kaloryfer

1. Data: 2004-11-15 15:47:50

Temat: kaloryfer
Od: "R." <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grypowiczów,

mam pytanie...
Jeśli cała górna połowa kaloryfera jest ciepła a dolna chłodna (zimna),
to oznacza to, że jest on zapowietrzony czy też to normalny stan na
początku okresu grzewczego?

Pozdrawiam.
R.
--
Chcesz odpisać:
z...@b...cy

1. Data: 2004-11-15 15:54:48

Temat: Re: kaloryfer
Od: "R." <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

R. napisał(a):
> Witam grypowiczów,
Winno być "grupowiczów" oczywiście... :-)

R.
--
Chcesz odpisać:
z...@b...cy

1. Data: 2004-11-15 17:46:34

Od: "pamart" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak masz zapowietrzone
odpowierz sobie i wtedy zobaczysz czy masz inne wady

1. Data: 2004-11-16 06:47:38

Od: Janusz <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

nie powiedziałbym ,że są zapowietrzone raczej żle skryzowane - brkuje
ciepłej wody- miłąem kiedyś u siebie taki przypadek najdalszy grzejnik
od pieca miał takie same objawy odpowietrzanie nic nie dawało- pomogło
skryzowanie innych grzejników w pionie
zapowietrzone sa wtedy gdy część grzejnika, ale na całej wysokości, jest
gorąca a część nie
pozdrawiam Janusz

1. Data: 2004-11-16 09:15:33

Od: "KArol" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zapowietrzone sa wtedy gdy część grzejnika, ale na całej wysokości, jest
> gorąca a część nie
> pozdrawiam Janusz

To wtedy co robić?
Mieszkam na ostatnim piętrze, przy grzejnikach, tak wyżej na końcu rurki są
takie mosiężne zaślepki z zaworkami.
Jak odkręcam to leci gorąca woda, a w grzejniku tylko 1 żeberko grzeje.
Karol

1. Data: 2004-11-16 10:28:11

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zagrzmiało, błysło i hukło, a objawiony(a) w kłębie dymu KArol wysyczał(a)
złowieszczym szeptem:

> Mieszkam na ostatnim piętrze, przy grzejnikach, tak wyżej na końcu rurki są
> takie mosiężne zaślepki z zaworkami.
> Jak odkręcam to leci gorąca woda, a w grzejniku tylko 1 żeberko grzeje.

A na samych grzejnikach odpowietrzników nie masz?
Bo to co opisałeś, to raczej odpowietrzniki całego pionu, jeśli masz
grzejnik zapowietrzony, to nic nie pomogą.

Piotr Mockałło (ShenLong)
http://republika.pl/kocia_stronka/

1. Data: 2004-11-16 10:35:17

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zagrzmiało, błysło i hukło, a objawiony(a) w kłębie dymu Janusz wysyczał(a)
złowieszczym szeptem:

> nie powiedziałbym ,że są zapowietrzone raczej żle skryzowane

Może być jeszcze jedna przyczyna - u nas też dół wysokich grzejników jest
ledwo letni (niskie są cale ciepłe), ale to raczej dlatego że i piony są
takie niezbyt gorące. Jako że zasilanie idzie z górnej rurki, grzejnik
oddaje ciepło na tyle, że na spodzie woda już jest chłodna. A stosunkowo
niska temperatura pionu grzewczego spowodowana jest ogólnobudynkową
oszczędnością - jak usłyszałem od administratorki...

Piotr Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/

1. Data: 2004-11-16 11:14:51

Od: "Marek S." <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KArol" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> To wtedy co robić?
> Mieszkam na ostatnim piętrze, przy grzejnikach, tak wyżej na końcu rurki

> takie mosiężne zaślepki z zaworkami.

To odpowietrzenie pionu zasilającego.

> Jak odkręcam to leci gorąca woda, a w grzejniku tylko 1 żeberko grzeje.
> Karol

Musisz mieć odpowietrznik na końcu kaloryfera.
Postaraj się żeby ci go załozono (spółdzielnia, ADM)
będziesz mógł sam odpowietrzać kaloryfer poprzez odkręcenia zaworka.

1. Data: 2004-11-16 13:57:11

Od: Janusz <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-11-16 10:15, Użytkownik KArol napisał:

> [...]
> takie mosiężne zaślepki z zaworkami.
> Jak odkręcam to leci gorąca woda, a w grzejniku tylko 1 żeberko grzeje.

według mnie twoi sąsiedzi mają źle skryzowane grzejniki i zabierają
większość ciepłej wody -

pozdrawiam Janusz

1. Data: 2004-11-16 15:21:26

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KArol" <k...@g...pl> writes:

> To wtedy co robić?

Odpowietrzyc. 8-)

Najprosciej, jesli grzejnik ma na koncu (przeciwnym do tego konca,
ktorym jest podlaczony do rury) taki zaworek odpowietrzajacy. Wtedy
pokrecasz zaworkiem, az woda poleci.

A jesli tego zaworu nie ma, to niech sie fachowcy wypowiedza...

MJ

kamien na wannie akrylowej
odkurzacz Zelmera
No i doczekałem się :[ zwulkanizowana folia na bramie garażowej
Kuchenka z płytą ceramiczną - ile energii?
ja