jak prosto zrobic MALZE?

1. Data: 2000-09-28 17:52:33

Temat: jak prosto zrobic MALZE?
Od: "MaGosia" <m...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@b...wroc.pl

1. Data: 2000-09-29 05:26:59

Temat: Re: jak prosto zrobic MALZE?
Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MaGosia napisał(a) w wiadomości: <8r00ic$bt3$1@opat.biskupin.wroc.pl>...
>m...@b...wroc.pl

Potrzebny jest maly staw lub zatoczka no i takie fikusne konstrukcje z
patyczkow coby sie te malze mialy gdzie przyczepiac.

Pare malzow na poczatek - takie stadko zarodowe i juz - potem czekac
One sie beda same robily :-))))))))

Pozdrawiam

Marek

A tak powaznie to wystarczy cytrynka , buleczka, maselko no i butelka
dobrego bialego wina
i jeszcze taki malutki nozyk do wydlubywania mieczaka ze skorupki

Smacznego
M.W.

1. Data: 2000-09-29 15:40:43

Od: "Joanna Bauzac" <j...@w...fr> szukaj wiadomości tego autora

Witam Cia Malgosiu i podaje ci przepis na malze jakie robie w domu:

Malze w zamknietych luskach,
pol szklanki bialego wytrawnego wina,
1 duza cebula,
3 lyzki posiekanej zielonej pietruszki,
2 lyzki masla,
pieprz,

Malze dobrze umyc(tak aby nie zostawic zadnych zanieczyszen).
Cebule pokroic i podsmazyc na masle, dodac pietruszke, zalac winem, dodac
pieprz,
wrzucic malze i przykryc garnek.Po uplywie od 8 do 10 min, malze powinny byc
otwarte(to znaczy ze sa ugotowane).
Spozywac najlepiej zaraz , nie odgrzewac ich , traca smak.Podawac razem z
frytkami i bialym wytrawnym winem( dobrze schlodzonym).

Jesli natomiast masz malze mrozone bez muszli to mozna je przyrzadzic tak:

malze,
1 cebule,
2 lyzki zielonej pietruszki,
pol szklanki wina bialego wytrawnego,
1 lyzka masla,
100 g smietany gestej,
1 lyzeczke curry,
Cebule pokroic , podsmazyc na masle na ladny blyszczacy kolor, dodac
pietruszke i wino.
Zagotowac i dodac malze, gotowac od ,10 do 12 min.
Na koncu dodac smietane i curry. Podawac z makaronem (Tagilatelles)-dlugie,
grube wstazki.

Pozdrawiam i smacznego !
Joanna.
8r00ic$bt3$...@o...biskupin.wroc.pl...

1. Data: 2000-09-30 19:51:07

Temat: MAŁŻE !!!!!! cd
Od: "MaGosia" <m...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo za te pyszne przepisy!

kupilam ostatnio malze mrozone
i zrobilam je z cytrynka buleczka i maselkiem
ale nie smakowaly mi tak jak te ktore jadlam w Chorwacji
okropnie zalatywaly ryba (te mrozone)
nie wiem czy to kwestia tego ze te chorwackie byly swieze
czy zle przyzadzalam .......
POMOZCIE moi drodzy !!!!

pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2000-09-30 21:02:47

Temat: Re: MAŁŻE !!!!!! cd
Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w krainie malzy ( mossels po NL ) i moze wstyd sie przyznac, ale
jadlam je tylko raz - pierwszy i chyba ostatni. Jak dla mnie za bardzo
zalatywaly ryba, chociaz np. sledzie kocham. Jedno wiem na 100% - musza one
byc naprawde swieze, bo inaczej, nawet 2-dniowe, traca swoj smak.
Mozna je tez podsmazyc z cebulka i podawac z sosem czosnkowym ( on zabija
ten rybi aromat ).
Pozdr.,
Danka

Re: zajebi....ostra przyprawa