interpretacja wyniku tomografii komp. kręgosłupa

1. Data: 2003-04-23 18:40:06

Temat: interpretacja wyniku tomografii komp. kręgosłupa
Od: "DIDLO" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o interpretację wyniku tomografii komputerowej (a raczej wytłumaczenie
co oznacza następujący opis) :
"W badaniu KT kręgosłupa lędźwiowo-krzyżowego wykonanym od L4 do S1 widoczna
jest obecność centralnej tylnej wypadniętej do kanału kręgowego przepukliny
jądra miażdżystego L4/L5 rozmiarów
1,2 *1,1 cm uciskającej struktury nerwowe i worek oponowy na tym poziomie i
migrujące nieco ku dołowi"

Proszę też o ewentualne uwagi - możliwości leczenia, komplikacje, rokowania
itp. Dodam,że jest to wynik badania dziewczyny w wieku 21 lat, z dużą skoliozą
i astmą (nie wiem czy astma ma jakieś znaczenie przy leczeniu).

Słyszałam że w Gdańsku jest jakaś klinika - jedyna w Polsce - gdzie operują
tego typu schorzenia "jakimiś"
nowoczesnymi mało inwazyjnymi metodami. Czy ktoś może coś wie na ten temat?

Proszę o wszystkie informacje. Z góry dziękuję

DIDLO

2. Data: 2003-04-24 09:02:25

Od: "Agati\(aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DIDLO" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
przepukliny
> jądra miażdżystego L4/L5 rozmiarów
> 1,2 *1,1 cm uciskającej struktury nerwowe i worek oponowy na tym

jako, ze kiedys miałam bardzo podobną diagnozę, to powiem, ze to tzw.
"wypadnięcie dysku" w odcinku lędzwiowo-krzyżowym + ucisk na nerw (ale
boli !!!).
Nie zawsze trzeba operowac (mi sie udało), czasami pomagają ćwiczenia
metodą Mc Kenziego.

Zdrówka życzę
Agata

3. Data: 2003-04-24 20:41:07

Od: "ireq" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
operują
> tego typu schorzenia "jakimiś"
> nowoczesnymi mało inwazyjnymi metodami. Czy ktoś może coś wie na ten

Witam !
Również jestem zainteresowany adresem tej kliniki. Moja żona po ciąży ma
podobny problem.

4. Data: 2003-04-26 18:54:42

Od: "DIDLO" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zawsze trzeba operowac (mi sie udało), czasami pomagają ćwiczenia
> metodą Mc Kenziego.

A co to za metoda i gdzie można coś więcej się o niej dowiedzieć?

pozdrawiam
DIDLO

5. Data: 2003-04-26 20:06:06

Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to za metoda i gdzie można coś więcej się o niej dowiedzieć?

http://www.mckenzie.bzi.pl/pl/terapeuci.html

Poczytaj

Zdrówka
Agata

CZesc!Co moze powodowac permanentne zapalenie gardla ?(dlugie)
Biomechanika sportowa
Po co te czopki?
pytanie
Czy można skutecznie leczyć halluksy?