jedzenie chleba razowego

1. Data: 2003-02-24 16:32:25

Temat: jedzenie chleba razowego
Od: "Ania" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie

ostatnio uslyszalam, ze chleb razowy nie powinno sie jesc caly czas i tylko
razowy. Powinno sie urozmaicac pieczywem bialym. Nie wiem dlaczego (zapewne
niezdrowo:-o)
Czy to prawda?
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-02-24 21:08:08

Temat: Re: jedzenie chleba razowego
Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich serdecznie ostatnio uslyszalam, ze chleb razowy nie
powinno sie jesc caly czas i tylko razowy. Powinno sie urozmaicac pieczywem
bialym. Nie wiem dlaczego

Zawarte w pieczywie razowym zwiazki, np. kwas fitynowy, taniny i substancje
hamujące działanie enzymów trawiennych, blokuja wchłanianie w przewodzie
pokarmowym białka wapnia itd (?). Dlatego nalezy jesć rózne gatunki pieczywa
(...), a na kolacje razowiec, który pomoze w trawieniu".
Tak to sobie kiedys zapisałam z gazety :-)
I to jeszcze jest ciekawe:
"Naukowcy odkryli, ze nadmiar białej maki w diecie sprzyja rozwojowi
krótkowzrocznosci. Dzieje sie tak dlatego, ze szybko trawione białe pieczywo
zalewa organizm dużą iloscią cukrów, które podnosza poziom insuliny w
organizmie. To z kolei powoduje zaburzenia w prawidłowym rozwoju gałki
ocznej, która zanadto sie wydłuza".

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-02-24 21:29:54

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zalewa organizm dużą iloscią cukrów, które podnosza poziom insuliny w
> organizmie. To z kolei powoduje zaburzenia w prawidłowym rozwoju gałki

Te odkrycia naukowe sa interesujace, ale pomyslalam sobie, ze narody
spozywajace tylko biale pieczywo np. Francuzi musieliby prawie wszyscy nosic
okulary, ciekawe co mowia ich statystyki dot. krotkowzrocznosci?
Ilona

1. Data: 2003-02-25 07:41:19

Od: "Ania" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nosic
> okulary, ciekawe co mowia ich statystyki dot. krotkowzrocznosci?

no, ja jestem krotkowidzem :( ale nie widze zwiazku, moja mama ma
nadzwrocznosc a jadalysmy to samo ;)
Dzieki za odpowiedzi
Ania

1. Data: 2003-02-25 09:31:01

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:
> [...]
> razowy. Powinno sie urozmaicac pieczywem bialym. Nie wiem dlaczego (zapewne

mojemu mezowi ostatnio leciala krew z nosa... akurat mial badania zaraz
potem i zapytal lekarza, co moglo byc przyczyna. w wywiadzie przyznal
sie, ze od dluzszego czasu (pod moim wplywem...) je pieczywo ciemne i w
dodatku nagminnie lyka aspiryne (to juz jego inwencja wlasna) - lekarz
twierdzil, ze to razem moglo spowodowac krwawienie... i ze chleb trzeba
urozmaicac - jasny ciemnym, a ciemny jasnym ;)

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

Outcook pomocy!!!
chleb razowy
kalorie ?
imbir - pytanko
Makłowicz z ostatniej niedzieli - mąż oglądał i nie nagrał