jakie systemy nawodnienia polecacie

1. Data: 2004-08-17 14:26:38

Temat: jakie systemy nawodnienia polecacie
Od: "jacQ" <k...@g...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
zamierzam wykonac nawodnienie mojego ogrodu (under construction).
podziemne rury PE, automat do porannego uruchamiania i zraszacze.
Jaką firmę polecacie ?
O gardenie słyszałem że łatwo się montuje ale jest wysoce awaryjna, poza tym
podobno inne firmy są tańsze.
(rura PE gardeny kosztuje 5 zł za 1m, podobno firmy "kleber" (?) połowę tego
Chętnie przeczytamWasze opinie

pozdrawiam
Jacek

2. Data: 2004-08-17 15:47:35

Temat: Re: jakie systemy nawodnienia polecacie
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> (rura PE gardeny kosztuje 5 zł za 1m, podobno firmy "kleber" (?) połowę
tego

Rury akurat sa najmniej wazne. Moze byc zwykla PE do zimnej wody.
Wazny jest automat i zraszacze, zeby sie nie zacinaly.

Nawet automat mozesz odpuscic, przeciez to niewielka fatyga odkrecic
kurek.

pozdrawiam
pluton

3. Data: 2004-08-18 14:13:01

Od: "jacQ" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzis znalazłem firme która ma zraszacze firmy claber , hunter i k-rain
co o tym myślicie ?

co do kurka to fachowcy twierdzą że optymalnie jest podlewać nad ranem 3-5
rano (gdy jest dobre ciśnienie, nie ma jeszcze słońca i a do wschodu jest za
mało czasu żeby w wilgotnej trawie rozwinęły się pleśnie i grzyby) więc
automat jest wskazany bo takim entuzjastą trawy i rannym ptaszkiem nie
jestem.

pozdrawiam
JAcek

4. Data: 2004-08-19 07:48:23

Od: "StacH W" <switkowski@USUNTO_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacQ wrote:
> [...]
> do wschodu jest za mało czasu żeby w wilgotnej trawie rozwinęły się
> pleśnie i grzyby) więc automat jest wskazany bo takim entuzjastą

Witam,
Na rynku jest pare firm oferujacych sprzet do nawodnien np: TORO, RainBird,
Hunmter itp. Generalnie preferencje co wybrac jest bardziej sprawa
indywidualna i preferencji. Najwazniejsze jest zeby odpowiednio zostal
zamontowany a to lezy juz w gestii wykonawcy, badz Twojej. Fachowosc
wykonania gwarantuje to, ze zraszacze i inne elementy systemu beda dzialaly
wykorzystujac maksymalnie swoje mozliwosci. Jesli chodzi o rury to
najczesciej w profesjonalnych systemach stosuje sie PE o srednicy
odpowiedniej do tego zeby przy duzej dlugosci zostalo zachowane cisnienie
wody (mozliwwie jak najmniejsze spadki cisnienia). Cena za metr jest bardzo
rozna (zalezy tez od parametrow rury, wskazniki PE). Jak pisales 5 zl za
metr to zlodziejstwo w bialy dzien. W sklepach hydraulicznych powiedzmy rura
PE 32 za metr wychodzi prawie 3 zl ale mozna tez dostac taniej.
Jesli chodzi o moment podlewania to tak sie sklada, ze zarowno dla roslinek
jak i dla wlasciwosci zrodla wody (o ile woda idzie z wodociagow) najlepsze
sa pozne godziny wieczorne powiedzmy ok. 23 lub troche pozniej (mniejsze
obciazenie sieci wodeociagowej, bo wiekszosc ludzi odbedzie juz toaletke
wieczorna i pozmywa naczynia ;) ) oraz drugi raz wlasnie rano powiedzmy ok.
5-tej.
Aha jeszcze jedno jak bedziesz sobie montowal system to uwzglednij dwie
rzeczy. Przy rurze glownej doprowadzajacej wode do systemu zamontuj
wodomierz oraz zawor na szybkozlaczke zebys mogl na zime przedmuchac system
sprezonym powietrzem. Wodomierz pozwoli Tobie, jak go zglosisz w wodociagach
mniej placic za litr wody przeznaczonej do pielegnacji terenow zielonych.

Pozdrawiam,
StacH

podatek od oczek wodnych?
Fikus - klejuch