jabłon na gruszy

następny post »
From: krycha <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: jabłon na gruszy
Date: Thu, 19 Aug 2004 14:58:48 +0200

Kto pamięta jak 30 listopada 1999 roku pojawiła
się na grupie powyższy temat?
Ja pamiętam, bo byłam autorką tego listu :-)
Ubolewałam wtedy, że na mój pierwszy w życiu list
e-mailowy nikt nie zareagował.
Przypominam ten temat, bo właśnie niedawno ścięłam

ten zraz jabłoni rosnący na gruszy, co udokumentowałam
na mojej stronie www.republika.pl/kkrycha w dziale
"działka".

Oto krótka historia szczepienia jabłoni na gruszy,
którą umieściłam na stronie.
Wiosną roku 1999 zaszczepiłam gruszę, gdy zraz
przyjął się i wypuścił listki okazało się,
że jest to jabłoń. W 2001 roku zraz ładnie zakwitł
i wydał pierwsze owoce.
W 2002 roku owoców było jeszcze więcej, że nawet
jedna z gałązek ułamała się pod ciężarem jabłek.
Zdjęcie owocowania jest już po odłamaniu gałęzi,
niestety.
Natomiast w 2003 roku zraz kwitł, ale słabo owocował.
Natomiast grusza, która do tej pory owocowała co
roku obficie, miała
mało owoców. W tym roku znowu, mimo obfitego
kwitnienia, owoców jest kilka.
Zaczęłam łączyć kłopoty z owocowaniem gruszy, nie
wiem czy słusznie,
z rosnącą na przewodniku jabłonką.
Gałązki jabłonki nie kwitły w tym roku, a listki
rozwinęły się słabo,
a potem poskręcały się i zanikły.
Może to jakaś choroba jabłoni dopadła tę gałązkę,
a może grusza odrzuciła przeszczep?
Zdecydowałam się odciąć zraz jabłoni i liczę, że
grusza wróci do corocznego obfitego owocowania.
Powiadomię, w przyszłości, jak zareaguje grusza na
odcięcie zrazu jabłoni.

pozdrawiam Krycha