jogurt naturalny domowym sposobem?

1. Data: 2003-09-22 09:01:41

Temat: jogurt naturalny domowym sposobem?
Od: "Margarett" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam,

mam ochote zrobić jogurt z mleka w domu z uzyciem kupnego malego jogurta
(lub czegos innego ?). macie jakieś rady jak się zabrać do tego ?

Margarett

1. Data: 2003-09-22 09:11:38

Temat: Re: jogurt naturalny domowym sposobem?
Od: "Ewa P." <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margarett" <e...@a...pl> napisał w wiadomości
> Pozdrawiam,
>
> mam ochote zrobić jogurt z mleka w domu z uzyciem kupnego malego jogurta
> (lub czegos innego ?). macie jakieś rady jak się zabrać do tego ?

Ja biorę litr mleka (jeśli woreczkowe, to przegotować) i podgrzewam do
temperatury ok 40 stopni (jak włożysz palec nie może być za ciepłe). Do
garnka (po pozbyciu się ewentualnego kożucha) dodaję łyżkę (lub więcej)
jogurtu naturalnego. Następnie garnek nakrywam, zawijam w gazety, koc i
zostawiam na noc. Jeśli się nie zsiądzie, to zostawiam jeszcze na kilka
godzin. Dosładzam do smaku i ewentualnie dodaję owoce.

Ewa

1. Data: 2003-09-22 09:19:14

Temat: Odp: jogurt naturalny domowym sposobem?
Od: "Margarett" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zostawiam na noc. Jeśli się nie zsiądzie, to zostawiam jeszcze na kilka
> godzin. Dosładzam do smaku i ewentualnie dodaję owoce.

Bardzo dziękuję.

M.

1. Data: 2003-09-25 08:08:26

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Ja biorę litr mleka (jeśli woreczkowe, to przegotować) i
> podgrzewam do temperatury ok 40 stopni (jak włożysz palec nie może
> być za ciepłe).

Można zagęścić jeszcze granulowanym

--
Sławomir J Marusiński