jak to zrobic?? PERZ

41. Data: 2005-08-30 08:47:21

Temat: Re: jak to zrobic?? PERZ
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>To jest opisane w archiwum grupy, temat stary jak świat.
>Łubin załatwia bezpowrotnie wiekszość chwastów w tym i perz.
>pozdr. Jerzy

Bardzo dziękuję , chyba spróbuję na części ogródka z podagrycznikiem ,
no i oczywiście przeszukam archiwum na "ŁUBIN" sorki ,
nie wpadłem na to hasełko .
Pamiętasz może link do wspomnianego artykułu profesorów ;-)

Pozdrawiam pithal

42. Data: 2005-08-30 08:54:36

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh <p...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> nie wpadłem na to hasełko .
> Pamiętasz może link do wspomnianego artykułu profesorów ;-)

Pamietam:
http://www.plantator.pl/
pozdr. Jerzy

43. Data: 2005-08-30 09:41:26

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pamietam:
> http://www.plantator.pl/
> pozdr. Jerzy

http://www.gazeta.pl/usenet/

Dzięki .
A dla pożytku ogólu : www.plantator.pl
serwis zawieszony
kontakt w sprawie sprzedaży materiałów lub domeny:
0-606 99-64-38

pozdrawiam pithal

44. Data: 2005-08-30 17:50:52

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Gosi@ wrote:
> ta metoda jest niemozliwa u mnie!
> probowalam tak zrobic dzisiaj ....... nie moglam widel wyciagnac z ziemi!
Ja też miałem darń z perzu.
Widły amerykański, o 4 płaskich prętach nie takie do obornika (z drutami o
grubości 3 do 5 mm), należy tak wbijać aby oddzielać bryłę ziemi o grubości
dostosowanej do siły kopiącego. Sądzę że w Twoim przypadku powinno to być
5-10 cm.
Ja taką bryłe jeżeli prawie nie było widać ziemi (a tak było na mojej
działce) po oderwaniu od gleby podrzucałem kilka raz na widłach aby
wytrzepać ziemię. Dopiero po takim wytrzepaniu rzucałem perz na perzową
kupę.

> wkurzylam sie i pojechalam do sasiedniej wiochy poszukac konia
> i znalazlam :)
> mam nadzieje ze mi jakosc pomoze :)
> on zaorze zbronuje a ja powybieram potem na wiosne znowu to samo
To jest na pewno lepsze wyjście niż środki chemiczne, czy kopanie dziewiczej
darni perzowej.
Po zaoraniu i wielokrotnym wybronowaniu wzdłuż i w poprzek, które usunie
rozłogi leżące na powierzchni i tuż pod nią, powinnaś grabiami zebrać to co
się da, a następnie przekopać tak jak pisałem dwumetrowy pas przy jednym z
ogrodzeń. Pozwoli Ci to ocenić jak skuteczne było oranie i bronowanie. Jak
to zrobisz na pewno wyciągniesz właściwe wnioski czy kopać dalej.
Na pewno będzie Ci się lżej kopało bo kłębowisko perzu będzie pocięte przez
pług i przerzedzone przez bronę.
Po oraniu musisz bardzo staranie wybrać perz bo nawet bardzo mały kawałem z
korzonkami prędzej czy później po lepszym ukorzenieniu się pojawi się na
powierzchni gleby.
Pamiętam że to co zrobisz teraz przy pogodzie sprzyjającej ciężkiej pracy
nie będziesz musiała robić podczas deszczu czy w upał.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

45. Data: 2005-08-30 19:41:15

Od: "Gosi@" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pamiętam że to co zrobisz teraz przy pogodzie sprzyjającej ciężkiej pracy
> nie będziesz musiała robić podczas deszczu czy w upał.

oj jaki upal jest we wrocku!!!!!!!
PS -facet odmowil, powiedzial ze koniem tam nie zrobi bo sie zarobi!
szukam traktora :)

46. Data: 2005-08-31 00:17:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja taką bryłe jeżeli prawie nie było widać ziemi (a tak było na mojej
> działce) po oderwaniu od gleby podrzucałem kilka raz na widłach aby
> [...]

Próbowałeś po deszczu ?

pozdrawia bezpośrednio boletus

47. Data: 2005-08-31 19:00:27

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Próbowałeś po deszczu ?
Uwaga jest celna.
Plewienie zwykłych płytko korzeniących się chwastów jest zdecydowanie
bardziej skuteczne po deszczu. Rośliny łatwiej wyciąga się z ziemi, a
korzenie nie rwą się.
Niestety nie pamiętam jak to było z perzem.
Po deszczu bryła ziemi będzie cięższa a ziemia będzie lepiej trzymać się w
kupie. Jest jeszcze do rozważenia na jaką głębokość ta woda opadowa
dotarła. A to zależy od gleby. 10 mm opadu dojdzie na 5-10 cm w glinie
piaszczystej, a na 20 cm w piasku.

48. Data: 2005-09-01 03:27:09

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Gosi@ wrote:
> PS -facet odmowil, powiedzial ze koniem tam nie zrobi bo sie zarobi!
> szukam traktora :)
Przejdź się do najbliższego Pracowniczego Ogrodu Działkowego. Obejrzyj
ogłoszenia wiszące przy wejściu, tablicę ogłoszeń, Zapytaj się kto u nich
za pieniądze przekopuje działki. Jak nie znasz adresu zadzwoń do
Wojewódzkiego Zarządu POD. Ich telefony są na stronie internetowej
Polskiego Związku Działkowców chyba www.pzd.org.pl, sprawdź w Guglach.
Kwoty są dostosowane do wysokości emerytur (u mnie 3/4 działkowiczów to
renciści lub emeryci) czyli jak dla pracujących niskie.
W ubiegłym roku u sąsiadki emerytki rodzina (4 osoby) zza wschodniej granicy
przekopała w popołudnie 300 m2 zaperzonej ziemi - kopali i wybierali perz.
Zrobili to starannie i dobrze. Przyszli po podobnej pracy parę alejek
dalej. Kwota byłą niska. Ułamek tego co corocznie wydaję na działkę.

49. Data: 2005-09-01 05:27:02

Od: "Gosi@" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zrobili to starannie i dobrze. Przyszli po podobnej pracy parę alejek
> dalej. Kwota byłą niska. Ułamek tego co corocznie wydaję na działkę.

łomatko!
skombinuj mi namiary! pliz!
widze za z wrocka jestes!!!!!!11
uratuj zrozpaczona!

50. Data: 2005-09-01 07:47:00

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> łomatko!
> skombinuj mi namiary! pliz!
> widze za z wrocka jestes!!!!!!11
> uratuj zrozpaczona!

Sprzedaj tę działkę. Zarobisz bez roboty.

Pozdrawia po kłopocie boletus

Drzewo o zwartym pokroju?
skleroza nie boli ale utrudnia zycie
cymbidium