instrukcja do garnków Berghoff

1. Data: 2006-09-26 06:11:57

Temat: instrukcja do garnków Berghoff
Od: "Jaro" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.

Mam mały problem. Dostałem w prezencie do nowego mieszkania garnki Berghoff.
Baardzo ładne, nie używane, ale mają pewnie z 10 lat i wszystko tylko po
niemiecku. No i mam problem, bo możliwości gotowania na tych garnkach chyba
jest dość dużo. Mam zestaw 12 częściowy Royale Elegance. Szukałem po necie i
konkretnie takich zestawów już chyba nie ma, najbardziej podobne to chyba
zestaw Charm. Moja gorąca prośba do szanownych grupowiczów: Czy ktoś posiada
takową instrukcję obsługi tych garnkówpo Polsku , może w postaci
elektronicznej, albo może mi ktoś skopiuje i prześle listem. Może jakiś
link? Będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam gorąco.

Jarek

2. Data: 2006-09-26 08:38:46

Temat: Re: instrukcja do garnków Berghoff
Od: "Jaro" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem to da się z nich "wycisnąć" coś więcej niż ze zwykłych
garnków i właśnie o to mi chodzi.

3. Data: 2006-09-26 08:57:24

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaro" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> garnkówpo Polsku , może w postaci elektronicznej, albo może mi ktoś
> skopiuje i prześle listem. Może jakiś link? Będę bardzo wdzięczny.

Instrukcja obsługi garnka? Generalnie kupiłem dawno temu taki komplet,
papierki były tylko po niemiecku (ze składu celnego) - i sie zupełnie tym
nie przejmowałem. Garnek to garnek.

DJD

4. Data: 2006-09-26 11:12:18

Od: "ABC" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Z tego co wiem to da się z nich "wycisnąć" coś więcej niż ze zwykłych
>garnków i właśnie o to mi chodzi.

spróbuj na początek zagotować wodę, najlepiej nalej świeżej wody do 3/4
pojemności garnka i przykryj jedna z pasujących rozmiarem przykrywek.
Następnie postaw na kuchence elektrycznej lub gazowej to chwili kiedy ukażą
się na powierzchni wody pęcherze powietrza.
Odstaw garnek ostrożnie z kuchenki ( najlepiej przy pomocy żaroodpornych
rękawic lub ścierki ) i sprawdź czy woda się nie przypaliła.
Od tego momentu używaj garnków do wszystkich potraw. Garnków nie wyciskaj bo
się uszkodzą. Miłego użytkowania.;)

ps. gdybyś miał jeszcze jakieś wątpliwości to radzę raczej skorzystać z baru
lub taniej knajpy, a wspomniane garnki daj komuś w prezencie
Jędrek

5. Data: 2006-09-26 11:24:20

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Sep 2006 10:38:46 +0200, Jaro napisał(a):
> Z tego co wiem to da się z nich "wycisnąć" coś więcej niż ze zwykłych
> garnków i właśnie o to mi chodzi.

można np gotować na parze jeśli amsz specjalne sitko lub garnek z dziurami
- do większego garnka nalewasz wody, ale nie za duz , nakładasz ten garnek
z dziurami/sitko na wierzch (tak żeby sie nie zanurzył w wodzie)
przykrywasz pokrywką i parzysz warzywka na parze aż będą chrupkie :)

poeksperymentuj trochę - z garnkami zbyt wiele nie da się zrobić
a jeśli masz jakieś specjalne to po prostu napisz/opisz je - może ktoś
wymyśli coś oryginalnego (np. jajo sadzone na dnie garnka, który postawisz
na płycie do góry nogami :-P)

6. Data: 2006-09-26 12:03:45

Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to stary masz problem....bez instrukcji obsługi garnka nic nie ugotujesz.

Raaaany, chwilami się czuję jak w Ameryce. Na kubku masz napisane "Uwaga,
kawa może być gorąca"?

--
Larsoden | nedosraL
http://www.bykom-stop.avx.pl/

7. Data: 2006-09-26 15:03:25

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaro napisał(a):
> Dzień dobry.
>
> Mam mały problem. Dostałem w prezencie do nowego mieszkania garnki Berghoff.

Szkoda, że są bez misek - z miskami można niemal cały obiad (no, całe
drugie danie :) ) na jednym palniku ugotować...

A mówiąc krótko - w tym komplecie wiele więcej oprócz gotowania zupy i
na tym położenia garnka z dziurkami (kosza, sita, jak niektórzy mówią) i
ugotowania na parze (na jednym palniku) warzyw, to chyba więcej nie
zrobisz.
W większych zestawach masz miski (spróbuj zapytać - może będziesz mógł
je dokupić) - taką misę kładziesz dnem do góry np. na garnku z gotującą
się zupą, czy gulaszem (albo nad sitem z warzywami), a na niej kładziesz
któryś z garnków lub patelnię. Po chwili (u mnie ok. 5 minut) dno
garnka/patelni jest na tyle rozgrzane, że możesz np. kłaść mięso i
obsmażać (bez tłuszczu) mięso.
Co do drugiego dania - robiłam właśnie na jednym palniku - na dole
gotowały się ziemniaki, wyżej bukiet warzyw w sicie, a nad tym opiekało
się rozbite mięso na patelni. Jeden palnik i ok. 30% szybciej niż
normalnie :)

--
Pozdrówki,
Aneczka

8. Data: 2006-09-26 15:27:10

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneczka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> któryś z garnków lub patelnię. Po chwili (u mnie ok. 5 minut) dno
> garnka/patelni jest na tyle rozgrzane, że możesz np. kłaść mięso i

To jest zdatne do jedzenia? Para aż tak mocno nie rozgrzeje patelnii, co
normalnie na palniku...

DJD

9. Data: 2006-09-26 18:05:33

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> To jest zdatne do jedzenia? Para aż tak mocno nie rozgrzeje patelnii, co
> normalnie na palniku...

Zaręczam, że nie tylko zdatne, ale bardzo dobre :) Też nie wierzyłam i
spróbowałam robiąc obiad... o 10 rano, jakby nie wyszło, żeby zdążyć coś
innego upichcić.
Te garnki są zrobione z jakiegoś metalu, który mocno się nagrzewa i
przewodzi ciepło, mimo że nie ma styczności z ogniem, a właśnie z parą.
Natomiast oczywiście usmażenie czegoś na oleju, czy innym tłuszczu -
jest skazane na niepowodzenie... (Dlatego zaznaczyłam, że obsmażone bez
tłuszczu - mniej więcej jak na dobrej patelni teflonowej).

Dodatkowo, po ugotowaniu czegoś i przykryciu pokrywką lub miską, całość
dość długo utrzymuje ciepło (wczoraj gotowałam kalafiora i po ugotowaniu
zamknęłam szczelnie, zamiast uchylić pokrywkę - po trzech godzinach nie
był już gorący, ale spokojnie mogłabym go położyć na talerz) Dzięki tej
samej właściwości, można skręcić palnik wcześniej i potrawa "dojdzie"
(no, ale to już trzeba wyczuć :) ).

--
Pozdrówki,
Aneczka

10. Data: 2006-09-26 23:14:10

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś posiada takową
> instrukcję obsługi tych garnkówpo Polsku ,
===
Trzeba je dwa razy dziennie na spacer wyprowadzać.

waldek
===

Re: PANSLAV SZUKAJ W WYLATOWIE
Prawusek to PANSLAVISTA ?