawia w lodowce, ryz to
pestka, szybko moge nastawic ale warzywa... a konkretnie cebula... Czy nie
stanie sie nic jej (nam), jezeli pokroje ja wczesniej i odstawie? Kolacze mi
po glowie informacja, ze Cebule nalezy przygotowywac przed samym jedzeniem
(gotowaniem), w przeciwnym wypadku cos sie dzieje, cebula... no i wlasnie,
zmienia smak? staje sie niezdrowa? a moze cos innego?

z gory dziekuje za moje (byc moze) naiwne pytanie

macq
---------
No, i am not lost. I find myself everytime

1. Data: 2005-01-03 20:32:31

Temat: Re: hmm... Ja w kwestii cebuli
Od: "Czeslaw Klott" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (gotowaniem), w przeciwnym wypadku cos sie dzieje, cebula... no i wlasnie,
> zmienia smak? staje sie niezdrowa? a moze cos innego?

Cebula puszcza sok i ulatniaja sie skladniki (ani...costam),
tak ze lepiej obrac tylko z lusek i nie obcinac z zadnego konca.

Pzdr Czeslaw

1. Data: 2005-01-04 09:07:27

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli chodzi o telewizje, to problem jes taki, ze oni sie nie zastanawiaja
jak to ma smakowac. I wcale nie musza tego szybko nagrywac. Moga nagrywac i
5 godz. a z tego 15 min. programu wyjdzie. Poprostu wycinaja czas na
pokrojenie cebuli (albo przyspieszaja tasme czasem). Albo pokazuja jak 1
cebule sie kroi, a reszte wycinaja.

1. Data: 2005-01-04 09:56:04

Od: "toster" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Macq" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
>
> Dzisiaj wpadnie przyjaciolka i razem mamy zamiar stworzyc cos zmyslu
> podniebien (tzn. dwoch). Chce sie pobawic w telewizyjnego kucharza (kamera

A potem będziesz udawał, że zapomniałeś kamerę wyłączyć? :-)
T.

1. Data: 2005-01-04 12:29:45

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Macq" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (gotowaniem), w przeciwnym wypadku cos sie dzieje, cebula... no i wlasnie,
> zmienia smak? staje sie niezdrowa? a moze cos innego?

Traci wartości odżywcze, puszcza sok i mięknie. Ale Ci powiem, ze ja często
kroję chwilę cebulę wcześniej, solę i czekam aż puści trochę soku, bo nie
lubię jak mi chrzęści w potrawach ;)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2005-01-05 07:57:08

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Traci wartości odżywcze, puszcza sok i mięknie. Ale Ci powiem, ze ja
> często kroję chwilę cebulę wcześniej, solę i czekam aż puści trochę
> soku,
> bo nie lubię jak mi chrzęści w potrawach ;)

A ja na dodatek po posoleniu jeszcze trochę wygniatam ręcamy coby
bardziej zmiękła

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

[p] Obiecane kremowe ciasto budyniowe z jabłkami na zimno.
ryż
co przygotowac z krokodyla i strusia??
WIELKA prośba o pomoc
Pasta na chleb z czerwonej fasoli z czosnkiem?