jak uszyc torbe?

1. Data: 2004-02-27 13:31:45

Temat: jak uszyc torbe?
Od: "Kasia Kulpa" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

od jakiegos czasu choruje na wiosenno-letnia torbe, ktora moglabym
samodzielnie uszyc, a nastepnie obhaftowac :) z szycia jestem zielona i w
ogole nie wiem, jak sie do tego zabrac, z czego zrobic etc. nie chce, zeby to
byl plazowy worek, tylko cos, co da sie nosic w miescie - zapinane itd.
znacie moze jakies wzory czy wskazowki, jak taki towar zrobic?

-- kasica

1. Data: 2004-03-02 17:05:10

Temat: Re: jak uszyc torbe?
Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Feb 2004 13:31:45 +0000 (UTC), Kasia Kulpa <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
wrote:
[...]

no i znowu sama sobie odpowiadam :)

moze uszyc poduszke, a na jeden bok dac zamek blyskawiczny? :)

jakies pomyyslyy...??

kasica
--
"Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu jajko z majonezem"
- W.Szymborska

1. Data: 2004-03-02 17:14:49

Od: "AnnaB" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biedactwo ;-)
Uszyłam w życiu kilka toreb, torebek. Zaczynałam zwykle od obejrzenia
torebek, które znalazlam pod ręką. Nie wiem, jaką chcesz mieć tę torbę. Ale
na pewno najpierw obhaftuj a potem dopiero szyj. Skoro nie szyłaś dotąd, to
może zacznij od zwykłej koperty, w której klapka będzię zakrywała cały przód
i zwisała sobie swobodnie. Wtedy nawet zamka nie trzeba. Chyba że się chce.
Tylko w pleckach torebki wszyj dodatkową podszewkę, w którą wsuniesz jakąś
tekturkę dla usztywnienia.
Jeśli nie dało się zrozumieć, to napisz na priv. Prześlę szkic.
Pa!

1. Data: 2004-03-02 18:08:34

Temat: [xxx] Gdzie znajdę taki przelicznik? Pomocy!
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzieś widziałam, na jakiejś stronie a teraz nie mogę sobie przypomnieć,
taki przelicznik, który określał jakiej wielkości będzie haft, jeśli
wysokość ma np. 114 krzyżyków, szerokość 124 krzyżyki a haftuję na kanwie
Aida 14. Czy nie rzuciło się Wam to gdzieś w oczy??

Pozdrawiam serdecznie :)

Marzenna

1. Data: 2004-03-04 18:40:04

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Mar 2004 18:14:49 +0100, AnnaB <g...@g...pl> wrote:
[...]

dzieki za odpowiedz. zrozumiale calkowicie. choc chyba wolalabym, zeby to
nie mialo klapki, tylko suwak u gory. zastanawiam sie, jaki material
(chcialabym, zeby sie nadawal do haftu krzyzykowego), z czego zrobic pasek,
czy mozna gdzies dostac takie metalowe kolka do zamocowania paska, i
klamerke do skracania tegoz. i wolalabym, zeby to byla nie koperta, a
pudelko (splaszczony prostopadloscian), wiec trzeba zrobic dol i boki.
najbardziej by mnie urzadzal jakis wzor, wykroj :) zeby nie musiec od
poczatku wszystkiego obmyslac.

kasica

1. Data: 2004-03-04 19:43:26

Temat: Re: [xxx] Gdzie znajdę taki przelicznik? Pomocy!
Od: "pudelewicz" <p...@w...dialog.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taki przelicznik, który określał jakiej wielkości będzie haft, jeśli
> wysokość ma np. 114 krzyżyków, szerokość 124 krzyżyki a haftuję na kanwie

Przelicznik taki znajdziesz na stronie :
http://www.liba.rtk.net.pl/
w menu po lewej stronie strony kliknij : przelicznik
Pozdrawiam. Wanda P. (Wrocław)

1. Data: 2004-03-04 23:48:58

Od: "AnnaB" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pudelko (splaszczony prostopadloscian), wiec trzeba zrobic dol i boki.
> najbardziej by mnie urzadzal jakis wzor, wykroj :) zeby nie musiec od

AAA, rozumiem. Widziałam gdzieś (chyba w którejś starej burdzie) taką
torebkę uszytą z ciemnozielonego płótna do haftu. I wyhafconą, rzecz jasna.
Chyba zaraz przekopię moje burdy i ją znajdę. Chcesz?
Co do pasków, to w miarę dobrze zaopatrzonej pasmanterii znajdziesz zarówno
klamerkę i oczka (tylko zapomniałam, jak oni to nazywają, trzeba znaleźć i
pokazać sprzedawcy paluchem). Kółeczek zaś dotąd nie kupowałam, ale też i
nie szukałam. Ale może też są. Jak nie , to zawsze jakaś stara torebka
pałęta się po strychu. Nie polecam natomiast klamerek takich bez tego
środkowego dzyndzenlka, bo pasek z materiału będzie się z niej wysuwał. Jako
wkładu do paska używam wkładu do pasków w spodniach i spódnicach. To jest
taki szeroki pasek z trzema liniami podłużnych dziurek dla lepszego
zginania. U nas w Świebodzinie tego nie ma, ale w Zielonej G. jak
najbardziej. Ten wkład jest sztywniejszy niż zwykła flizelina. Chociaż w
razie biedy ... Ważne jest też porządne przestębnowanie paska. To go
dodatkowo usztywnia.
Co do samego fasonu, to celem uzyskania sześcianu można przeszyć w poprzek
rogi (wersja uproszczona) lub wstawić dookoła długi prostokąt (wersja dla
przynajmniej lekko wprawnej krawcowej- obszywanie samych rogów tym sposobem
jest udręką, chyba że je zaokrąglimy, co znacznie ułatwia sprawę). W jednej
i drugiej wersji łatwo wstawia się zamek. O ile umiemy go wstawiać ;0)
To na razie,
poszukam jeszcze tej torebki z burdy

Anna v. G. (Ziemia Lubuska)
***************************
mój albumik:
http://tinylink.com/?UPWGSGIlmp

1. Data: 2004-03-04 23:48:58

Od: "AnnaB" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-03-05 01:51:15

Od: "AnnaB" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> poszukam jeszcze tej torebki z burdy-eee, to się okazało być malą
torebeczką z Gwiazdorkiem. Ale znalazłam dwie porządne torby. Co prawda nie
haftowane, za to z przepisem na szycie. Zaraz je Ci wyślę.
Pa!

Anna v. G. (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2004-03-05 01:51:15

Od: "AnnaB" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
torebeczką z Gwiazdorkiem. Ale znalazłam dwie porządne torby. Co prawda nie
haftowane, za to z przepisem na szycie. Zaraz je Ci wyślę.

schemat z mailo
[xxx] Summerbouquet poszukuję
Re: (xxx) maria von Scharrenburg poszukuję
druty-kto zna wzór plastry miodu
koty