ikra ==> kawior

1. Data: 2002-01-03 13:42:12

Temat: ikra ==> kawior
Od: "mz" <h...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatku serdecznie wszystkich pozdrawiam.

i mam pytanie:
czy ktos z Was robi(robil) z ikry z lososia kawior?
otoz robil to moj swietej pamieci dziadek, jadlem to ale nie pytalem jak to sie
robi.
jak to sie robi, jak oddzielic poszczegolne kuleczki ikry od siebie (w lososiu
siedza one poplatane w jakims kokonie)? i co dalej ? jaka solanka? ...

szkoda mi to wyrzycic do smieci, a pamietam, ze bylo to bardzo dobre.

Pozdrawiam
Michal

1. Data: 2002-01-03 14:34:38

Temat: Re: ikra ==> kawior
Od: "Mariusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

DOBRE !!!!!

:)))))))))))))))))))))))))))))))

1. Data: 2002-01-03 15:11:50

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:
> DOBRE !!!!!
>
> :)))))))))))))))))))))))))))))))

Malo tego, BARDZO DOBRE, a jakie odkrywcze ;-)))

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-03 19:32:39

Od: "Jacek Jozwiak" <p...@a...agsmedia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <h...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> jak to sie robi, jak oddzielic poszczegolne kuleczki ikry od siebie (w
lososiu
> siedza one poplatane w jakims kokonie)? i co dalej ? jaka solanka? ...
--------------------
Ostrożnie wyjmujesz to z "kokonu" i wysypujesz na durszlak. Przepłukujesz
pod umiarkowanym strumieniem zimnej wody, tak, aby zmyc cala te sliskosc.
Potem bardzo grubo, na tym samym sicie przesypujesz solą i mieszasz to
wszystko tak, aby sol w niektorych miejscach byla sucha. Korzystasz z soli
kamiennej, dosc grubej a calosc zasypujesz sola warzona na centymetr, a
nawet 2. Zostawiasz na obciekaczu na kilka godzin - ok. 6.

Potem znowu plukanie. Staranne, ale pod niezbyt mocnym strumieniem. Ikre
przebierasz, mieszasz paluchami, zadnych patykow, etc. Po wyplukaniu
odrobina najlepszego oleju slonecznikowego i znowu paluchy. Potem wysypujesz
to na stolnice, jak najbardziej plasko, przebierasz ze 2-3 razy, przesuszasz
z godzine i teraz po schlodzeniu pod zamrazalnikiem, mozesz sie zastanowic,
w jaki sposob to podac. Najlepiej bez zastanawiania kup kostke najlepszego
masla w swoim miescie - pewnie dunskie lub holenderskie i cytryne, najlepiej
malenkie, zielone limonki.

Nie jest to, co prawda, czarny kawior astrachański z bielugi, czy nawet
czerwony z gorbuszy czy tieszy, ale zwyczajny zolty z lososia. Za to swiezy,
i tez bedzie strzelal w zebach. Smacznego.

Jacek
www.wcwi.pl

1. Data: 2002-01-04 11:22:54

Temat: Odp: ikra ==> kawior
Od: "mz" <h...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Jozwiak <p...@a...agsmedia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a12bkv$l5m$...@n...tpi.pl...
> Smacznego.

serdeczne dzieki,
przy najblizszej okazji sprobuje. juz mi sie zwiekszylo wydzielanie sliny

:))

1. Data: 2002-01-04 13:21:52

Od: Kosek <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla pod presjš, której nie mógł(a) znieœć, zeznał(a)

> Malo tego, BARDZO DOBRE, a jakie odkrywcze ;-)))
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Kochani!
Powiedzcie mi co jest takiego DOBREGO i odkrywczego w poście mz.
Mam podejrzenia, że mój czytnik nie zciągnął całej wiadomości.

Kosek
Warszawa
mailto: k...@2...pl
mailto: k...@f...of.pl

Re: Tort Rafaello.
Jak karnawał to karnawał!
help - czym tu zaskoczyć - a czasu mało - urodzinki męża
Re: Tort Rafaello.
maszynka do mielenia orzechow