...i po swietach.

1. Data: 2002-12-27 11:00:37

Temat: ...i po swietach.
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszego w nowym roku :) - lapidarnie ale każdy wie co dla niego będzie
najlepsze w nowym roku :)

W tym jeszcze roku wigilia była u mnie w chacie (starzy się akurat
przeprowadzali i "wpadli" na wigilie do nas :) :

1. Karp smażony z cebulką - standard, mama lubi to zrobiłem
2. Dorada pieczona - rewelka ryba, białe ścisłe mięso, pyszne
3. Pieczarki faszerowane - nie wiem jak wy, ale ja krótko przesmażyłem
kapelusze i były super.
4. Oczywiście barszczyk
5. Pierogi z kapustą
6. Rogaliki z ciasta francuskiego z fetą i oliwkami
7. Tatar z łososia
8. Łosoś wędzony
9. Jajeczka z kaviorem
10. Sałatka jarzynowa
11. Śledzik w sosie śmietanowym
12. Śledzik w occie
13. Filet z morszczuka panierowany, podany na zimno.

- dodatków nie liczę

Obiad w pierwsze święto :

1. Chop Suey - nietradycyjnie coś po chińsku - rewelacja ( sam byłem
zaskoczony efektem ) z ryżem żółtym (szafranowym)
2. Kawałki kurczaka w tempurze (smażone na głębokim tłuszczu) z dwoma
sosami - tzatzyki i pikantny pomidorowo-paprykowy
3. Makaron (szpinakowy) smażony na maśle z płatkami migdałowymi i parmezanem
4. Grzyby ( mieszane suszone ) w śmietanie

- mały wybór, ale w końcu to po wigilii :)

Kolacja :

dogrywka wigilijna + kiełbasy, szynki, balerony oraz oczywiście własnej
roboty pasztet.

To na razie na tyle.
Smacznego życzę.
Jeśli ktoś chce jakiś przepis niechaj się na forum odezwie.

--
ostry

1. Data: 2002-12-27 11:18:15

Temat: Re: ...i po swietach.
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Najlepszego w nowym roku :) - lapidarnie ale każdy wie co dla niego będzie
> najlepsze w nowym roku :)

Witam!

Milo Cie tu widziec po dlugim czasie...

Strasznie tu pusto dzisiaj - zbiorowe odsypianie Swiat czy co? ;)
Ja rowniez zycze Tobie i wszystkim Grupowiczom wduzo zdrowia, milosci i wielu
milych, godnych zapamietania chwil w Nowym Roku.

Przy tej milej okazji poprosze przepisy na:

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2002-12-27 12:12:33

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy tej milej okazji poprosze przepisy na:

Kupujemy ciasto francuskie (takie mrożone płaty) i kroimy na kwadraty,
układamy na środku kawałki sera krojonego w kostkę, trochę siekanych oliwek
i zakładamy ciasto dośrodka tak aby wyszedł "rogalik". Jako urozmaicenie
można przed położeniem farszu posmarować ciasto białkiem z roztartym
czosnkiem i potem rogalik z wierzchu też. Rogaliki kładziemy na blaszkę i
pieczemy całość zgodnie z przepisem na opakowaniu ciasta. Dla odmiany można
połaczyc wszystkie rogi kwadrata i wyjda nam torebki z farszem.

Przepis z ksiązki Dania z Patelni (rok ok. 1994)

Składniki - ilości proponuje na oko wg uznania:
polędiwczki wieprzowe, filet z indyka (kroimy w cienkie paseczki), marchew -
pokrojona w zapałkę, pędy bambusa - odsączone - pokrojone w zapałkę, grzybu
mun - zaparzone pokrojone w paski, por pokrojony w talarki, kiełki sojowe -
świerze- delikatnie przesiekane, makaron cienki ryżowy lub sojowy,
przygotowany zgodnie z instrukcją na opakowaniu pokrojony na 3-4
centymetrowe kawałki.

Marynata : sherry (nie byłem pewien o co chodzi, ale wykluczyłem Jerez więc
uzyłem cherry cordial), sos sojowy ( chiński lub japoński - kikoman ?, Blue
Dragon)
łyżka skrobii ziemniaczanej (czyli mąki kartoflanej) i małąłyżeczka cukru.

Przyprawy - tu największe zdziwienie - brak. Ja użyłem odrobiny pieprzu
cayenne do wyostrzenia smaku.

Ze skłaników do marynaty robimy marynatę, jak nie trudno się domyśleć :)
proporcje sherry i sosu sojowe 1:1
Mięso wkłądamy do miski i zalwamy marynatą - wkładamy do lodówki do
nastepnego dnia ( w przepisie było na godzinę, ale ... :)
Następnego dnia rozgrzewamy na patelni tłuszcz i wrzucamy kolejno : marchew,
przesmażamy, dodajemy grzyby, kiełki, bambus i przesmażamy, na koncu
wrzucamy makaron i por. Smażymy razem jeszcze jakieś 1-2 minut i przekładamy
do innego naczynia. Na patelnię znowu tłuszcz i jak się rozgrzeje smażymy
mięso ( najlepiej aby mięsa było tyle, że pokryje dno patelni, jeśliu jest
więcej usażoną porcję zdejmujemy. Ja mięsko sie przesmaży (znaczy zrobi się
blade) dodajemy jeszcze sherry i sos sojowy (do smaku) - podduszamy jakieś 3
minuty mieszjąc, dodajemy wczesniej usmażone warzywa, podgrzewamy razem
chwilę i nadajesię do jedzenia. Ryż ( może być w torebkach ) gotujemy w
wodzie z solą i szafranem ( ducros ma tanie ścinki - niecałe 3 złote ).

Filety z kurczaka kroisz w kostkę i marynujesz wg własnego uznania (ja
zrobiłem curry, imbir, oliwa + solidna ilość wódki pieprzowej i sos sojowy).
Macerowałem ok 24 godziny. Kupujemy w markecie tempurę i rozrabiamy zgodnie
z przepisem na opakowaniu.
Kawałki kurczaka wrzucamy do naczynia z tempurą i po obtoczeniu każdego w
cieście wrzucamy na głęboki olej. (Sitek nie polecam, bo tempura grzęźnie
między oczkami).
Sosy pewnie wiesz jak zrobić ;)

ostry

1. Data: 2002-12-27 12:35:20

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

/.../
/../

/.../
> Sosy pewnie wiesz jak zrobić ;)

Poradze sobie :).

Dzieki za szybka odpowiedz.
Mam pytanie: czy rogaliki podaje sie na cieplo czy mozna na zimno?
I co to jest ta tempura? :)))

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2002-12-27 12:49:51

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za szybka odpowiedz.
Nie ma sprawy

> Mam pytanie: czy rogaliki podaje sie na cieplo czy mozna na zimno?

W obu wersjach smakują wybornie

> I co to jest ta tempura? :)))

Taka specjalna mieszanka mączna właśnie do głębokiego smażenia.
W smarketach bywa w dziale z innymi kuchniami (chińskie, meksykańskie
itp.) - jedyna jaką widziałem była firmy Blue Dragon

Sie ma (albo nie ma sie:)

--
ostry

1. Data: 2002-12-27 14:32:59

Od: "Agnieszka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 3. Makaron (szpinakowy) smażony na maśle z płatkami migdałowymi i
parmezanem
> 4. Grzyby ( mieszane suszone ) w śmietanie

Wybacz moje prostactwo, ale ten obiad jakis taki dziwaczny. U mnie by
nie przeszedl... A.

1. Data: 2002-12-27 17:01:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Dec 2002 15:32:59 +0100, "Agnieszka" <a...@w...pl>
wrote:

>tempurze ) z dwoma
>parmezanem
>
> Wybacz moje prostactwo, ale ten obiad jakis taki dziwaczny. U mnie by
>nie przeszedl... A.

Dlaczego dziwaczny???

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-27 18:19:07

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego dziwaczny???

> Trys
> K.T. - starannie opakowana

Dzieki

--
ostry

1. Data: 2002-12-27 18:31:01

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego dziwaczny???
>
> Trys
> K.T. - starannie opakowana

No wlasnie dlaczego?(przypomnial mi sie Niemen- "Dziwny jest ten
swiat")gdybysmy nie "udziwniali" ,to nudne byloby nasze zycie .-)
Ilona

1. Data: 2002-12-27 19:40:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Dec 2002 19:19:07 +0100, "ostry" <o...@e...com.pl>
wrote:

>Dzieki

no co Ty, nie ma za co. jam przeciez jest znana z elastycznej
tradycji - wzbogacajmy ja!

Trys, znad miedzynarodowej i "staropolskiej" zupy migdalowej
(resztka jakas...)

P.S. A chow mein to zdaje sie taki wymysl jak pizza - w tym
wypadku amerykanskich chinczykow a moze chinskich amerykanow ;))

P.P.S....robiac uszka do barszczu oraz ruskie pierogi za jednym
zamachem juz nam trojgu (w chomatko kuchenne ubralam oba dzieci
;) ) to troche bokiem wylazilo to wykrawanie i lepienie i
wykrawanie...wiec zrobilismy DUZE pierogi z nadzieniem
uszkowym...bardzo dobre odsmazane!

P.P.P.S. a brukselka na obiad w 1. dzien swiat byla glazurowana i
wymazana i wytrzesiona w otwarzystwie musztardy oraz miodu....

P.P.P.P.S. ten Twoj makaron bardzo mi sie spodobal...czy on
robiony przez Ciebie?

P.P.P.P.P.S. U nas z resztek kulebiaka zostalo ciasta
francuskiego i zrobilam z tego zawijaski z duza iloscia sera
zoltego w slup w srodku....JAKIE to bylo dobre do barszczu - ser
troche uciekl, przysmazyl sie na blasze i wyszlo chrupine
cudownie...tyle, ze dosc tluste....kulebiak tez mi wyszedl
swietny!
K.T. - starannie opakowana

Poszukuje do referatu
Polecam knajpke...