jasna fuga na podłodze?

1. Data: 2003-05-12 06:56:26

Temat: jasna fuga na podłodze?
Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze w odpowiednim odcieniu jest tylko jasna (naprawdę
jasna, kremowa, Mapei 131), po drugie płytki są jasne, a nie
bardzo równe[*], więc im mniej kontrastowa, tym lepiej. Wiadomo,
że zaimpregnować jakimś Delfinem trzeba, ale czy to wystarczy?
Tym bardziej, że chodzi o podłogę w holu i pokoju dziennym -
wejście z tarasu, wejście z wiatrołapu, stały i mocno
uczęszczany ciąg komunikacyjny... Może ktoś ma w podobnym
miejscu jasną fugę i żyje? A może ktoś miał i po pół roku
wydłubywał?

Pozdrawiam
Hanka, której już tylko parę chwil pozostało na podjęcie decyzji

[*] Chcesz mieć fugi do kitu - kup płytki z Cersanitu :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-05-12 07:11:24

Temat: Re: jasna fuga na podłodze?
Od: "Jacek Zaleski" <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
> uczęszczany ciąg komunikacyjny... Może ktoś ma w podobnym
> miejscu jasną fugę i żyje? A może ktoś miał i po pół roku

Ja mam fugi zaimpregnowane Delfinem.
Po samej impregnacji nieznacznie zmieniają odcień na
ciemniejszy i przestają być matowe (z czego akurat ja
nie jestem zadowolony). Sama impregnacja jest bez zarzutu,
brud zmywa się mokrą szmatą tak jak z płytek.

1. Data: 2003-05-12 07:21:28

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Monday, May 12, 2003 8:56 AM,
osobnik >> Hanka Skwarczyńska <<, napisał:

> [...]
> bardzo równe[*], więc im mniej kontrastowa, tym lepiej. Wiadomo,
> że zaimpregnować jakimś Delfinem trzeba, ale czy to wystarczy?

Mapei (jasny beż, numeru nie pomnę) mam w holu. Od półtora roku. Nic
złego się z nią nie dzieje. Podłogę zmywam regularnie i fuga przeżywa
:-))
Dodam też, że nie stosowałem żadnych impregnatów do fug - nie widziałem
takiej potrzeby; fuga jest z gatunku silikonowych (cokolwiek to znaczy)
i wg producenta nie trzeba stosować dodatkowych "ulepszaczy". Więc nie
impregnowałem.

tymczasem,
* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-05-12 07:33:14

Od: "Jacek Zaleski" <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A widać w ogóle, że fuga jest zamoczona? Zadelfinowałam
> dwukrotnie szarą fugę w kotłowni i co prawda czyści się bez
> problemów, ale po zachlapaniu albo przetarciu mokrą ścierką
> zwyczajnie ciemnieje i tak jej zostaje aż do wyschnięcia, co mi
> potwornie działa na nerwy :) Efekt nabłyszczenia też mi
> niespecjalnie odpowiada, ale cóż, coś za coś...
Nie zauważyłem, żeby fuga nasączała się wodą. Myję ją
wilgotnym mopem, więc ilość wody, która wydostaje się
z niego jest minimalna.

1. Data: 2003-05-12 07:42:21

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Zaleski" <j...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:b9nhjg$5rs$1@news2.ipartners.pl...

1. Data: 2003-05-12 08:38:56

Od: ulapod <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Po pierwsze w odpowiednim odcieniu jest tylko jasna (naprawdę
> jasna, kremowa, Mapei 131), po drugie płytki są jasne, a nie
> bardzo równe[*], więc im mniej kontrastowa, tym lepiej. Wiadomo,

Odradzam.
Miałam jasno berżową fugę w kuchni w poprzednim mieszkaniu i dokładnie było
widać po paru miesiącach ile czasu spe?załam prz zlewie, kuchence czy też
lodówce :)
--
ulapod

1. Data: 2003-05-12 11:54:46

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulapod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

> Miałam jasno berżową fugę w kuchni w poprzednim mieszkaniu i dokładnie
było
> widać po paru miesiącach ile czasu spe?załam prz zlewie, kuchence czy też
> lodówce :)

Przyłączam się. Też fuga Mapei, tez jasnobeżowa i też impregnowana Delfinem.
Obecnie fugę kończe wyskrobywać. Chyba nie muszę mówić, dlaczego? ;-)
Nowa fuga bedzie cieeemna!

J.

Deska Barwood (Barlinek) - proszę o opinie.
Panele HDF a panele drewniane - głośność.
gdzie kupić piorunochron
Gdzie tanio mikrofale whirpulla?
Szafy - jaki kolor?