jaki proggram

1. Data: 2009-07-16 18:52:16

Temat: jaki proggram
Od: "Tara" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Szukam dobrego programu do robienia prezenyacji może mi ktos
doradzi chciałabym żeby był po polsku czekam pa

2. Data: 2009-07-17 07:29:20

Temat: Re: jaki proggram
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2009-07-16 20:52, użytkowniczka/użytkownik Tara napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> Witam. Szukam dobrego programu do robienia prezenyacji może mi ktos
> doradzi chciałabym żeby był po polsku czekam pa

Płatny: PowerPoint z pakietu MS Office
Darmowy jest Player

Darmowy: OpenOffice - Prezentacja. Do ściągnięcia tutaj:
www.ux.pl - http://www.ux.pl/openoffice/
lub:
http://pl.openoffice.org/

OpenOffice potrafi eksportować plik do flasha - jak prezentację klikaną nie animację
:), dodatkowo - ma eksport import do MS Office

OO używam zawodowo w pracy, nie narzekam :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

3. Data: 2009-07-17 09:03:32

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2009-07-17 09:29, użytkowniczka/użytkownik Jacek Kruszniewski napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> [...]
> nie animację :), dodatkowo - ma eksport import do MS Office
>
> OO używam zawodowo w pracy, nie narzekam :-)

Sprawdziłem OpenOffice, aby najlepiej użyć to:
- Albo iść na prezentacje z własnym sprzętem z OpenOffice, i prezentacje robić na
swoim sprzęcie; Jak się ma laptopa jest to wykonalne.

- Albo mieć na płytce z prezentacją darmowego Microsoft PowerPoint Viewer - jak ktoś
nie ma Office-ów to zawsze każdemu się przyda :-) (do ściągnięcia z
http://www.microsoft.pl ), ja też mam go, bo jak ktoś mi coś przyśle, to nie muszę
odtwarzać oryginału w OpenOffice. I po przygotowaniu prezentacji - zapisać ją w
formacie ppt (Microsoft PowerPoint).

- Można wyeksportować do formatu PDF - ale trzeba klikać, nie zachowuje automatycznej

zmiany slajdów.

- Można wyeksportować do formatu SWF (Flash) - ale tak jak w przypadku PDF trzeba
klikać, nie zachowuje automatycznej zmiany slajdów.

Polecam :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

4. Data: 2009-07-18 13:08:51

Od: Piotr M <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny dyskutant(ka) grupy pl.soc.inwalidzi , Jacek Kruszniewski
napisał(a)

fakt świetny :)

--
Piotr

5. Data: 2009-07-19 16:05:24

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18.07.2009 15:08, użytkowniczka/użytkownik Piotr M napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> Szanowny dyskutant(ka) grupy pl.soc.inwalidzi , Jacek Kruszniewski
> napisał(a)

> fakt świetny :)

Od 3 lat nie używam MS Office - nie brakuje mnie tego narzędzia :-)
Ale mam zainstalowane narzędzie do otwierania dokumentów: Word View Excel View i
wspomniany PowerPoint View.

I coraz bardziej jestem znowu zwolennikiem Windowsów, niestety Linux brnie w
niezliczoną ilość dystrybucji, a te zaczynają być od siebie różne.

Serwery - tak i to nie do końca - bo nie są do końca kompatybilne i niestety nie są
wygodne do szybkiej administracji, ale desktop - niestety - za dużo dystrybucji.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

6. Data: 2009-07-19 16:29:07

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-07-2009 o 18:05:24 Jacek Kruszniewski
<j...@p...kropka.pl> napisał(a):

> ale desktop - niestety - za dużo dystrybucji.

Ale, jeśli łaska, w czym to przeszkadza? Bo jakos nie potrafię się
połapać...

Fakt - nie da się specjalnie na tym grać w najnowsze gry - ale mitoloto.
Nie gram. A poza tym mam tu wszystko, żadnych viewerów excelowych i
wordowych mi nie potrzeba, bo wszystko odczytuję i zapisuję bez problemu.

Nie bardzo rozumiem w czym może mi przeszkodzić wielka liczba różnych
dystrybucji - a co mnie one obchodzą? Mnie interesuje moja...

Adam Pietrasiewicz
Zostań Cenzorem Obywatelskim
http://www.cenzuraobywatelska.pl

7. Data: 2009-07-19 18:59:40

Od: Piotr M <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> I coraz bardziej jestem znowu zwolennikiem Windowsów, niestety Linux brnie
> w niezliczoną ilość dystrybucji, a te zaczynają być od siebie różne.

Witaj
OJ żeby z tego nie wybuchła wojna światów Imperium kontra rebelianci :-)
--
Piotr

8. Data: 2009-07-19 19:03:50

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-07-2009 o 20:59:40 Piotr M <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> Szanowny dyskutant(ka) grupy pl.soc.inwalidzi , Jacek Kruszniewski
> napisał(a)

> Witaj
> OJ żeby z tego nie wybuchła wojna światów Imperium kontra rebelianci :-)

Ale czemu wojna?

9. Data: 2009-07-19 20:13:41

Od: Piotr M <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny dyskutant(ka) grupy pl.soc.inwalidzi , Adam Pietrasiewicz
napisał(a)

> Ale czemu wojna?

Czasem się takie wypowiedzi kończą wojną ale mi chodziło o żart

10. Data: 2009-07-19 21:53:47

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-07-2009 o 22:13:41 Piotr M <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czasem się takie wypowiedzi kończą wojną ale mi chodziło o żart

Ja się przesiadłem na linuxa (Ubuntu) rok temu. Bez żadnych wątpliwości
nie mam już w ogóle ochoty wracać do Windowsa i nie mam dokładnie żadnych
problemów z moim linuxem w działaniach, które dokonuję na komputerze.

Teraz zainstalowałem Ubuntu na laptopie mojej lepszej połowy, obok
windowsa, który zaczął szaleć i się wieszać. Mam więc porównanie. Jedną z
podstawowych, najwyraźniejszych korzyści jest czas uruchamiania - mniej
więcej jedna trzecia czasu potrzebnego do uruchomienia Visty.

Ubuntu się nie wiesza, po prostu działa no i najważniejsze - nie straszne
mu wirusy, trojany i inne takie. A to w dzisiejszych czasach się liczy.
Moja lepsza połowa posługuje się nim bez najmniejszego problemu, nie mając
żadnego przygotowania. Dodatkowo zwyczajnie Ubuntu jest ŁADNY.

Wrażenie robi liczba dostępnych programów wszelkiego rodzaju - są ich
tysiące, dostępne jednym kliknięciem - żeby je zainstalować wystarczy
zaznaczyć - INSTALUJ. Podobnie z odinstalowaniem. wszystko jest bez
porównania prostsze.

Bez najmniejszego problemu ma się dostęp do folderów windowsa i wszystkich
zawartych tam dokumentów. Pakiet Open Office oferuje coś, co jest dla nas
(mojej lepszej połowy i mnie) nadzwyczajnie cenne, a czego nie mogę za
chińskiego boga mieć w Windowsie - prostą obsługę wielu języków naraz.

Zdecydowanie i bez żadnych wątpliwości doradzam wypróbowanie sobie tej
dytrybucji linuksa, szczególnie że bez najmniejszego problemu można ją
instalować w komputerze, w którym jest już windows - system zainstaluje
się i po prostu na początku, przy uruchamianiu będzie się wybierało -
Linux czy Windows. Na komputerach zawierających powszechnie dostępne
podzespoły (bez jakichś superwypasionych kart graficznych wydanych tydzień
temu i tym podobnych) WSZYSTKO zadziała natychmiast po uruchomieniu.
Dodatkowo w przypadku Ubuntu można uruchmić system, dla obejrzenia go, po
prostu z płyty CD - pozwala to stwierdzić jak to wygląda i czy wszystko
działa.

Problem jest z najnowszymi grami na Windowsa. Oczywiście są z tym problemy
i zawsze będą. ALe gry mające tak rok i więcej odpalają się już właściwie
bez problemu, choć gwarancji nie daję, bo mnie gry komputerowe nie
interesują.

Wbrew temu, co mogłoby się się wydawać jest to system o wiele
przyjaźniejszy dla początkującego użytkownika niż windows.

I to chyba tyle.

Adam Pietrasiewicz
Zostań Cenzorem Obywatelskim
http://www.cenzuraobywatelska.pl

ludzie doswiadczeni z problemem braku stop
Korzystanie z CB
Sanatoria, Osrodki rehabilitacyjne z lozkiem rehabilitacyjnym
open'er 09
kalkulator renta 2009