kaktusy noca

1. Data: 2000-07-03 13:52:01

Temat: kaktusy noca
Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Tak sobie mysle - przeciez kaktusy (moze nie wszystkie, ale jakies na
pewno) zyja w klimacie, gdzie w dzien skwar, a w nocy zimno. Czy wobec
tego nie byloby im dobrze w takich warunkach - w dzien w ciepelku (latem
na zewnatrz), a zima w chlodku (latem w ciemnym, glebokim kacie)?

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2000-07-04 05:17:36

Temat: Re: kaktusy noca
Od: z...@m...com.pl (Aleksandra Zych) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego nie byloby im dobrze w takich warunkach - w dzien w ciepelku (latem
> na zewnatrz), a zima w chlodku (latem w ciemnym, glebokim kacie)?

Moje kaktusy stoja latem dzien i noc na tarasie, a zima w chlodnym garazu
niepodlewane no dwa razy podlewam przez cala zime. Teraz jeden mi kwitnie
juz ponad miesiac
pozdrowienia - Olka
z...@m...com.pl

3. Data: 2000-07-04 08:39:08

Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Zych wrote:

> Moje kaktusy stoja latem dzien i noc na tarasie, a zima w chlodnym garazu
> niepodlewane no dwa razy podlewam przez cala zime. Teraz jeden mi kwitnie
> juz ponad miesiac

A jak dni bywaja takie chlodne, jak ostatnio, to nie zabierasz ich do domu? Bo
mam pewne skrupuly.... No i przede wszystkim jak przezywaja ataki wszelkich
szkodnikow,bo jesli chodzi o kaktusy, to w tym temacie nie mam zadnych
doswiadczen. Jedynie co jakis czas ktorys kaktus ginal podzerany od srodka
przez jakies male paskudy.
A jak czesto podlewasz takie wystawione na slonce kaktusy? Dodam, ze u mnie na
balkonie prazy przez caly dzien (od wschodu do zachodu slonca - raz od lewej,
raz od prawej).

Pozdrawiam,
robal.

4. Data: 2000-07-04 08:57:40

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' napisala:

> A jak dni bywaja takie chlodne, jak ostatnio, to nie zabierasz ich do domu?

U mnie stoją zawsze do końca września, czasem nawet jakieś przymrozki
przeżywają na balkonie i nigdy im to nie zaszkodziło. A grubosz zacząl
kwitnać co roku właśnie od czasu, jak zaczął spedzać lato na balkonie.
Co prawda to nie kaktus, ale traktuje go podobnie :-)

> [...]
> szkodnikow,bo jesli chodzi o kaktusy, to w tym temacie nie mam zadnych
> doswiadczen. Jedynie co jakis czas ktorys kaktus ginal podzerany od srodka

Żadne szkodniki nie przyleciały mi nigdy do nich. Kiedys "zdechł" mi kaktus
właśnie w domu, w zimie.

> A jak czesto podlewasz takie wystawione na slonce kaktusy? Dodam, ze u mnie na
> balkonie prazy przez caly dzien (od wschodu do zachodu slonca - raz od lewej,
> raz od prawej).

Balkon mam południowy, czyli słońce przez cały dzień, podlewam raz w
tygodniu, ale dość solidnie.

Krycha

5. Data: 2000-07-04 09:07:14

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

A grubosz zacząl
> kwitnać co roku właśnie od czasu, jak zaczął spedzać lato na balkonie.
> Co prawda to nie kaktus, ale traktuje go podobnie :-)
Jak kwitnie grubosz?
Pozdrawiam Juras

6. Data: 2000-07-04 12:28:45

Od: z...@m...com.pl (Aleksandra Zych) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mnie na
> balkonie prazy przez caly dzien (od wschodu do zachodu slonca - raz od

Podlewam co kilka dni chyba ze deszcz pada wtedy zabieram im podstawki zeby
woda przeciekla ze szkodnikami nie mam zadnych problemow oprocz slimakow
ktore z lekka probuja podjadac i musze je zbierac co dziennie no i
oczywiscie psa ktory chyba lubi jak go kluje w zeby i probuje je zjesc. To
wlasnie bylo powodem ze w tym roku wystawilam je pozniej i postawilam wyzej
a nie na ziemi.W zimmne dni nic im sie nie stalo. Taras mam od polnocnego
zachodu slonce zaczyna sie ok. 14.
pozdrowienia - Olka
z...@m...com.pl

7. Data: 2000-07-04 13:04:23

Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Zych wrote:

> ktore z lekka probuja podjadac i musze je zbierac co dziennie no i
> oczywiscie psa ktory chyba lubi jak go kluje w zeby i probuje je zjesc.

Moze kup mu po prostu wykalaczki :)

Pozdrawiam,
robal.

8. Data: 2000-07-05 07:11:42

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozlowski napisal:

> Jak kwitnie grubosz?

Ma drobne białe kwiatuszki w pęczkach - to się fachowo chyba nazywa
baldachy. Na ogół zakwita tuż przed Bożym Narodzeniem.

Krycha

9. Data: 2000-07-05 09:04:46

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Ojej,mam grubosza odkad pamietam i nigdy nie kwitl.
Czy cos trzeba zrobic specjalnego zeby zakwitl?
Juras

10. Data: 2000-07-06 07:39:34

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozlowski napisal:

> Ojej,mam grubosza odkad pamietam i nigdy nie kwitl.
> Czy cos trzeba zrobic specjalnego zeby zakwitl?

Mój grubosz jest stary, ogromny (ok. 80 cm wysokości), przesadzany
co dwa lata, stoi od południowej strony i od maja do końca września
"mieszka" na południowym balkonie. Podlewam go raz na tydzień.
I to chyba wszystko :-)

Krycha

Usychajace i gnijace liscie - usuwac?
Rok Przędziora ?