jakie ogrzewanie do kawalerki?

1. Data: 2004-12-02 13:26:53

Temat: jakie ogrzewanie do kawalerki?
Od: "Bolek" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

mieszkanie - pokoj z kuchnia + mala lazienka. brak gazu ziemnego, sa
przewody kominowe (brak pieca czy kaloryferow), jednak w kiepskim stanie.
tylko prad i zimna woda.

zastanawiam sie jak niewielkim kosztem rozwiazac kwestie ogrzewania. czy
moglibyscie cos poradzic? moze jakies linki?

jesli chodzi o wode to jest terma elektryczna, natomiast do ogrzewania
myslalem nad piecykami gazowymi - kiedys czytalem w sieci jednak u nikogo
nie widzialem takiego rozwiazania. taki piecyk instaluje sie na scianie
zewnetrznej z wylotem na zewnatrz przez sciane. przez sciane od piecyka
idzie chyba rura w rurze - jedna odprowadza spalony gaz a druga zasysa
swieze powietrze. piecyk podobno moze byc podlaczony do butli lub do
ziemnego (tak na przyszlosc).

myslalem zeby taki jednen taki piecyk zainstalowac w pokoju a drugi w
kuchni. w lazience cos na prad moze - ale to juz temat uboczny. no chyba ze
udaloby sie rozwiazac problem calosciowo.

z drugiej strony slyszalem ze na gieldzie w Slomczynie mozna kupic piecyki
na olej podlaczane do przewodu kominowego (w kominie puszczona rura
kwasoodporna). podobno taki piecyk olejowy niewiele kosztuje a jest wydajny
i w miare tani w eksploatowaniu.

co sadzicie o moich pomyslach? moze jakies lepsze metody? niestety waznym
kryterium wyboru sa koszty.

pozdrawiam serdecznie.

1. Data: 2004-12-02 22:32:16

Temat: Re: jakie ogrzewanie do kawalerki?
Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na olej podlaczane do przewodu kominowego (w kominie puszczona rura
> kwasoodporna). podobno taki piecyk olejowy niewiele kosztuje a jest

Gaz Ci wyjdzie taniej w eksploatacji, ale zakup piecyka o takiej
konstrukcji jak piszesz, to znacznie droższy zakup. Jeżeli planujesz
przezimować tą zimę - to może faktycznie piecyk na OO. Za około 200 - 350
kupisz taki, nawet w dobrym stanie, montaż jest trywialny. Newet jeżeli masz
uszkodzone przewody kominowe - możesz spokojnie wykuć dziurę nawet pod
paraperem. Oczywiście po sezonie zimowym szybciutko ją zamurować - z uwagi
na administrację. Ale na dłuższą metę polecam właśnie piece na gaz - o
których piszesz.

Pozdrrr... Reksio

1. Data: 2004-12-03 15:17:13

Od: "maxscandal" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!> Witam!
Mam podobna sytuacje jak Ty, (kawalerka 30m2 pokój, kuchnia, przedpokój oraz
łazienka)Wcześniej zanim ją kupiłem, kawalerka była ogrzewana "tradycyjnie"
piecem węglowym .Zastosowałem ogrzewanie gazowe o którym wspomniałeś ...czyli
ogrzewanie z hermetyczną komorą spalania i wylotem spalin na zewnątrz. Muszę
przyznać że jest to tanie i zaskakująco dobre rozwiązanie (przynajmniej w moim
przypadku). W mieszkaniu utrzymuje się stała temperatura (ok 21/22 stopnie)a
rachunki za gaz są niewielkie. Jeden grzejnik (niestety mocy nie pamiętam)
wystarcza na ogrzanie kuchni oraz pokoju, łazienkę wspomaga elektryczny
grzejnik (Dimplex) z dmuchawą o mocy 2000 W, jest to konieczne ponieważ po
wyjściu z pod prysznica bardzo wyraźnie odczuć zmianę temperatury. Takie
rozwiązanie jest naprawdę ekonomiczne.
Ważne jest też zadbanie o ocieplenie podłogi, wymianę nieszczelnych okien,
uszczelnienie drzwi, oraz przeprowadzenie innych zabiegów dzięki którym straty
ciepła będzie można zlikwidować w jak największym stopniu.
Są jednak pewne trudności :
1. Żeby legalnie założyć w/w ogrzewanie musi być zrobiony projekt przez
upoważniona do tego osobę, zatwierdzony przez UM (przynajmniej w Zabrzu tak
jest)
2. Jeśli jest to kawalerka na parterze to w/g nowych przepisów budowlanych
wylot spalin nz zewnątrz musi być co najmniej 3 metry od ziemi (chyba 3
metry ... bo kiedyś można było instalować "kominek" na dowolnej wysokości -
wniosek... upewnij się jeszcze).

1. Data: 2004-12-05 11:31:54

Od: Szymon Wróblewski <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
utrzymuje się
> stała temperatura (ok 21/22 stopnie)a rachunki za gaz są
Jak tanie?? Ile mniej wiecej na miesiac kosztuje?? Jaki byl
koszt instalacji?
Ponoc od nowego roku gaz ma zdrozec optymistycznie 15% a nie
optymistycznie nawet 30%.

> 1. Żeby legalnie założyć w/w ogrzewanie musi być zrobiony
projekt przez
> upoważniona do tego osobę, zatwierdzony przez UM
(przynajmniej w Zabrzu
> tak jest)
Czy byla jeszcze potrzebna zgoda wlascicieli mieszkan??
Pozdrawiam
Simon

1. Data: 2004-12-06 08:05:42

Od: "Bolek" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Muszę
> przyznać że jest to tanie i zaskakująco dobre rozwiązanie (przynajmniej w

czy moglbys podac jakies dokladniejsze informacje na temat tego grzejnika?
nazwa + model oraz cene jaka za niego zaplaciles? czy Twoj piecyk ma
mozliwosc podlaczenia gazu z butli?

Amica plyta grzejna GPC600S Prometeusz - prosze o opinie
Kuchenka mikrofalowa
Drzwi wew.
nieco [OT] - segregujecie odpady ?
Świeczki w sieci