kalkulator do procentow

1. Data: 2006-09-15 18:11:21

Temat: kalkulator do procentow
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy wie ktos o jakims kalkulatorze, ktory by obliczal procenty
roztworow? Mianowicie mi chodzi o to, ze w jakims przepisie jest podane
np. 0,5 l octu 8-procentowego, a mam tylko butelke octu 10-procentowego.
Ile wiec mam dac wody do jakiej ilosci octu 10-procentowego, zeby
otrzymac 0,5 litra octu 8-procentowego?

Ludek

2. Data: 2006-09-15 19:02:40

Temat: Re: kalkulator do procentow
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta napisał(a):
> [...]
> np. 0,5 l octu 8-procentowego, a mam tylko butelke octu 10-procentowego.
> Ile wiec mam dac wody do jakiej ilosci octu 10-procentowego, zeby
Po co kalkulator, po co zaraz do Grupy i na całą Polskę, poproś
swojego/znajomych syna szóstoklasistę o pomoc, taniej i mniej
wstydu...

3. Data: 2006-09-15 19:08:45

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):
> Po co kalkulator, po co zaraz do Grupy i na całą Polskę, poproś
> swojego/znajomych syna szóstoklasistę o pomoc, taniej i mniej
> wstydu...

Ludek, Ty się nie przejmuj, niektóre tak już muszą, bo inaczej się uduszą.

--
pa, BBjk

4. Data: 2006-09-15 19:22:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
s.com...

Ludek Vasta napisał(a):
> [...]
Po co kalkulator, po co zaraz do Grupy i na całą Polskę, poproś
swojego/znajomych syna szóstoklasistę o pomoc, taniej i mniej

Dżona mi podpowiada, że dopiero gimnazjalista...
A stechiometria nie jest łatwa, po za alkoholem... :-P))))))

5. Data: 2006-09-15 19:28:20

Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> octu 8-procentowego, a mam tylko butelke octu 10-procentowego. Ile wiec
> mam dac wody do jakiej ilosci octu 10-procentowego, zeby otrzymac 0,5

Na podstawie wiadomości ze szkoły średniej wyszło mi, ze do 400 g octu 10%
powinieneś dolac 100 g wody. Ale niech ktoś mnie sprawdzi, bo chociaż
bardzo lubiłam chemię w szkole, to z przerażeniem stwierdziłam w trakcie
rozwiązywania tego zadania, że duuuużo juz zapomniałam.

--
Nika
Pisz tutaj

6. Data: 2006-09-15 19:31:07

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta napisał(a):
> Witam,
>
> czy wie ktos o jakims kalkulatorze, ktory by obliczal procenty
> roztworow?

Do tych wyższych to gdzieś widziałem.
;-)

> [...]
> np. 0,5 l octu 8-procentowego, a mam tylko butelke octu 10-procentowego.
> Ile wiec mam dac wody do jakiej ilosci octu 10-procentowego, zeby

W sprzedaży bywa też i 6%.
Wymieszaj z 10% 1:1.
;-)
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-09-15 19:31:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nika" <n...@a...pl> wrote in message
> [...]
> bardzo lubiłam chemię w szkole, to z przerażeniem stwierdziłam w trakcie
> rozwiązywania tego zadania, że duuuużo juz zapomniałam.

To matematyka, nie chemia.

8. Data: 2006-09-15 19:42:30

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nika napisał(a):

> Na podstawie wiadomości ze szkoły średniej wyszło mi, ze do 400 g octu
> 10% powinieneś dolac 100 g wody.

Też mi tak wyszło, 0,4 l octu i resztę wody :)
--
pa, BBjk

9. Data: 2006-09-15 19:58:26

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nika napisał(a):
> [...]
> chociaż bardzo lubiłam chemię w szkole, to z przerażeniem stwierdziłam w
> trakcie rozwiązywania tego zadania, że duuuużo juz zapomniałam.

Tak jest prościej obliczać:
10 x 500 = X x 8
X = 5000 : 8 = 625
625-500 = 125 ml
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-09-15 20:02:02

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> Ludek, Ty się nie przejmuj, niektóre tak już muszą, bo inaczej się uduszą.

Ze śmiechu chyba.
Toć to wyższa matematyka - procenty ;))) Nie żadna stechiometria, a
zwykłe obliczenia procentowe z kl. 6. Podstawówka. Wstyd.

PANSLAWVISTO
dieta dla ludzi z wrzodami żołądka
CO zrobić z musem jabłkowym?
golonka z indyka