jak przygotowujecie pieczonego KRÓLIKA?

1. Data: 2011-04-25 13:58:10

Temat: jak przygotowujecie pieczonego KRÓLIKA?
Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

kupiłem po wielu latach "niejedzenia" tusze z królika.
moja babcia dawno temu piekła królika w starym prodiżu, dzięki temu był
soczysty i ładnie opieczony.
żona natomiast włożyła mięso do naczynia żaroodpornego.
osobiście optowałbym za prodiżem (nie wiem jeszcze jak będzie smakował ten
pieczony w naczyniu żaroodpornym)
jak wy robicie?
dodam, że królik pieczony jest z cebulą, marchewką w kostkę, zielonym
groszkiem i przyprawami. pod koniec pieczenia kilka łyżek śmietany na
wierzch.
napiszcie jak robicie.

2. Data: 2011-04-25 14:20:39

Temat: Re: jak przygotowujecie pieczonego KRÓLIKA?
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-25 15:58, darkblue pisze:

> dodam, że królik pieczony jest z cebulą, marchewką w kostkę, zielonym
> groszkiem i przyprawami. pod koniec pieczenia kilka łyżek śmietany na
> wierzch.
> napiszcie jak robicie.

troszke mdle to mi wyglada...
ja nacieram krolika marynata (sok z cytryny przyprawy czosnkowe i inne)
i zostawiam na noc...
nastepnego dnia szpikuje sloninka! i pieke...
a sos do niego robie pozniej (moze byc i na bazie smietany)...

3. Data: 2011-04-25 14:34:15

> ja nacieram krolika marynata (sok z cytryny przyprawy czosnkowe i inne) i
> zostawiam na noc...
> nastepnego dnia szpikuje sloninka! i pieke...
> a sos do niego robie pozniej (moze byc i na bazie smietany)...

nie mdle, po prostu nie podałem pełnego przepisu, a szczególnie jakimi
ziołami/przyprawami królik jest nacierany. oczywiście przed pieczeniem
spędza dobę w lodówce, dzięki temu mięso jest bardziej kruche.

4. Data: 2011-04-25 14:39:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Apr 2011 15:58:10 +0200, darkblue napisał(a):

> [...]
> dodam, że królik pieczony jest z cebulą, marchewką w kostkę, zielonym
> groszkiem i przyprawami. pod koniec pieczenia kilka łyżek śmietany na

Królik najlepszy jest duszony. Albo w pasztecie.

5. Data: 2011-04-25 14:53:23

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-25 16:34, darkblue pisze:
> nie mdle, po prostu nie podałem pełnego przepisu, a szczególnie jakimi
> ziołami/przyprawami królik jest nacierany. oczywiście przed pieczeniem
> spędza dobę w lodówce, dzięki temu mięso jest bardziej kruche.

Tuszę przed marynowaniem można również zamrozić, mięso wtedy będzie jeszcze bardziej
delikatne

6. Data: 2011-04-26 22:38:04

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
net...

> Królik najlepszy jest duszony. Albo w pasztecie.

tak, tak, pasztecie

7. Data: 2011-04-27 05:40:57

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dodam, że królik pieczony jest z cebulą, marchewką w kostkę, zielonym
> groszkiem i przyprawami. pod koniec pieczenia kilka łyżek śmietany na

Tylko i wylacznie duszony w smietanie :-)

8. Data: 2011-04-27 15:14:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Apr 2011 00:38:04 +0200, darkblue napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
net...

> tak, tak, pasztecie

Co, duszony króliku?

9. Data: 2011-04-28 08:25:09

Od: AJA <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-27 07:40, Misiek pisze:

> Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
>
> Tylko i wylacznie duszony w smietanie :-)

Mogą być jeszcze kotlety mielone z krolika. TEz smaczne :)

aja74

10. Data: 2011-04-28 10:40:14

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AJA" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mogą być jeszcze kotlety mielone z krolika. TEz smaczne :)

Co kto lubi, ale dla mnie mielone z krolika to ... marnotrawstwo krolika.

robot kuchenny
Przepis na biały sos?
Mazurek migdałowo-bakaliowy.
spryskiwacz zraszacz do oliwy