jabłon na gruszy

1. Data: 2004-08-19 12:58:48

Temat: jabłon na gruszy
Od: krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto pamięta jak 30 listopada 1999 roku pojawiła
się na grupie powyższy temat?
Ja pamiętam, bo byłam autorką tego listu :-)
Ubolewałam wtedy, że na mój pierwszy w życiu list
e-mailowy nikt nie zareagował.
Przypominam ten temat, bo właśnie niedawno ścięłam

ten zraz jabłoni rosnący na gruszy, co udokumentowałam
na mojej stronie www.republika.pl/kkrycha w dziale
"działka".

Oto krótka historia szczepienia jabłoni na gruszy,
którą umieściłam na stronie.
Wiosną roku 1999 zaszczepiłam gruszę, gdy zraz
przyjął się i wypuścił listki okazało się,
że jest to jabłoń. W 2001 roku zraz ładnie zakwitł
i wydał pierwsze owoce.
W 2002 roku owoców było jeszcze więcej, że nawet
jedna z gałązek ułamała się pod ciężarem jabłek.
Zdjęcie owocowania jest już po odłamaniu gałęzi,
niestety.
Natomiast w 2003 roku zraz kwitł, ale słabo owocował.
Natomiast grusza, która do tej pory owocowała co
roku obficie, miała
mało owoców. W tym roku znowu, mimo obfitego
kwitnienia, owoców jest kilka.
Zaczęłam łączyć kłopoty z owocowaniem gruszy, nie
wiem czy słusznie,
z rosnącą na przewodniku jabłonką.
Gałązki jabłonki nie kwitły w tym roku, a listki
rozwinęły się słabo,
a potem poskręcały się i zanikły.
Może to jakaś choroba jabłoni dopadła tę gałązkę,
a może grusza odrzuciła przeszczep?
Zdecydowałam się odciąć zraz jabłoni i liczę, że
grusza wróci do corocznego obfitego owocowania.
Powiadomię, w przyszłości, jak zareaguje grusza na
odcięcie zrazu jabłoni.

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2004-08-20 05:47:19

Temat: Re: jabłon na gruszy
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał ...
> Kto pamięta jak 30 listopada 1999 roku pojawiła
> się na grupie powyższy temat?
> Ja pamiętam, bo byłam autorką tego listu :-)
> pozdrawiam Krycha
Krysiu, a jeszcze pamietam taki post, w którym skarżyłaś się, że ptaki
odłamały ci świeżo przyjęty zraz. Moje próby szczepienia w tym roku nie
powiodły się, może coś uda mi się w przyszłym roku. Próbowałam zaszczepić
dziczki jabłoni ale może były za młode?
Gabi

3. Data: 2004-08-20 06:55:58

Od: krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik GabiS napisał:
(...)
> [...]
> odłamały ci świeżo przyjęty zraz. Moje próby szczepienia w tym roku nie
> powiodły się, może coś uda mi się w przyszłym roku. Próbowałam zaszczepić

Masz świetną pamięć :-)
Koty wyłamały przyjęty i ładnie wyrośnięty zraz.
Od tej pory nie wieszam na drzewkach owocowych
słoninki dla ptaszków.
W tym roku szczepiłam jabłonie tym co otrzymałam
od Marty G. i wszystkie 7 zrazów przyjęło się.
Z tym, że dwa mają rachityczne listki i być może
nie przetrzymają do przyszłego roku.

pozdrawiam Krycha

4. Data: 2004-08-20 13:53:53

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha napisał:

> W tym roku szczepiłam jabłonie tym co otrzymałam
> od Marty G. i wszystkie 7 zrazów przyjęło się.

A to sie cieszę:-)

> Z tym, że dwa mają rachityczne listki i być może nie przetrzymają do
> przyszłego roku.

Najwyżej pobiorę znów:-)

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-08-23 07:55:40

Od: krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra napisał:
> A to sie cieszę:-)

ja też :-)

> Najwyżej pobiorę znów:-)

więcej szczepień niż odmian, więc nie powinno
brakować.

pozdrawiam Krycha

Kto ma ogrodek na trasie Lodz,Wawa,Zakopane?
liliowce
sianie trawy we wrześniu
ma ktos "Miskant olbrzymi" i mi da
Cebulki kwiatowe