jaki nawilzacz?

1. Data: 2006-12-10 15:52:33

Temat: jaki nawilzacz?
Od: "marek" <m...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moze ktos polecic jakis dobry nawilzacz?
na chwile obecna mam cos takiego:
http://allegro.pl/item146177196_atomizer_jonizator_n
awilzacz_lampa_cxs03_.html
ale poza tym ze fajnie wyglada to nie nadaje sie do nawilzania :/
wilgotno jest tylko w poblizu urzadzenia i pod nim..

z gory dziekuje za odpowiedzi

2. Data: 2006-12-10 21:07:11

Temat: Re: jaki nawilzacz?
Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 10 Dec 2006 16:52:33 +0100, name: marek:

> [...]
> ale poza tym ze fajnie wyglada to nie nadaje sie do nawilzania :/
> wilgotno jest tylko w poblizu urzadzenia i pod nim..

Mnie znajomi polecali nawilżacz Venta:
http://www.venta-airwasher.pl/fotka.jpg
Ale niestety to urządzenie jest ch..nie drogie.
W najmniejszej wersji ok 600zł.
Czy warto? Mam wrażenie, że głównie płaci się za to,
że to produkt niemiecki i że nie ma konkurencji na rynku.
Na pewno mogło by kosztować 2-3 razy mniej :(

Czy macie jakieś doświadczenia z tym sprzętem?
Proszę o wszelkie uwagi - być może będę musiał
zacisnąć zęby i wysupłać krwawicę - ze względu na
małe dziecko.

Nawilżacze ultradźwiękowe raczej nie wchodzą w grę ze
względu na:
- wielkość pomieszczenia - nawet te małe są "od 20m2"
- tapety na ścianach (jednemu koledze zaczęły odłazić)
- nie mają możliwości regulowania wilgotności
- musiałbym go postawić na środku pokoju w dużej balii
bo:
--przy meblach nie wolno
--na parkiecie, panelach, dywanie,... nie wolno
--itd nie wolno

Miroo (http://miroo.ovh.org)

3. Data: 2006-12-12 17:43:44

Od: "Fed" <f...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <m...@C...LETTERSpl> napisał w wiadomości
(...)
> Mnie znajomi polecali nawilżacz Venta:
> http://www.venta-airwasher.pl/fotka.jpg
> Ale niestety to urządzenie jest ch..nie drogie.
(..)

Witam,
Venta ma konkurecję, niestety nie wpływa to na cenę.
od 3 lat używam nawilżacza Boneco 1355. Działa on na tej samej zasadzie co
Venta, niestety ma też podobną cenę - około 680 zł na Allegro. Cena wydaje
się zaporowa - szczególnie, jak się zobaczy budowę tego nawilżacza:
silniczek, wentylator, około 20 połączonych plastikowych talerzy, zbiornik,
elektroda. Mimo tej ceny jestem z niego bardzo zadowolony - skończyły się
problemy z bolącym gardłem, wyschniętymi śluzówkami. Używam go w sypialni
24m, włączam tylko na noc.
Zalety:
- nie można "przedawkować"
- 2 prędkości - w 90 % czasu używam tylko wolniejszej
- brak zagrożenia dla elektroniki, mebli, itp.
- w porównaniu do venty - dodatkowy 3,5l zbiornik na wodę (nie trzeba ciągle
dolewać wody do głównego zbiornika, widać dokładnie ile jest wody w
urządzeniu)

Wady:
- utrzymanie czystości - należy naprawdę dbać o to, szczególnie gdy ma się
alergię na grzyby, pleśnie - regularnie wymieniać całą wodę i czyścić całe
urządzenie - robię to raz w tygodniu. Zbiorniki/obudowa nie sprawiają przy
tym problemów, gorzej z talerzami - "ręczne" czyszczenie zajmowało mi około
1,5 h - każdy talerz osobno gąbką z płynem. Zmywarka na szczęście rozwiązuje
ten problem:), jednak efekty nie są idealne, kamień na talerzach pozostaje
(bedę musiał wypróbować jakieś odkamieniacze, te na bazie octu/cytryny już
nie pomagają). Talerze są plastikowe i dosyć delikatne, łatwo je zarysować,
co potem ma wpływ na szybkość osadzania się kamienia. Kilka razy na początku
zaniedbałem pielęgnacji - zbiornik i talerze całe pokryły się glonami. Poza
tym czyszczeniem obsługa sprowadza się do kontroli poziomu wody i dolewania
jej - w nocy, na wolnych obrotach ubywa ok. 2 l wody.
- elektroda - w opisach wychwalają elektrodę, która ma zabijać wszystkie
bakterie itp - czy rzeczywiście działa? - nie wiem (a nie chce mi się jej
wyciągać i obserwować zmiany tempa zabrudzenia wody)
- czasami hałasuje - po 2 latach używania czasami wentylator wpada w
wibracje - pomaga kilkukrotne włączenie/wyłączenie.

W razie pytań służę pomocą :)

Fedor

4. Data: 2006-12-13 10:25:49

Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bazie octu/cytryny już nie pomagają). Talerze są plastikowe i dosyć
> delikatne, łatwo je zarysować, co potem ma wpływ na szybkość osadzania się

A próbowałeś wody z przegotowanej, z osmozy lub zdeminarlizowanej? Wtedy
kamienia nie będzie a chyba minerałów nie trzeba w powietrzu.

5. Data: 2006-12-13 21:37:13

Od: "Fed" <f...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A próbowałeś wody z przegotowanej, z osmozy lub zdeminarlizowanej? Wtedy
> kamienia nie będzie a chyba minerałów nie trzeba w powietrzu.

tak, to chyba powinno rozwiązać problem - ja nie miałem samozaparcia, żeby
codziennie gotować te 3 l wody :), schładzać i nalewać, poza tym na początku
nie było takiej potrzeby, a jak pojawił się kamień, to już było za późno

program do projektowania domu/wnętrza
Wymiana licznika wody
Pralka - wyłączanie z gniazdka, zakręcanie wody
Zmywarka Candy DFI 105T
Suszarka do ubran