jak wyglada rtg przewodu pokarmowego?

1. Data: 2003-08-22 18:49:22

Temat: jak wyglada rtg przewodu pokarmowego?
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

podabno mam cos przed zabiegiem wypic i rtg sie robi wiszac glowa do dolu?
ktos to przezyl?....

2. Data: 2003-08-22 19:12:09

Temat: Re: jak wyglada rtg przewodu pokarmowego?
Od: "Krystyna" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> podabno mam cos przed zabiegiem wypic i rtg sie robi wiszac glowa do dolu?
> ktos to przezyl?....

Przeżyłam, ale robiłam w normalnej pozycji stojącej i po wypiciu szklanki
wapna w płynie/ całkiem dobre /. Ale jak poprosisz to może Cię powieszą .
Pzdr

3. Data: 2003-08-22 22:22:01

Od: "" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podabno mam cos przed zabiegiem wypic i rtg sie robi wiszac glowa do dolu?
> ktos to przezyl?....
Z tego co piszesz, masz miec diagnostyke przepukliny rozworu
przelykowego.Wtedy rzeczywiscie wypija sie srodek cieniujacy i kladzie sie na
specjalny stol,ktory zostaje ustawiony pod katem(bodajze)45 stopni,tak,ze
glowa jest nizej niz nogi.Rtg glowa w dol robi sie niemowletom z zarosnietym
odbytem-mysle,ze to Cie nie dotyczy.
W innych wypadkach rtg przewodu pokarmowego robi sie na stojaco lub lezaco.

4. Data: 2003-08-23 08:18:03

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
na
> specjalny stol,ktory zostaje ustawiony pod katem(bodajze)45 stopni,tak,ze

o - dokladnie to - przepuklina.

5. Data: 2003-08-24 18:25:22

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe jakie wapno pilas? Gaszone czy palone?
To byl baryt czyli siarczan baru.

Użytkownik Krystyna <k...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bi5q00$hqa$...@n...news.tpi.pl...

6. Data: 2003-08-27 08:38:55

Od: "dok55" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbytem-mysle,ze to Cie nie dotyczy.
> W innych wypadkach rtg przewodu pokarmowego robi sie na stojaco lub lezaco.

W badaniu chodzi o to,żeby sprawdzić,czy perystaltyka żoładka i przełyku jest
w porządku lub czy wpust żołądka nie jest zwiotczały,tzn,czy papka barytowa(-
kontrast uwidaczniający te okolice przewodu pokarmowego) nie cofa się,gdy
poddana sile grawitacji(stąd głowa skierowana w dół).Fizjologicznie działanie
przełyku powinno temu zapobiegać...

7. Data: 2003-08-27 14:52:09

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dok55" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kontrast uwidaczniający te okolice przewodu pokarmowego) nie cofa się,gdy
> poddana sile grawitacji(stąd głowa skierowana w dół).Fizjologicznie

jakos nie moge sobie wyobrazic siebie wiszacej z cyckami na
oczach:))))))))))))))))straszne!

bialaczka..
Blizna->jak sie jej pozbyc???
Jakie badania zrobic aby potwierdzic niewydolnosc lewej komory serca
Przepuklina kresy białej
Ból pleców