jaskry

11. Data: 2009-04-05 16:00:06

Temat: Re: jaskry
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz pisze:

> Nie znasz nazwy odmiany ? Może masz opakowanie po cebulkach ?
> Tak wcześnie kwitną tulipany botaniczne i taka ich uroda.

Nie pamiętam nazw. W zeszłym roku jednak te same cebulki kwitły trochę
później, no i wyrastały bardziej ponad ziemię. Jedne być może faktycznie
były krótsze, ale ta druga odmiana osiągała normalną długość. Te, które
wyrastały krótsze, mają prążkowane liście (ciemna zieleń + fiolet) i
zaostrzone płatki kwiatów (kwiaty krwistoczerwone).
Zrobię fotki jutro i Wam pokażę.

Ewa

12. Data: 2009-04-05 18:54:49

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> Kwiatostanami się nie przejmuj, niedługo nie będzie po nich śladu.

Ok, już się pokładają.

> Liście zostaw co najmniej do czerwca.

Tak zrobię.
Dzięki.
--
Basia

13. Data: 2009-04-05 19:20:41

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> Nie pamiętam nazw. W zeszłym roku jednak te same cebulki kwitły trochę
> później, no i wyrastały bardziej ponad ziemię. Jedne być może faktycznie
> były krótsze, ale ta druga odmiana osiągała normalną długość.

Głębokie sadzenie chyba opóźnia kwitnięcie. Szybki wzrost temperatury
spowodował, że zakwitły wcześniej i niższe.

> Te, które
> wyrastały krótsze, mają prążkowane liście (ciemna zieleń + fiolet) i
> zaostrzone płatki kwiatów (kwiaty krwistoczerwone).

Pewnie mieszańce Greiga. Bardzo wcześnie zakwitły.

Pozdrawiam, Barbara

14. Data: 2009-04-05 19:26:20

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Ja ostatnio zostawiłam, a cebulki wykopałam po wyschnięciu. Ale chyba
> nawet nie trzeba wykopywać, tylko że ja chciałam w inne miejsce dać.
> Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
> ziemią :(

Już kwitną?
U nas dopiero mają pączki, może to inne odmiany lub klimat. Zastanawiam
się nad bulwami cyklamenów, gdzie góra, gdzie dół. Troszkę obrazków "z
ogródeczka" tutaj:
http://bajarka.fotolog.pl/
choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...
--
Basia

15. Data: 2009-04-05 19:38:12

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> [...]
> ogródeczka" tutaj:
> http://bajarka.fotolog.pl/
> choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...

Cudnie, widzę, że teraz zasmakowałaś w ogrodach.
;-)
--
pozdr. Jerzy

16. Data: 2009-04-05 19:38:49

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz pisze:

> Głębokie sadzenie chyba opóźnia kwitnięcie. Szybki wzrost
> temperatury spowodował, że zakwitły wcześniej i niższe.

A, to ciekawe! Nie wiedziałam o tym. W takim razie szybko pozbywam się
wyrzutów sumienia. ;)

> Pewnie mieszańce Greiga. Bardzo wcześnie zakwitły.

Te krwistoczerwone mają dopiero pąki, ale tuż nad ziemią. Pewnie 2-3 dni
i rozkwitną. Natomiast pełną gębą kwitną już takie zwyklejsze odmiany.
Śmiesznie to wygląda - kwiat wyrasta prosto z ziemi.

Ewa

17. Data: 2009-04-05 19:41:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> http://bajarka.fotolog.pl/
> choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...

Jak kadry z filmu przyrodniczego! Pięknie!

Ewa

18. Data: 2009-04-05 19:57:22

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Cudnie, widzę, że teraz zasmakowałaś w ogrodach.

Dzięki, zasmakowałam rzeczywiście. Choć to będzie nieuczesany ogród.
--
B.

19. Data: 2009-04-05 19:58:57

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Jak kadry z filmu przyrodniczego! Pięknie!

Dzięki serdeczne.
--
B.

20. Data: 2009-04-05 20:18:47

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bbjk napisał:

> http://bajarka.fotolog.pl/
> choć chyba zwierzaków wepchało się nieco więcej, niż kwiatków...

Te pszczółki :-)
Jest na co popatrzeć. Nie to, co bywa na forach ogrodniczych - zdjęcia
takich samych kwiatków choć z różnych ogrodów.
Podsyłaj następne.

Pozdrawiam, Barbara

Czym zaprawić dymkę?
wertykulacja czy aeracja