jakiś etap u czterolatka?

1. Data: 2007-11-26 20:08:47

Temat: jakiś etap u czterolatka?
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o to że nasz czterolatek, który owszem zna i rozumie chyba
zwrot ' kocham cię', nawet umie go wykorzystać zwłaszcza gdy dostaje
burę:), zrobił się bardzo uczuciowy ostatnio i z drobiazgów zdawać by
się mogło robi tragedię. Na przykład tęskni za wszystkimi z którymi
trzeba sie rozstać, martwi się o każdego - tzn. mówi o tym i zaraz
oczy pełne łez, drobna ranka stała się powodem do rozpaczy bo przecież
nigdy sie nie zagoi i nic nie będę mógł nigdy robić tą reką.
Czy to jakiś etap czy też jakieś zachowanie w związku z pojawieniem
się rodzeństwa - które zresztą zostało przyjęte bez zgrzytów i scen
zazdrości.
Jak reagować - tzn. tłumaczyć zeby nie tęsknił, nie martwił się czy że
ja też czasem tak mam - sama nie wiem.
Mam wrażenie ze nawet jego 'kocham cię mamusiu czy tatusiu' naładowane
jest jakimś tragizmem, jakbyśmy sie rozstawali na lotnisku. Żal mi że
czasem taki smutek go ogarnia.
Dzięki za podpowiedzi.

pozdrawiam

Magda

2. Data: 2007-11-26 20:45:30

Temat: Re: jaki? etap u czterolatka?
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb pisze:

> Czy to jakiś etap czy też jakieś zachowanie w związku z pojawieniem
> się rodzeństwa - które zresztą zostało przyjęte bez zgrzytów i scen
> zazdrości.

O tak mały braciszek był boski. Większy już nie bardzo.

> [...]
> Mam wrażenie ze nawet jego 'kocham cię mamusiu czy tatusiu' naładowane
> jest jakimś tragizmem, jakbyśmy sie rozstawali na lotnisku. Żal mi że

To nie doszliscie jeszcze do etapu, że starszy probujacemu stawiac
pierwsze kroki bratu, podstawia noge.
Starszy odkryl, ze nie jest w centrum zainteresowania i ze to niezbyt
komfortowe uczucie i robi wszystko, zeby zaistniec. Ja sie tez z tym
paluje takze przyłaczam sie z z prosbą o pomoc...

--

Paulinka

Najlepiej podstawiają nogi karły, to ich strefa.

S.J.Lec

3. Data: 2007-11-26 21:24:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cyb pisze:

> Mam wrażenie ze nawet jego 'kocham cię mamusiu czy tatusiu' naładowane
> jest jakimś tragizmem, jakbyśmy sie rozstawali na lotnisku. Żal mi że
> czasem taki smutek go ogarnia.

Jejku! Moja czteroipółlatka dokładnie ten sam etap przechodzi ;-). Mówi
ze łzami w oczach "mamusiu, ja ciebie tak kocham, bardzo, bardzo" i
buźka w podkówkę. Albo jak wychodzimy od kolegi to zaczyna płakać, jak
ją się pytam dlaczego płacze to - "bo ja tak nie lubię się żegnać".
Kiedy kładę ją spać: "mamusiu, ja cię tak kocham, nie odchodź, nie chcę
się nigdy z tobą rozstawać" itd.itp.

Może dziecko zaczyna upajać się swoją emocjonalnością? Nie wiem. Staram
się nie reagować na to jakoś zbytnio. Oczywiście, zawsze powiem, że ją
też kocham, przytulę, ale staram się nie rozklejać razem z nią ;-).

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2007-11-26 21:26:09

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Aha, dodam jeszcze, że u nas nie pojawiło się młodsze rodzeństwo. I
powoli zauważam lekką poprawę :-).

Ewa

5. Data: 2007-11-27 10:17:41

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
w wiadomości news:b29mk3ln57kn48s4tk8g8g9jdo60385vcg@4ax.com...
> Jak reagować - tzn. tłumaczyć zeby nie tęsknił, nie martwił się czy że
> ja też czasem tak mam - sama nie wiem.

Najprościej postawić się w jego sytuacji. Wyobraź sobie, że za czymś bardzo
tęsknisz i ktoś ci mówi, że to nie ma sensu, neguje Twoje uczucia. Pomaga Ci
to, czy raczej dochodzisz do wniosku, że nikt Cię nie rozumie?
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

6. Data: 2007-11-27 10:19:38

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
w wiadomości news:b29mk3ln57kn48s4tk8g8g9jdo60385vcg@4ax.com...
> Żal mi że
> czasem taki smutek go ogarnia.

Moja córka w tym wieku miała w zwyczaju ni z tegi ni z owego wybuchać
płaczem, bo ona nie chce, żebym ja umarła. I jak kiedyś umrę to ona będzie
cały czas tęsknić i płakać i wyciągać ręce do nieba wołając "mamusiu wróć,
nie zostawiaj mnie". Więc Wasza nostalgia jest łagodna ;)Teraz młodsza
skończyła 4 lata i czekam, jaki powód do cyklicznej rozpaczy wymyśli ...

pozdrówka
Karolina

7. Data: 2007-11-27 15:13:07

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Nov 2007 11:17:41 +0100, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>tęsknisz i ktoś ci mówi, że to nie ma sensu, neguje Twoje uczucia. Pomaga Ci
>to, czy raczej dochodzisz do wniosku, że nikt Cię nie rozumie?

Oczywiście tu masz rację - raczej chodziło mi w pytaniu o tłumaczenie
na zasadzie że niedługo się znów z kimś spotka itp. a nie o negację.
Tylko jeśłi to 'etap' to pewnie niewiele da.

pozdrawiam

Magda

pamana i forum [OT]
syn wegetarianinem?
MI5 Persecution: Faxes Sent to Parliament2 (4222)
Schody w szkole
moje dziecko cały czas je.