jak zrobić szalik?

1. Data: 2002-12-19 08:50:17

Temat: jak zrobić szalik?
Od: "aga" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam wszystkich na wstępie. Nawet nie wiedziałam, że taka fajna stronka
istnieje. Chciałabym zrobić szlik na drutach, taki długi z frędzlami na
końcach.Od niedawna robię na drutach, ale wychodzi mi to całkiem-całkiem.
Słyszłam,że taki szalik robi sie dość prosto i szybko (może udałoby mi sie go
zrobić przed świętami, byłby fajny prezent). Mam pytanie ile trzeba włóczki i
jak zrobić te frędzelki, ile oczek nabrać na druty. Z góry dziękuje za
odpowiedzi.

1. Data: 2002-12-19 10:47:02

Temat: Odp: jak zrobić szalik?
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na szalik, w zaleznosci od szerokosci, dlugosci itp potrzeba ca 200 g
wloczki ( w pasmanteriach czesto radza: czapka - 100, szalik 200 g)
Im bedzie szerszy tym go bedziesz dluzej robic, ale dla mnie minimum to
dlugosc szyi - ilosc oczek zalezna jest od grubosci wloczki.

Fredzelki robi sie prosto - nitka (np 20 cm) na pol, zalamanie sie przeciska
przez brzeg szalika i przez te petelke przeciaga koncowki, a pozniej sie
zaciaga i nastepny robic

pozdr
Ilona

1. Data: 2002-12-19 12:13:13

Temat: Re: jak zrobić szalik?
Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fredzelki robi sie prosto - nitka (np 20 cm) na pol, zalamanie sie
przeciska
> przez brzeg szalika i przez te petelke przeciaga koncowki, a pozniej sie
> zaciaga i nastepny robic

I nic dodac ! :-)))
Oczywiscie zycze powodzenia :-))))

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2002-12-19 13:49:18

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iloneska" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
przeciska
> przez brzeg szalika i przez te petelke przeciaga koncowki, a pozniej sie

Przełóż szydełko przez dziurke obok oczka brzegowego i przeciągnij to
załamanie nitki na frędzle - idzie migiem:))

Elzbieta

1. Data: 2002-12-19 17:56:49

Od: "aga " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Przełóż szydełko przez dziurke obok oczka brzegowego i przeciągnij to
> załamanie nitki na frędzle - idzie migiem:))

Dziekuję za wszystkie porady. Mam nadzieje że mi wyjdzie :))

Pozdrowienia aga

Jak zrobić szalik?
smaczne krzyzyki ???
szydełkowe obrazki