jak podniesc cisnienie krwi?

1. Data: 2005-06-28 06:17:11

Temat: jak podniesc cisnienie krwi?
Od: "news" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry!

Chcialem dzisiaj oddac krew, ale uslyszalem od Pani Doktor,
ze mam za niskie cisnienie (115 na 70). Mam nadziejee, ze to tylko
akurat taki dzien, ale poniewaz mimo wszystko chcialbym zostac
krwiodawcaa, to mam pytanie. W jaki sposob naturalnie podniesc cisnienie?
(Ale nie chodzi o jakies dorazne srodki w stylu kawa)
Tzn. myslalem np. ze aktywny tryb zycia moze pomoc, ale z drugiej strony
kiedys wyczynowo gralem w siatkowkee i slyszalem, ze u sportowcow
cisnienie (w dluzszej perspektywie) siee obniza.

Beedee wdzieeczny za porady

Tomek

2. Data: 2005-06-28 09:19:00

Temat: Re: jak podniesc cisnienie krwi?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Jun 2005 08:17:11 +0200, news wrote:

> Chcialem dzisiaj oddac krew, ale uslyszalem od Pani Doktor,
> ze mam za niskie cisnienie (115 na 70).

Zgodnie z aktualnymi standardami jest to ciśnienie jak najbardziej
prawidłowe i IIRC nie ma żadnych medycznych powodów, żeby je podwyższać.
Proponuję skonsultować się z innym lekarzem.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2005-06-28 15:05:13

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d9qq1b$17ve$...@n...ipartners.pl,
news <t...@i...pl>:

> Chcialem dzisiaj oddac krew, ale uslyszalem od Pani Doktor,
> ze mam za niskie cisnienie (115 na 70).

Bardzo dobre cisnienie. Nic nie trzeba podnosic.

> [...]
> krwiodawcaa, to mam pytanie. W jaki sposob naturalnie podniesc
> cisnienie? (Ale nie chodzi o jakies dorazne srodki w stylu kawa)

Zrob 20 przysiadow przed badaniem, albo w trakcie mierzenia mysl intensywnie
"co to bedzie jak bede mial za niskie cisnienie, ojej, ojej!".

> Tzn. myslalem np. ze aktywny tryb zycia moze pomoc, ale z drugiej
> strony kiedys wyczynowo gralem w siatkowkee i slyszalem, ze u
> sportowcow cisnienie (w dluzszej perspektywie) siee obniza.

Zgadza sie, i jest to objaw pozytywny - nie rezygnuj ze sportu z tego
powodu!

--
Robert

4. Data: 2005-06-28 15:41:40

Od: "Szymon Nowak" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ze mam za niskie cisnienie (115 na 70).

Rzeczywiście ciśnienie jak najbardziej prawidłowe, tylko pozazdrościć... ;-)

Pozdrowienia

5. Data: 2005-06-29 05:56:50

Od: "news" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywiscie cisnienie jak najbardziej prawidlowe, tylko pozazdroscic...
;-)

> Pozdrowienia

Ale najwyrazniej niewystarczajaace zeby zostac honorowym krwiodawcaa :-)

6. Data: 2005-07-01 11:14:38

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:d9rp02$av5$1@opal.icpnet.pl...
> d9qq1b$17ve$...@n...ipartners.pl,

> Bardzo dobre cisnienie. Nic nie trzeba podnosic.

Czy aby na pewno, chyba, że osoba posiadająca to ciśnienie jest mizerną
chudzinką. Tyle tylko, że to niskie ciśnienie nie ma jeszcze chyba jakiś
poważnych konsekwencji. A może ktoś poda skalę prawidłowych ciśnień? Z tego
co mi wiadomo pierwsze jest związane z wiekiem, a drugie z wagą czy
odwrotnie.

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2005-07-01 14:03:48

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Jul 2005 13:14:38 +0200, Akulka wrote:

> Czy aby na pewno, chyba, że osoba posiadająca to ciśnienie jest mizerną
> chudzinką.

???

> Tyle tylko, że to niskie ciśnienie nie ma jeszcze chyba jakiś
> poważnych konsekwencji.

Ma. Ze statystycznego punktu widzenia dłużej się żyje.

> A może ktoś poda skalę prawidłowych ciśnień?

Skurczowe poniżej 140, rozkurczowe poniżej 90. Tak krakowskim targiem.

> Z tego
> co mi wiadomo pierwsze jest związane z wiekiem, a drugie z wagą czy
> odwrotnie.

Źle Ci wiadomo.

8. Data: 2005-07-01 14:36:58

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma. Ze statystycznego punktu widzenia dłużej się żyje.

A kiedy więc zaczyna się niedociśnienie - z tego co wiem, to też poważna
choroba i też z nią można szybciej zejść z tego padołu niż człowiek z
prawidłowym ciśnieniem. Moja mama gdy spadnie jej ciśnienie po zażyciu leków
na podobne jak autorce postu, to słania się na nogach i ma mroczki przed
oczyma - to nie jest chyba normalne?

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2005-07-01 16:00:46

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):

> Czy aby na pewno, chyba, że osoba posiadająca to ciśnienie jest mizerną
> chudzinką. Tyle tylko, że to niskie ciśnienie nie ma jeszcze chyba jakiś
> poważnych konsekwencji. A może ktoś poda skalę prawidłowych ciśnień?

powiedzmy, że standard to 120-129/ 80-84

powyżej 140/90 mówimy o nadciśnieniu (nawet, jeżeli przekroczona jest
tylko jedna wartość)

mozna sie spotkać z opiniami, że cisnienie poniżej 120/80 jest optymalne...

aczkolwiek za niskie też nie jest ok, nie pamiętam dokładnie tch dolnych
granicznych wartości ale z pewnością sporo Ci do tego brakuje :)

> Z tego
> co mi wiadomo pierwsze jest związane z wiekiem, a drugie z wagą czy
> odwrotnie.

tia..

jasne...

dużo osób tłumaczy wysokie ciśnienie wiekiem, że to normalne jak
człowiek ma podwyższone ciśnienie kiedy ma 50 lat... nic bardziej
zgubnego!!!

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

wyciek z nosa i ból zęba
renomowany chirurg plastyczny
minulet, postior i moje zmartwienie
Niedobór potasu - dlaczego?