jaskry

1. Data: 2009-04-04 14:19:58

Temat: jaskry
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam sobie sadzonki jaskrów, ale właśnie wyczytałam, że nie nadają
się do gruntu, tylko do doniczek. To prawda?

Ewa

2. Data: 2009-04-04 16:00:35

Temat: Re: jaskry
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłam sobie sadzonki jaskrów, ale właśnie wyczytałam, że nie nadają
> się do gruntu, tylko do doniczek. To prawda?
>
> Ewa

Zależy jakie jaskry. Łąkowe dopiero będą. Kwiaty z łodygami trzeba
zbierać w porządnych rękawiczkach do chemii i chronić oczy okularami. Na
szczęście nie trzeba tego dużo. Ziele posiekać i zalać spirytusem (może byc
denaturat) w dobrze oznakowanej i po za zasiegiem dzieci butelce.
Używać na bóle smarując wcześniej tłuszczem skórę następnie wacikiem do
uszu lekko posmarować natłuszczone miejsce. nałozyć lekki opatrunek. Nie
używać zbyt często w tym samym miejscu, nastój może powodować martwicę
tkanek. Nie wcierać. Chronić oczy.
Jaskrowate ( w tym i kaczeńce) są trujące.

3. Data: 2009-04-04 17:50:18

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> Kupiłam sobie sadzonki jaskrów, ale właśnie wyczytałam, że nie nadają
> się do gruntu, tylko do doniczek. To prawda?

A jakie to jaskry? Zamówiłam peoniowe, je się sadzi od razu do ziemi,
teraz w kwietniu.
--
Basia

4. Data: 2009-04-04 18:47:59

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> A jakie to jaskry? Zamówiłam peoniowe, je się sadzi od razu do ziemi,
> teraz w kwietniu.

Nie wiem, w castoramie sprzedają. :)

Wsadziłam już do doniczki, ale zawsze mogę przesadzić. :)
One lubią raczej słoneczne miejsca, czy zacienione?

Ewa

5. Data: 2009-04-04 19:04:57

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Nie wiem, w castoramie sprzedają. :)
>
> Wsadziłam już do doniczki, ale zawsze mogę przesadzić. :)
> One lubią raczej słoneczne miejsca, czy zacienione?

Słoneczne, zaciszne, gleba przepuszczalna. Tak wyczytałam.

Uczę się dopiero od roku tego wszystkiego.
Teraz zastanawiam się, co z krokusami po przekwitnięciu. Ścinać
kwiatostany? zostawić? Ktoś podpowie?
--
Basia

6. Data: 2009-04-04 19:09:44

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Teraz zastanawiam się, co z krokusami po przekwitnięciu. Ścinać
> kwiatostany? zostawić? Ktoś podpowie?

Ja ostatnio zostawiłam, a cebulki wykopałam po wyschnięciu. Ale chyba
nawet nie trzeba wykopywać, tylko że ja chciałam w inne miejsce dać.
Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
ziemią :(

Ewa

7. Data: 2009-04-04 21:05:53

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk wrote:

> Teraz zastanawiam się, co z krokusami po przekwitnięciu. Ścinać
> kwiatostany? zostawić? Ktoś podpowie?

Kwiatostanami się nie przejmuj, niedługo nie będzie po nich śladu.
Liście zostaw co najmniej do czerwca.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@g...com

8. Data: 2009-04-04 22:50:17

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
> ziemią :(

Dobry tekst :)))))))))))

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2009-04-05 10:57:55

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk pisze:

> Dobry tekst :)))))))))))

Szczerze mówiąc jestem takim laikiem, że nie wiem, na czym polega dowcip. ;)

Ewa

10. Data: 2009-04-05 13:26:43

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> Za to tulipany tym razem wsadziłam tak głęboko, że kwitną mi tuż nad
> ziemią :(

Nie znasz nazwy odmiany ? Może masz opakowanie po cebulkach ?
Tak wcześnie kwitną tulipany botaniczne i taka ich uroda.

Pozdrawiam, Barbara

Czym zaprawić dymkę?
wertykulacja czy aeracja
budki - już "po ptokach"?