Cebulki kwiatowe

1. Data: 2004-08-19 06:03:24

Temat: Cebulki kwiatowe
Od: "wodniks" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry (będzie) :-)
Czy są jakieś godne polecenia firmy , które wysyłają cebulki kwiatowe ?
( oczywiście za opłatą :-)) Chciałabym kupić ok. 500szt różnych cebul.
Może ktoś ma jakieś sprawdzone firmy?
Bardzo proszę o pomoc, bo już czas sadzić.
I jeszcze jedno pytanie. Czy w warstwie kory sosnowej ok. 10cm można
posadzić jakieś cebule?

pozdrawiam basia-wodnik

2. Data: 2004-08-19 06:20:32

Temat: Re: Cebulki kwiatowe
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> posadzić jakieś cebule?
>
> pozdrawiam basia-wodnik

Kora sosnowa to dobry materiał do ściółkowania grzędy zcabulowymi.
Lilie kiedyś wyszły z ziemi do warstwy kory.Przyrosty cebul były bardzo
duże.Pod korę sosnową nie włażą nornice,a pod trocinami ich wiele.
Nawet świeża kora nie szkodzi roślinom.Możesz ją również przekopać.
Mirzan>

3. Data: 2004-08-19 10:38:41

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał
> Pod korę sosnową nie włażą nornice,

chyba żartujesz, nigdzie nie mam tylu nornic co na wrzosowisku wyściółownym
korą!

Edyta

4. Data: 2004-08-19 11:51:44

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał
>
> chyba żartujesz, nigdzie nie mam tylu nornic co na wrzosowisku wyściółownym
> korą!
>
> Edyta

Truskawki mam wyściółkowane korą,nie ma tam ani jednej dziury.
Za to tam gdzie wysypałem trociny,ziemia wisi w powietrzu.Nie wiem
dlaczego moje nornice nie lubią kory.
Lubią Ratron,zlikwidowałem tym środkiem trzy wielkie kolonie.
Został kret i mnie gnębi.Chba gorszy od nornic.
Mirzan

5. Data: 2004-08-19 13:25:50

Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

> ( oczywiście za opłatą :-)) Chciałabym kupić ok. 500szt różnych cebul.
> Może ktoś ma jakieś sprawdzone firmy?
> Bardzo proszę o pomoc, bo już czas sadzić.

Wszystkie głośne "firmy" to raczej droga sprawa. Najtaniej znaleźć po
prostu bezpośredniego producenta takich cebul, ale uprzedzam, że nie
jest to łatwe. W Internecie tacy ludzie się nie reklamują, znalazłem
zaledwie kilka szkółek w odległych ode mnie zakątkach Polski. Mają
swoich odbiorców, a nieznajomy odbiorca "detaliczny" (niestety 500 sztuk
to dla większości detal), może być postrzegany jako "zawracacz głowy".
Zatem najpierw warto zadzwonić i zapytać, czy można taką ilość nabyć.

Jakiś czas temu pisałem tu post o producentów tulipanów na
Lubelszczyźnie, który pozostał bez odzewu. Mimo moich starań, nie
znalazłem nikogo, natomiast znalazłem sklep z cenami akceptowalnymi. A
ceny są różne, bo w jednym sklepie tulipany są w cenie 1.00 - 1.50 /szt,
w drugim może być 0.50 - 1.00 / szt (nawet po 0.30 były, ale mieszanka i
gorszej jakości). U producenta odpowiednio taniej. Dlatego jeśli
kupujesz sobie 10 cebulek to jest żadna różnica, ale przy 500 robi się
kolosalna. Poza tym w sklepie jest zawsze zdecydowanie większy wybór
odmian, niż u jednego producenta.

Powodzenia.

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *

6. Data: 2004-08-19 13:47:48

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"wodniks" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Może ktoś ma jakieś sprawdzone firmy?
> Bardzo proszę o pomoc, bo już czas sadzić.

Moim zdaniem jeszcze za wczesnie.

> I jeszcze jedno pytanie. Czy w warstwie kory sosnowej ok. 10cm można
> posadzić jakieś cebule?

Sadzic oczywiscie trzeba w ziemi, nie w korze. Kora mozna
przysypac z wierzchu.

Pozdrowienia,
Michal

--