jak walczyć z nornicami

1. Data: 2011-08-20 08:56:31

Temat: jak walczyć z nornicami
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

przy płocie mam zrobiony pas z kory na ogrowłókninie i w tym posadzone
drzewka
niestety ciągle sa podkopywane przez nornice
trutki już wysypałem kilogramy
czy np siatka na krety pomoże? chyba nie bo nornice głęboko kopią

2. Data: 2011-08-20 09:17:04

Temat: Re: jak walczyć z nornicami
Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> trutki już wysypałem kilogramy
> czy np siatka na krety pomoże? chyba nie bo nornice głęboko kopi?

Mam ten sam problem, przy ogrodzeniu też mam pas kory na agrowłókninie,
który odwiedzany jest sporadycznie przez nornice.
Siatka na krety nie pomaga, mam położoną na całej działce.

Najlepszą metodą walki będzie pewnie eliminacja z ogrodu tego po co one
przychodzą czyli pewnie jakieś pędraki a zachęca je dodatkowo próchnicza i
wilgotna ziemia.

3. Data: 2011-08-20 18:24:32

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trutki już wysypałem kilogramy
> czy np siatka na krety pomoże? chyba nie bo nornice głęboko kopią

Warunki uprawy normalne bez tych wymyślatych pierdół
plus koty, kuny, łasice - to skuteczne eliminatory gryzoni.
Nasionnicę trześniówkę zwalczają kury.
Ślimaki są skutecznie likwidowane przez kaczki.

Pozdrawiam naturalnie
skryba

4. Data: 2011-08-20 19:10:38

Temat: Odp: jak walczyć z nornicami
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" nie zna miastowych:

> Nasionnicę trześniówkę zwalczają kury.
> Ślimaki są skutecznie likwidowane przez kaczki.

Ze też na to nie wpadłem. Nie dalej jak wczoraj moja sąsiadka - adwokat
nawiasem mówiąc - pytała sie mnie co z tymi ślimakami zrobić? Kaczki
paniusiu, kaczki, a nie tam jakąś chemie fioletową sypać. Kury na bis, coby
zdrową czeresnienke paniuś jadła, no i jaka krówka by się też przydała,
coby paniczka miała opał na zime;-)

zdroofka Johnny

5. Data: 2011-08-20 21:04:37

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomo?ci
>
> Warunki uprawy normalne bez tych wymy?latych pierdół
> plus koty, kuny, łasice - to skuteczne eliminatory gryzoni.
> Nasionnicę trze?niówkę zwalczaj? kury.
> ?limaki s? skutecznie likwidowane przez kaczki.

Na te normalne warunki to się jeszcze mogę zgodzić, każdy ma jak lubi.

Koty też są do zaakceptowania. A sąsiadów latają po całym osiedlu jednak
gryzoniom to nie przeszkadza.

Co do reszty to już jakieś fanaberie - kury, kaczki!. A już jak sprowadzić i
utrzymać kunę czy łasicę pozostanie dla mnie całkowitą zagadką. Da się coś
takiego zrobić nie wabiąc rzeszy myszy, kretów i nornic? Jeśli nie to ja
wolę zostać ze swoją zaprzyjaźnioną nornicą. Na trawnik nie wchodzi więc
krzywdy sobie nie robimy :)

6. Data: 2011-08-20 21:16:17

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A już jak sprowadzić i utrzymać kunę

Pojechać na Chorwacje i nie wydać wszystkiego ;-)

zdroofka Johnny

7. Data: 2011-08-21 08:45:27

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

A już jak sprowadzić i
> utrzymać kunę czy łasicę pozostanie dla mnie całkowitą zagadką. Da się coś
> takiego zrobić nie wabiąc rzeszy myszy, kretów i nornic?

Nie inwestowałem nawet złamanego grosza - przyszła i siedzi już 3 rok.
Fakt - odpowiednie warunki siedliskowe ma.
Ja zrobiłem dla niej tylko troszkę pozornego bałaganu.
Jest dość wybredna pod tym wzgledem.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2011-08-22 03:33:54

Od: "Psot" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trutki już wysypałem kilogramy
> czy np siatka na krety pomoże? chyba nie bo nornice głęboko kopią

Norniki chyba , a nie nornice?!Mała "myszka" z paskiem na grzbiecie?
Spaliny z dwusuwa w otwór -skutecznie zabija. I trutka na szczury, ale jest
dośc kłopotliwa w użyciu...
Norniki urzędują zwłaszcza tam gdzie "nie jest kopane", ale w sąsiedztwie
upraw z których mogą "uszczknąć" co nieco..
Nie wiem jak zdałaby egzamin [obawiam się , że to działa głównie na
krety]pułapka z rury + klapki układana na jego "drodze"....Po wejściu do
niej gryzoń nie potrafi wyjść...

Psot

ogród działkowy Nadliwie w Łochowie
uschnięta gałąż
Drzewa iglaste w Turcji jaka to odmiana sosny Pini ???
Jaka to sosna / żywica na szyszkach
Przycinanie koron drzew