jak dobrać się do KOKOSa

1. Data: 2001-04-28 08:48:21

Temat: jak dobrać się do KOKOSa
Od: Radek 'Krzat' Piotrowski <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[Ten list został wysłany na pl.rec.kuchnia]

dostałem orzech kokosowy i nie wiem jak się do niego zabrać tak od strony
technicznej jak i kulinarnej.
Czy ktoś z Was miał już doświadczenia w tym polu, którymi zechce się
podzielić?

proszę o odpowiedzi z włączeniem CarbonCopy na mój adres :-))
--
Radek 'krzat' Piotrowski

1. Data: 2001-04-28 10:07:23

Temat: Odp: jak dobrać się do KOKOSa
Od: "cytryna" <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dostałem orzech kokosowy i nie wiem jak się do niego zabrać tak od strony
> technicznej jak i kulinarnej.
> Czy ktoś z Was miał już doświadczenia w tym polu, którymi zechce się
> podzielić?

no, moze nie bedzie to bardzo oryginalne, ale....
pierwszego ze zlosci (i dla ozdoby) zostawilam
dla potomnych (jakies dziesiec lat temu :-)))
drugi dostal siekierka centralnie w garnek i ....poskutkowalo!
cytryna
malo romantyczne,co?
smacznego

1. Data: 2001-04-28 10:44:39

Temat: Re: jak dobrać się do KOKOSa
Od: <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> technicznej jak i kulinarnej.
> Czy ktoś z Was miał już doświadczenia w tym polu, którymi zechce się

Wszysko zalezy od tego, czy kokos jest mlody (zielona skorka), czy suchy
(brazowa skorupa). Ten Twoj jest jaki ?
Ewa

1. Data: 2001-04-29 20:33:32

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek 'Krzat' Piotrowski" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> dostałem orzech kokosowy i nie wiem jak się do niego zabrać tak od strony
> technicznej jak i kulinarnej.
Od strony technicznej możesz próbować go wysiadywać .
Niewielu brało to pod uwagę więc kto wie ?
Może wylęgnie się krowodynia .
Od strony kulinarnej owoce sprzedawane w Polsce są bez wartości.
Są małe i wyschnięte przed osiągnięciem dojrzałości.
Ale można ich użyć do przyrządzenia sosu do np.cielęciny z warzywami
po laotańsku . Choć oryginalny przepis dotyczy wieprzowiny ,ale moim zdaniem
lepiej komponuje się z cielęciną.

1. Data: 2001-04-30 08:23:26

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podzielić?
>
> proszę o odpowiedzi z włączeniem CarbonCopy na mój adres :-))

W miejscu wyraźnych wgłębień na szczycie orzecha zrobić otwory np. grubym
gwoździem i młotkiem, mleko wlac do kubka, orzecha przepiłować, wyjąć biały
miąższ i z łupiny zostaną 2 miseczki;
po wylaniu mleka mozna też młotkiem rozbić orzecha nie bawiąc sie w
piłowanie.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-04-30 13:09:03

Od: Radek 'Krzat' Piotrowski <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[Ten list został wysłany na pl.rec.kuchnia]

W liście <M...@n...chip.pl>, z dnia Sat, 28 Apr
2001 10:48:21 +0200, k...@g...pl pisze...
> [...]
> podzielić?
>
> proszę o odpowiedzi z włączeniem CarbonCopy na mój adres :-))

dziękuję wszyskim za odpowiedzi... dzięki nim dobrałem się do środka ;-)
całkiem calkiem w smaku... teraz zabiorę się za świerzego ananasa, który
był "w komplecie" z kokosem...

pozdrawiam, życząc smakowitości...
Radek 'krzat' Piotrowski
--
wiem, że smoki nie istnieją...
ale czy one o tym wiedzą?

1. Data: 2001-04-30 19:01:11

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek 'Krzat' Piotrowski wrote:

> dziękuję wszyskim za odpowiedzi... dzięki nim dobrałem się do środka ;-)
> całkiem calkiem w smaku... teraz zabiorę się za świerzego ananasa, który
> był "w komplecie" z kokosem...

posadz czubek to ci wyrosnie :)
chcociaz nie wiem czy w domowych warunkach da sie dochowac jakiegos nowego,
sensownego ananasa.

pozdr.
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-05-05 18:16:10

Od: "<iwr>" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

właśnie chciałam sobie kupić kokosa ale jak sobie przypomniałam ile z tym
zachodu to zrezygnowałm...

dawno dawno temu jak kupowaliśmy wszystkie nowości, zdarzyło nam sie kupic i
orzecha.... pierwszy to była całkowita porażka, ale nie wiecie jakiego mam
pomysłowego męża - drugiego otworzył WIERTARKĄ !

iwona
p.s. słyszałm, że można kupic mleko kokosowe... czy w warszawie też? i
gdzie?

busek przeprosiny
Pianka do capuccino
francuskie zakatki kulinarne
W Slawnie ( zachodniopomorskie)znale ziono sloje 'Wekka" z pierwszej wojny swiatowej
serca wieprzowe